Låst ude fra PageMakerdokument
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 29-07-02 17:11

Under import af billede i et Pagemaker 7.0-dokument kører processen
fast. Billedet kommer ikke frem. Ingen adgang til menuerne. Programmet
må lukkes på den brutale måde. Computeren genstartes. Herefter vil PM
ikke åbne dokumentet. "Der findes ikke en miniarkiveret version". Jeg
kan heller ikke importere tekstenheder i et nyt PM-dokument. Og jeg kan
ikke åbne med InDesign.
Det ville være mig nok, hvis jeg kunne få fat i nogle af de vigtigste
tekstenheder i dokumentet.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 29-07-02 17:36

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> ikke åbne med InDesign.
> Det ville være mig nok, hvis jeg kunne få fat i nogle af de vigtigste

Hmm... og dokumentet ligger i PM7 format?

Skidt med miniarkiveret version, men det er måske alt den siger; der er
ikke andre valgmuligheder?

Du kan altid prøve at åbne dokumentet med BBEdit og se om ikke teksten
ligger lige til at klippe ud.

Du kan også prøve at åbne det i PM7 på en PC'er. Nogen gang er det den
slags krumspring der skal til.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 29-07-02 22:01

René Frej Nielsen <rfn@mac.com> wrote:

> [...]
> ligger lige til at klippe ud.
>
> Du kan også prøve at åbne det i PM7 på en PC'er. Nogen gang er det den

Jeg havde heldigvis en BBEdit Lite liggende. Den kunne redde
informationerne. Og det var det vigtigste i den foreliggende situation.
Man får bare en masse kodetekst med.
Tak for tippet.

Men det er virkelig en påmindelse, at Pagemaker kan opføre sig sådan.
Ved en tidligere lejlighed var det stikordsregistret, der gik i baglås.
Man skal gemme ekstra kopier af vigtige PM-dokumenter.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 29-07-02 22:36

> [...]

> Ved en tidligere lejlighed var det stikordsregistret, der gik i baglås.
> Man skal gemme ekstra kopier af vigtige PM-dokumenter.

Eller helt holde sig fra programmet... det gør jeg, såvidt muligt!

--
Mvh.
René Frej Nielsen