OT, lyd på væggen
Fra : thomas tomcat

Dato : 27-07-02 15:14

Bruger primært min Mac (aha, on-topic) til at lave musik.

Har lige anskaffet et sæt halvproff genelec 1030 monitors.
Når jeg la'r dem stå på bordpladen, svinger hele arrangementet med = mudder
ved 80-180 Hz eller deromkring.

*Er der nogen, der har et godt link eller tips til, hvor jeg kan finde nogle
lisså proffe vægophæng?*

På Genelecs side om den slags
http://www.genelec.com/products/1030a/options.htm
har de vægophæng. Men disse kræver, at jeg ikke-undoable skruer beslag ind i
siden på kabinetterne. Og jeg kan ikke rigtig få det til at stemme, at dyre
monitorer, der er myreknepsk nøjagtigt afpassede i alle henseender, tilsidst
skal på-mokkes mit almindelige fynske øjemål og blyantsstreger for at
center-montere nogle halvgrove beslag. Så'n et skruehul kan jo ikke flyttes
fx 3 millimeter, hvis jeg rammer lidt galt første gang.

Jeg forestiller mig, at der må findes en slags vægopsats, der danner en
solid hylde (formodentlig af metal) med en kant fortil, så monitoren hindres
i at glide ned, når jeg vinkler arrangementet ned mod lyttepositionen. --
måske ligefrem med en type fastspænding--.

Gav >10k for kasserne, så jeg er parat til at bløde lidt ekstra, hvis
der findes det rigtige kvali produkt et sted.

Har søgt på nettet og i dk.kultur.musik.produktion og kt-radio og
hifi-klubben samt andre steder, men ikke lige fundet det rigtige, så jeg
vover mudderet og poster her blandt mange erfaringsrige Macskribenter.

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 27-07-02 17:42

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> wrote:

> [...]
> ved 80-180 Hz eller deromkring.

> *Er der nogen, der har et godt link eller tips til, hvor jeg kan finde nogle

Hm... jeg har enkelt ide jeg kan gi' videre. Jeg brugte engang to
TV-holdere til højtaler ophæng. De kunne nemlig vinkles nedad og havde
en kant så højtalerne ikke skred. Jeg har et par Snell J3'er som passede
fint liggende. Men nu er Genelec'erne jo' ikke så store så det... Ideen
hermed givet videre.

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-07-02 22:25

On Sat, 27 Jul 2002 18:41:48 +0200, Nicolai Brandt <nicolai@robra.dk> wrote:

> [...]
> en kant så højtalerne ikke skred. Jeg har et par Snell J3'er som passede
> fint liggende. Men nu er Genelec'erne jo' ikke så store så det... Ideen

Uden at have hørt Genlec højtalerne vil jeg mene at det at snell'erne
er meget starmme og en smule afdæmpede i området under 100Hz pga af det
lukkede kabinet betyder en del for din oplevelse.

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Fra : thomas tomcat

Dato : 28-07-02 11:20

in article u23vha.d07.ln@g4.reippuert.dk, Morten Reippuert Knudsen at
spam@reippuert.dk wrote on 27/07/02 23:24:

> [...]

Tak. Jeg går ud og ser, hvad jeg kan finde af TV holdere.

> Uden at have hørt Genlec højtalerne vil jeg mene, at det at snell'erne
> er meget stramme og en smule afdæmpede i området under 100Hz pga af det
> lukkede kabinet, betyder en del for din oplevelse.

Jeg har et par gæt på, hvad du mener. Men ingen af dem syns at passe
ornligt. Er det noget med, at du siger at Genelec'erne "osse skal være
stramme i bunden" for ellers vil det lyde af l*rt oppe på så'nogen TV
holdere ..?