Explode() i JAVA
Fra : Lars Wiberg

Dato : 27-07-02 20:09

Hej alle,

Jeg leder efter noget der svarer til explode() fra PHP, i JAVA.

Hvis der ikke findes noget tilsvarende i JAVA, hvad kan man så gøre?

Er der nogen der kan være behjælpelige der?

--
Lars Wiberg

Fra : Lasse

Dato : 27-07-02 22:21

"Lars Wiberg" <lw@#nospam#c.dk> wrote in message
> Jeg leder efter noget der svarer til explode() fra PHP, i JAVA.

nu er det et stykke tid siden jeg sidst kikkede på PHP, men jeg mener du kan
få næsten samme funktionalitet med Java's StringTokenizer klasse (import
java.util.StringTokenizer)

En af klassens konstruktører ser således ud :
StringTokenizer(String str, String delim)

Hvor PHP's explode() ser sådan ud:
explode ( string separator, string string [, int limit])

Java's "delim" er lige med PHP's "seperator"! Se i javadoc'en hvordan man
benytter StringTokenizer klassen. Den er lige til at gå til!

> Er der nogen der kan være behjælpelige der?

håber det hjalp :)

Mvh

Lasse Bay
http://www.exclusiveJ.dk/lightning/