Er jeg unfair?
Fra : Extase

Dato : 15-02-01 19:28

Hej Gruppe

Så er jeg endnu een der springer ud af skabet som skabslæser. Jeg har fulgt
gruppen i lidt over et halvt år og har selv fået mange tanker og idéer af at
læse med.

Nu har jeg selv noget på hjertet jeg går og tumler lidt med. Jeg er en
pigepå 21 og nyforelsket. Har fundet en dejlig kæreste der er en del år
ældre end mig selv. Det er ikke et problem for nogen af os, og jeg nyder for
en gang skyld at ha' fundet end der tør sige mig imod og også acceptere og
respekterer vi ikke er enige om alting.
Der er bare en lille ting der går mig lidt på. Han holder igen på sig selv
og er meget beskyttende da hans følelsesliv for nylig har været igennem en
masse rod. Det sidder stadig i hans system og jeg forstår ham fuldt ud. Men
det gør at jeg ofte er meget tvivlende på ham og ikke aner hvordan jeg skal
læse ham. Han bliver selvfølgelig ked når jeg spørger direkte hvor jeg har
ham og hvad han føler. Min fornuft siger jeg skal tage det med ro og give
tiden en chance. Men med mine erfaringer ved jeg hvor naiv jeg kan være og
derfor har jeg behov for at vide hvad det er jeg har at forholde mig til.
Jeg ved det ikke er fair at jeg dømmer ham ud fra min fortid.. men det er jo
også lidt det han gør med mig.
Er det urimeligt at jeg tænker sådan, da forholdet stadig er meget nyt og
jeg føler stadig der er mange ting jeg ikke kender ved ham endnu. Skal jeg
bare stoppe lidt op og puste ud og lade ham blive tryg ved mig.

Hilsner SF :)

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 15-02-01 20:36

"Extase" <zarahdk@hotmail.com> wrote in message
> Hej Gruppe

hejsa og velkommen til...

> [...]
fulgt
> gruppen i lidt over et halvt år og har selv fået mange tanker og idéer

dejligt...... det er jo det der forhåbentlig skal ske her

> [...]
nyder for
> en gang skyld at ha' fundet end der tør sige mig imod og også acceptere

tillykke med forelskelsen.....
må jeg være lidt fræk og spørge hvor meget ældre han er??

> [...]
selv
> og er meget beskyttende da hans følelsesliv for nylig har været igennem

hvordan holder han igen og er beskyttende??
et rodet følelsesliv tror jeg vi alle har prøvet på et eller andet
plan..... det er lidt svært at give dig nogle tanker når der ikke er
noget lidt mere specifikt.....

>Det sidder stadig i hans system og jeg forstår ham fuldt ud.

hvis du kender historien bag så naturligvis

>Men
> det gør at jeg ofte er meget tvivlende på ham og ikke aner hvordan jeg
skal
> læse ham.

læse ham?? hvorfor tvivler du.... hvad tvivler du på?

Han bliver selvfølgelig ked når jeg spørger direkte hvor jeg har
> ham og hvad han føler.

hvorfor det? forklarer du ham ikke at du er bange(for at miste ham?) og
gerne vil vide hvor du har ham?

> [...]
og
> derfor har jeg behov for at vide hvad det er jeg har at forholde mig

hvem har ikke prøvet at være naiv i en ny forelskelse??? det hører jo
lige som med at se verden gennem lidt lyserøde briller for en tid....
men jeg kan til fulde forstå din trang til at vide hvad du har at
forholde dig til...... men på et eller andet plan er det eneste d kan
gøre at forholde dig til de følelser der raser i dig og det han viser
dig.... læg mærke til kropssproget på ham... deri kan du læse meget

> Jeg ved det ikke er fair at jeg dømmer ham ud fra min fortid.. men det
er jo
> også lidt det han gør med mig.

hvordan gør i de`t?? hvad er det i jeres fortid der får jer til at handle
sådan??

> [...]
jeg
> bare stoppe lidt op og puste ud og lade ham blive tryg ved mig.

jeg ville gerne kunne isge ja... men du snakker meget generelt og giver
ingen specifikationer..... jeg ved godt det er svært at braldre ud med
personlige ting på usenet men hvis man gerne vil have et råd man kan
bruge til noget må man jo lige som give lidt også..... ellers kan man
ikke andet end få en overfladisk mening....... er det det du søger?
--
Sabina Hertzum
Behind every good woman, lies a trail of men *SF*

Fra : Fru Henning

Dato : 15-02-01 20:36

"Extase" <zarahdk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe

Hej med dig
Og velkommen til.

> [...]
skal
> læse ham. Han bliver selvfølgelig ked når jeg spørger direkte hvor jeg har

Det er heller ikke rart for ham at skulle , fortælle om sine føleser
som han prøver at beskytte, men det er da vigtigt for dig at vide
hvad han føler for dig . så du hved om han også er forelsket.

Er det du ikke er sikker på , så er det klart at du vil have vished.

Men hvis det er hans fortid og føleserne omkring det , tror jeg han vil
åbne sig efterhånden ,han føler sig parart til det

> [...]
> Jeg ved det ikke er fair at jeg dømmer ham ud fra min fortid.. men det er

Det er meget forståeligt , og naturligt at være lidt på vagt i starten , og
at holde lidt igen
Det kan især være svært at give sig hen og føle sig tryk og sikker når man
er nyforelsket
hvis i begge har nogle skuffelser bag jer.
Du skriver at du har været naiv , det har du så fået erfaring af , og derfor
vil du gerne have vished for hvad han føler. Det tror jeg er svært for
ham at komme ind på ,pga.hans bagage som du selv betegner som rod.
Han har givetvis behov for at finde ud af sig selv , og vil ikke i sin
forelskelse give for meget los. Det er en måde at passe på sig selv på og
så passer han jo indirekte på din også ved ikke at indvie dig for meget i
sine føleser , vis han rummer en masse kaos , så må han have styr på
dette først , ellers giver det ikke dig mere at forholde dig til.

> Er det urimeligt at jeg tænker sådan, da forholdet stadig er meget nyt og
> jeg føler stadig der er mange ting jeg ikke kender ved ham endnu. Skal jeg
> bare stoppe lidt op og puste ud og lade ham blive tryg ved mig.

Ja det synes jeg du skal, selvom du har svært ved det så , giv ham tid

Fra : Kirstine

Dato : 15-02-01 22:03

In article <96h7a4$1k8h$1@news.cybercity.dk>, zarahdk@hotmail.com says...

Hej SF

> [...]

> jeg føler stadig der er mange ting jeg ikke kender ved ham endnu. Skal jeg
> bare stoppe lidt op og puste ud og lade ham blive tryg ved mig.

Det er enormt svært at give nogle kavlificerede tanker om lige netop dig
og din nye kæreste, fordi det er så generelt beskrevet. Dette er ikke
ment som kritik af dit indlæg - bare en forklaring på, hvorfor følgende
måske virker lidt svævende

Jeg kan godt forstå, at man i starten af et forhold kan være
tilbageholdende med, hvor meget man blotter sig. Begyndelsen er for nogle
præget af næsten lige dele spænding og bekymring. Forelskelse og angst i
sådan en stor pærevælling. Midt i alle de dejlige følelser, som den anden
vækker i en, kommer også frygten for at blive valgt fra eller bedraget -
hvis man kommer til at vise sider af sig selv, som den anden ikke kan
lide eller acceptere. Og dette vurderer man jo subjektivt. I
virkeligheden kan man kun gætte på, om ens kæreste vil rynke på næsen
eller finde det irrelevant, men det er ligesom det eneste, man kan gå
efter.

Samtidigt forstår jeg også udmærket behovet for bekræftigelse og
sikkerhed. Det er jo egentligt lidt samme mekanisme, der gør sig gældende
- frygten for at blive fravalgt eller bedraget. Det er da naturligt at
ønske en klar melding fra den, som man har følelser for.

Når man er to, så bør man også være åben omkring sine behov. Ellers har
partneren ikke en jordisk chance for at opfylde dine behov. Nu du først
har været ærlig og åben omkring dine behov, så er det op til ham at
vælge, om han kan eller vil opfylde dem.

Vi "dømmer" hinanden på mange grundlag - deriblandt fortid. Det kan
næsten ikke undgåes. Det er jo netop de erfaringer, som vi tidligere har
gjort os, der er med til at afgøre, hvordan vi næste gang møder en
lignende situation.

Jeg kender ikke nogle af Jer - så dette er mest ment som en generel
betragtning. I langt de fleste tilfælde kan det betale sig at lytte mere
til sit hjerte end til sin fornuft. Så hvad siger dit hjerte dig?

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Lars CA

Dato : 16-02-01 01:42

On Thu, 15 Feb 2001 19:27:47 +0100, "Extase" <zarahdk@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>gruppen i lidt over et halvt år og har selv fået mange tanker og idéer af at

Hej SF,

Jeg er også skablæser, on and off, jeg har ikke bidraget specielt
meget til gruppen, men vælger kun at skrive når jeg har noget på
hjerte. Det sker ikke så tit

> [...]
>en gang skyld at ha' fundet end der tør sige mig imod og også acceptere og

Det er dejlligt at høre, at du har fundet en fyr som du har det godt
sammen med og som du kan tale med. Lad være med at spekulere på
aldersforskellen, så længe I er glade for hinanden, så er der vel
ingen problemer i det. Jeg er 39 og min kone er 29, det er aldrig
noget vi tænker over. Vi har andre "forskelle" som er mere åbenbare
(hun er sort, jeg er hvid), men det er en halt anden historie....

> [...]
>Jeg ved det ikke er fair at jeg dømmer ham ud fra min fortid.. men det er jo

Jeg tror, at jeg ved hvad han føler. Jeg har selv været igennem en
masse rod før jeg mødte min kone, og det sætter sine præg på en eller
anden måde. Min eks kæreste forsøgte selvmord, låste mig ude af huset,
nægtede mig adgang til mine ting, forsøgte på alle punkter at ødelægge
mit liv (familie, venner, arbejde, osv, osv), det var en meget hård
omgang. Min nuværende kone forstod ikke helt, hvad der var sket (vi
snakker ikke meget om eks'er), og flere gange forstod hun ikke helt
mine beslutninger og grunden til, at jeg nogle gange var lidt stille.

En aften fortalte jeg hende, hvad der var sket, og hvorfor jeg havde
reageret, som jeg gjorde. Hun blev meget overrasket og ked af det på
mine vegne, og pludselig forstod hun en hel masse. Jeg kan egentlig
kun bebrejde mig selv, at jeg ikke gjorde dette på et tidligere
tidspunkt, det havde gjort tingene meget nemmere. Men, vi mænd har
nogle gange en vis stolthed, vi vil ofte hellere slås med problemerne
og tankerne selv, end at lade vores partner hjælpe.

>Er det urimeligt at jeg tænker sådan, da forholdet stadig er meget nyt og
>jeg føler stadig der er mange ting jeg ikke kender ved ham endnu. Skal jeg
>bare stoppe lidt op og puste ud og lade ham blive tryg ved mig.

Helt ærligt, så tror jeg at han skal skal føle sig mere tryg ved dig,
og føle sig mere i stand til at fortælle, hvad han tænker på. Der kan
vel ikke ske noget ved at opfordre ham til at åbne sig op, men han er
nødt til at vide, at det får ikke nogen indflydelse på jeres forhold,
du vil tværtimod have det nemmere ved at forstå ham, og de ting han
har inde i sit hovede.

Held og lykke,

Lars

Fra : Tomas O.

Dato : 16-02-01 07:04

"Extase" <zarahdk@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:96h7a4$1k8h$1@news.cybercity.dk...
SNIP

Hej og velkommen ud i lyset. (er er ikke frygtelig mørkt i det
skab?)

> [...]
> fundet end der tør sige mig imod og også acceptere
> og respekterer vi ikke er enige om alting.

Jamen det er glædeligt

> [...]
> system og jeg forstår ham fuldt ud. Men det gør at jeg ofte er
> meget tvivlende på ham og ikke aner hvordan jeg skal

Han lyder lidt som jeg havde det lige eter min skilsmisse da jeg
også havde en meget ung kæreste dengang. Jeg lukkede også lidt af
for at beskytte hende, fordi jeg i mit tidligere forhold havde
meget let ved at hidse mig op og snerre. Hun blev næsten bange for mig de få gange jeg var lige ved at reagere pr. automatik,
som jeg gjorde det med min ekskone.

Derfor lagde jeg lidt låg på.

> [...]
> med ro og give tiden en chance. Men med mine erfaringer ved jeg
> hvor naiv jeg kan være og derfor har jeg behov for at vide hvad

Ja din fornuft er slet ikke så dum, men han skal nok lære at åbne
lidt mere op. Det nytter ikke noget at du i længden er i tvivl.

Måske skulle du snakke med ham om det når I lige har været intime
og haft god sex? Så er man så dejligt afslappet og tæt. Det er
nemmere at snakke om de svære ting i afslappet tilstand.

> Jeg ved det ikke er fair at jeg dømmer ham ud fra min fortid..
> men det er jo også lidt det han gør med mig.

Hvordan dømmer han dig på din fortid? Er det ting han siger eller
gør?

> [...]
> meget nyt og jeg føler stadig der er mange ting jeg ikke kender
> ved ham endnu. Skal jeg bare stoppe lidt op og puste ud og lade

Hvis forhldet er meget nyt snakker I vel meget sammen om alt
mellem himmel og jord, det sker for mig i nye forhold

Prøv at dreje samtalen ind på forhol i al almindelighed, ikke
jeres specifikt! Prøv at finde ud af hvordan han dræømmer om at
et forhold skal være og fortæl ham hvad du selv synes for dit
vedkommende, på den måde kan du lade ham forstå at du synes mere
åbenhed ville være på sin plads.

Hilsen
Tomas O.

Fra : Chokmah

Dato : 17-02-01 17:16

"Extase" <zarahdk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe
>
> Så er jeg endnu een der springer ud af skabet som skabslæser.
flere af dem :)
>Jeg har fulgt
> gruppen i lidt over et halvt år og har selv fået mange tanker og idéer af
at
> læse med.
Nå men så har dte da ikke været spildt :)

> Nu har jeg selv noget på hjertet jeg går og tumler lidt med. Jeg er en
> pigepå 21 og nyforelsket. Har fundet en dejlig kæreste der er en del år
> ældre end mig selv.
hvor mange ?
> Det er ikke et problem for nogen af os,
hvorfor skulle det være det ?
> og jeg nyder for
> en gang skyld at ha' fundet end der tør sige mig imod og også acceptere og
> respekterer vi ikke er enige om alting.
hvordan har de andre været ?
> Der er bare en lille ting der går mig lidt på. Han holder igen på sig selv
> og er meget beskyttende da hans følelsesliv for nylig har været igennem en
> masse rod.
hvordan ?
> Det sidder stadig i hans system og jeg forstår ham fuldt ud.
hvad er det du forstår ?
> [...]
skal
> læse ham. Han bliver selvfølgelig ked når jeg spørger direkte hvor jeg har
hvordan & hvorfor ?
>Min fornuft siger jeg skal tage det med ro og give
> tiden en chance. Men med mine erfaringer ved jeg hvor naiv jeg kan være og
> derfor har jeg behov for at vide hvad det er jeg har at forholde mig til.
hvad er det du gerne vil forholde dig til ?
> Jeg ved det ikke er fair at jeg dømmer ham ud fra min fortid.. men det er
jo
> også lidt det han gør med mig.
hvordan ?
> Er det urimeligt at jeg tænker sådan, da forholdet stadig er meget nyt og
> jeg føler stadig der er mange ting jeg ikke kender ved ham endnu. Skal jeg
> bare stoppe lidt op og puste ud og lade ham blive tryg ved mig.
ja hvis du har selv kontrol til det ? men dine spørgsmål virker lidt
kaotiske og det er lidt svært at læse ud af dit indlæg hvad det i grunden
går ud på ?

> Hilsner SF :)
lige så mange fra
Chokmah :)

Fra : Extase

Dato : 23-02-01 11:45

Hejsa Alle :)

Tak, for jeres svar..

... men sagen er sluttet.. jeg søgte og fik ikke jobbet. Det var gået for
stærkt efter hans sidste brud. Og der er jeg magtesløs. Jeg nåede aldrig at
rive mig helt med, da jeg kunne mærke han ikke gav sig 100% - og det gør det
umuligt for mig også at gøre det.

Jeg har sadlet igen og klar til kamp ;)

Knus Sarah

Fra : Søren Christensen

Dato : 02-04-01 19:24

Extase wrote:

> [...]
> jeg føler stadig der er mange ting jeg ikke kender ved ham endnu. Skal jeg
> bare stoppe lidt op og puste ud og lade ham blive tryg ved mig.

Ja

Hilsen Søren