Major Errors (Sound-og AppleMenuOpt.Prefs)
Fra : [2000]Karst B. Smit

Dato : 28-07-02 01:35

Hej

Norton viste Major Errors. Både Sound Prefs og AppleMenuOptions Prefs er
"damaged".

Jeg har fjernet pågældende arkiver men de nye som bliver lavet er stadig
damaged. Hvad gør jeg?

Kan jeg erstatte dem med de tilsvarende fra en back up og håbe at de
ikke er damaged?

Mvh. Karst

--
Fjern Store bogstaver in min adresse
Remove Capital letters in my addres

Fra : Martin Edlich

Dato : 28-07-02 02:12

In article <1fg0ehn.1rzlvrh1ixesduN%kbsmitREMOVE@THIStiscali.dk>,
kbsmitREMOVE@THIStiscali.dk ([2000]Karst B. Smit) wrote:

> Jeg har fjernet pågældende arkiver men de nye som bliver lavet er stadig
> damaged. Hvad gør jeg?

Ignorerer hvad Norton siger - den ævler.

Fra : [2000]Karst B. Smit

Dato : 29-07-02 03:06

> Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> Ignorerer hvad Norton siger - den ævler.

Det kan god være. Men det betyder at jeg ikke kan "optimere" med Norton
SpeeDisk fordi der er Major Errors på Disken.

Men jeg har løst problemet. Jeg installerede OS 9.1-Z fra CD'en på en
JazzDrev. Tog Apple Menu Options og Sound kontrolpaneler og deres Prefs
og lagde dem på min HD istedet for de skadede. Og nu er der ingen Fejl
på min HD op den er optimeret.

Tak til dig, Martin og tak til Erik Richard

Mvh. Karst

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-07-02 05:52

Hej Karst

"[2000]Karst B. Smit" wrote:

> Norton viste Major Errors. Både Sound Prefs og AppleMenuOptions Prefs er
> "damaged".
>
> Jeg har fjernet pågældende arkiver men de nye som bliver lavet er stadig
> damaged. Hvad gør jeg?

Hvilken ver. af Norton bruger du? - Hvis det er en ver. 4.x, så er det
Norton selv, der ødelægger filerne. Det er desværre en kendt fejl ved NU
4.x

> Kan jeg erstatte dem med de tilsvarende fra en back up og håbe at de
> ikke er damaged?

Ja, hvis du véd med sikkerhed, at dine backup filer er OK, så kan du bare
skifte med dem.

Generelt set er det kendte fejl i både Apple Menu Options og Sound
kontrolpanelerne. Apple er klar over problemerne med begge. Fejlene er
rettet for Lyd/Sounds vedkommende i OS 9.2.x, men der er stadig de samme
fejl i AMO.

Jeg vil derfor anbefale, at du får fat i 'Finderpop 1.92' istedet for og
fjerner AMO helt fra systemmappen. Du sætter Finderpop til 'Behave like
Apple Menu...', så beholder du den hierakiske orden, og du skal heller ikke
fjerne 'Apple Menu Items' mappen fra selve systemmappen, dén bruges også af
Finderpop. Finderpop kræver system med 'Contextual Menus' funktionen. Husk
også at slette prefs filen til AMO, når du installerer Finderpop. Du kan
hente Finderpop her:
<http://www.versiontracker.com/redir.fcgi/kind=1&db=mac&id=1640/FinderPop192.sit>.
Den er rigtig god - langt bedre og med langt flere muligheder end AMO, - og
så er den nærmest fejlfri... Den virker også fint på selv OS 9.2.x, selvom
programmøren hævder, at den har en kompatibilitetsproblem, så har jeg ikke
kunnet finde det endnu.

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : [2000]Karst B. Smit

Dato : 28-07-02 10:43

> [...]

> Hvilken ver. af Norton bruger du? - Hvis det er en ver. 4.x, så er det
> Norton selv, der ødelægger filerne. Det er desværre en kendt fejl ved NU

Nej jeg bruger 6.0

> [...]
> fjerne 'Apple Menu Items' mappen fra selve systemmappen, dén bruges også af

Jeg bruger FinderPop 1.92 i forvejen, så jeg overvejer kraftig at følge
din råd. Det har alligvel aldrig huet mig at den ligger op i hjørnet.
Alt for besværlig at komme til. Men jeg har brugt Speed Startup og Speed
Doubler og en af de 2 gjor at man fik adgang til Menulinien med
tastaturet og det virkede hurtig. Men de er desværre ikke gearet til OS
9.1

Mvh. Karst

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-07-02 15:29

On Sun, 28 Jul 2002 11:43:16 +0200,
[2000]Karst B. Smit <kbsmitREMOVE@THIStiscali.dk> wrote:

> Men jeg har brugt Speed Startup og Speed
> Doubler og en af de 2 gjor at man fik adgang til Menulinien med
> tastaturet og det virkede hurtig. Men de er desværre ikke gearet til OS
> 9.1

der er tale om speeddoubler - produktet er afløst af copyagent
(nu kun kopieringsfunktionen + tastaturnavigeringen). Connectix tilbød
på et tidspunkt copyagent gratis til ejere af en SD licens.

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?