Hastigheden i Remote Acces??
Fra : [2000]Karst B. Smit

Dato : 28-07-02 00:52

Hej

Jeg har et Lasat Safire 560 Voice modem. Hastigheden i Remote Acces
plejer at være 46.000.

Da jeg syntes at det tog lang tid til at hente Websider opdagede jeg at
den opkobler med 36.600. jeg har tjekket opsætningen. Hvad kan være
grunden?

Jeg har rodet meget med ny system installation på ny harddisk,
geninstallering af ting og sager osv. Men alt virker perfekt, Sonnet G3
opgradering, USB enheder, FireWire enheder, programmerne osv.

Mvh. Karst

--
Fjern Store bogstaver in min adresse
Remove Capital letters in my addres

Fra : Jesper

Dato : 28-07-02 07:02

[2000]Karst B. Smit <kbsmitREMOVE@THIStiscali.dk> wrote:

> [...]
> geninstallering af ting og sager osv. Men alt virker perfekt, Sonnet G3
> opgradering, USB enheder, FireWire enheder, programmerne osv.

Vær opmærksom på at du kobler op til den rigtige modempulje, der findes
3 slags 56 kbit standarder: 56 kflex, V90 og X2, find ud af hvilken
standard dit modem er og hvilken standard modempulje du kobler op til.

Derudover skal du være opmærsom på kabelfejl og indtråling i
telefonledningen fra elektriske apperater. Prøv evt at koble til det tlf
stik tættest på gaden for at finde ud af om problemet ligger hos dig.
Hvis ikke, så kontakt tlf selskabet. Endelig skal du checke producentens
hjemmeside for modemfirmwareopdateringer.
--
Jesper
em@il -> pinebox {a} myrealbox [dot] com

Fra : [2000]Karst B. Smit

Dato : 28-07-02 11:13

> [...]

> 3 slags 56 kbit standarder: 56 kflex, V90 og X2, find ud af hvilken
> standard dit modem er og hvilken standard modempulje du kobler op til.

Det er en 56 kflex og har fungeret fint i flere år. Også med OS 9.1

Men jeg er ved at blive forvirret. Jeg tjekkede Remote Acces hver gang
jeg skulle Online. Den viste forskellige hastigheder ved hver opkobling.

36.600 , 48.000 og 46.000 som så er stationair gennem hele
opkoblingstiden. Hvordan skal man forstå disse tal?

Eller vil det sige at hvis jeg skal downloade store filer så må jeg
heller lukke ned når den forbindes med 36.600 og venter til jeg får en
større hastighed? Det kan da ikke have sin rigtighed ;-(

Mvh. Karst

Fra : Martin Edlich

Dato : 28-07-02 11:27

In article <1fg153t.1pisdehyo9f7nN%kbsmitREMOVE@THIStiscali.dk>,
kbsmitREMOVE@THIStiscali.dk ([2000]Karst B. Smit) wrote:

> Det kan da ikke have sin rigtighed ;-(

Joda, sådan er det med modem. Din forbindelse styres i høj grad af hvor
meget støj der er på linjen og da det svinger, så svinger din
forbindelseshastighed også.

Fra : [2000]Karst B. Smit

Dato : 29-07-02 03:06

> Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> Joda, sådan er det med modem. Din forbindelse styres i høj grad af hvor
> meget støj der er på linjen og da det svinger, så svinger din
> forbindelseshastighed også.

Når jeg downloader kan jeg jo se i Downl. Manager at hastigheden stiger
og daler hele tiden. Det er forståeligt.

Men hvordan forholder de tal som vises i Downl. Manager sig med de tal
som RemoteAcces viser.

For eks. var hastighedem i R.A i anden omgang i aftes på 4800 mens
Downl.Man. swingede mellem 5100 til 5300. Forklaring?

De hastigheder får jeg også når RM viser 4600.

Mvh. Karst

Fra : Jesper

Dato : 28-07-02 11:41

> [...]
> heller lukke ned når den forbindes med 36.600 og venter til jeg får en
> større hastighed? Det kan da ikke have sin rigtighed ;-(

Check din udbyders hjemmeside mht. modempuljernes beliggenhed og prøv
evt en anden pulje, hvis dit modem kan firmwareopgraderes til V. 90 så
gør det.Og check hvilke elektriske apperater du har tændt og deres
placering ift. telefonledningen. Hvis du har fået et nyt telefonapperat,
så prøv at afkoble det når du skal på nettet.

Fra : [2000]Karst B. Smit

Dato : 29-07-02 03:06

> Jesper <spam@supressor.invalid> wrote:

> Check din udbyders hjemmeside mht. modempuljernes beliggenhed og prøv
> evt en anden pulje,

Jeg tror mere på nedenstående, da RemAcc for det meste er opkoblet til
46.000.

> Og check hvilke elektriske apperater du har tændt og deres
> placering ift. telefonledningen. Hvis du har fået et nyt telefonapperat,
> så prøv at afkoble det når du skal på nettet.

Det vil jeg tjekke. Det kan være at min 2 Jazzdrev eller min FireWire
brænder forstyrrer, hver for sig eller samlet.

> hvis dit modem kan firmwareopgraderes til V. 90 så
> gør det.

Det kan det. Accepterer min udbyder Tiscali det?

Mvh. Karst

Fra : Jesper

Dato : 29-07-02 06:13

> Jeg tror mere på nedenstående, da RemAcc for det meste er opkoblet til
> 46.000.

Det er en acceptabel opkoblingshastighed for et 56Kbit modem.

> Det vil jeg tjekke. Det kan være at min 2 Jazzdrev eller min FireWire
> brænder forstyrrer, hver for sig eller samlet.

Jeg tænkte mere på andre husholdningsartikler, vaskemaskiner, elovne,
elkomfurer, kaffemaskiner mm., men det er da værd at prøve.

> Det kan det. Accepterer min udbyder Tiscali det?
>
> Mvh. Karst

Ja, det fremgår af Tiscalis hjemmelside:
http://support.tiscali.dk/tekniskinformation.php