Kawa og jdk 1.4
Fra : Poul Abildgaard

Dato : 27-07-02 23:06

Hej

Jeg har lige installeret jdk1.4 og nu fungerer min Kawa 4.0 ikke. Den
påstår, at profilen(?) er sat til jdk 1.2; dernæst at den ikek kan finde
javai_g.dll eller jvm.dll filerne og det uagtet at java bin directory og lib
directory er sat korrekt i opsætningen.

Hvad er der galt?

Mvh Poul

Fra : Henrik Hansen

Dato : 28-07-02 17:48

> Hvad er der galt?

Der er det galt, at Kawa ikke bliver videreudviklet, og derfor ikke til
fulde understøtter den nyeste JDK (bl.a. vil debuggeren ikke virke, hvis
jeg husker rigtigt).

Mit råd: Find et andet IDE.

--
Henrik Hansen

Fra : Jacob Vandborg

Dato : 30-07-02 07:46

[Snip]
> Mit råd: Find et andet IDE.
[Pløb]

Jeg kan på det varmeste anbefale Eclipse. Hent den på www.eclipse.org

Mhv. Jacob

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 31-07-02 08:43

"Jacob Vandborg" <fireman@linux.eucsyd.dk> writes:

> Jeg kan på det varmeste anbefale Eclipse. Hent den på www.eclipse.org

Jeg har skævet lidt til den, men det kører endnu ikke ordenligt under
OS X.

Har du nogen erfaringer du vil dele ud af? Gerne med Tomcat, JSP og
EJB :)
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Jacob Vandborg

Dato : 31-07-02 21:08

[Snip]
> Har du nogen erfaringer du vil dele ud af? Gerne med Tomcat, JSP og
> EJB :)

[Pløb]

Desværre. Jeg har kun brugt den til at udvikle standard Java applikationer.
Jeg har dog brugt SWT api'et og det virker nemt og effektivt. Jeg skal helt
sikkert bruge api'et mere i mine applikationer.

Mvh. Jacob

Fra : Mike

Dato : 03-08-02 13:34

jeg kan da også lige anbefale netbeans.. www.netbeans.org
altid download den nyeste developer version.. der kommer faktisk en build
hver dag!

Fra : Brian Matzon

Dato : 03-08-02 16:29

Mike wrote:
> jeg kan da også lige anbefale netbeans.. www.netbeans.org
> altid download den nyeste developer version.. der kommer faktisk en build
> hver dag!
Ehm, alternativt skal du vælge Release candidates, beta eller Q builds.
Problemet ved daily builds er at der kan snige sig alvorlige fejl ind.
Førnævnte builds er alle blevet checket af Suns Quality Assurance Lab.
Dvs de fleste (ikke alde) fejl vil være fundet. Hvis QA finder
alvorelige fejl, vil et daily build ikke blive promoted som et Qbuild.

/Brian Matzon

Fra : Beelze

Dato : 04-08-02 14:42

NteBeans ser sq OK ud... Men er der en måde hvorpå man kan bruge JDK
dokumentationen på samme måde som i Kawa???

Johnni N. Jørgensen
Mysundevej 6, lejl. 170
9900 Frederikshavn
----------------------
"Der findes kun 10 slags mennesker i verden...
....Dem som forstår binær, og dem som ikke gør..."

Fra : Beelze

Dato : 04-08-02 14:50

Sorry... Har fundet det...

Johnni N. Jørgensen
Mysundevej 6, lejl. 170
9900 Frederikshavn
----------------------

Fra : Beelze

Dato : 05-08-02 15:29

Efter opfordring fra flere personer kommer der nu løsningen på problemet....

Klik på Javadoc-tappen neden under træet til venstre... Herefter trykker man
på et eller andet i træet der hedder noget med mount-et-eller-andet (tror
jeg nok). Jeg kan ikke få det vist da jeg har mountet biblioteket hvor mine
java-doc ligger i....
Hvis ikke dette virker, kan man altid gå ind i biblioteket som specificeres
under installationen til projects etc... Her er der en mappe som hedder
javadoc, og så skal javadoc filerne fra java.sun.com bare smides her...

Johnni N. Jørgensen
Mysundevej 6, lejl. 170
9900 Frederikshavn