Hvilken browser er den hurtigste - Opera e~
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 27-07-02 08:48

Skaset fra en anden tråd:

Opera er ikke den hurtigste browser til Mac OS 9.X - faktisk kommer den
kun ind på 5. pladsen ud af 6 browsere kun overgået af iCab i
langsommelighed/hastighed. Desuden identificerer Opera sig som Internet
Explorer i default indstillingen, hvilket må siges at være det mest
tåbelige browserkrigene taget i betragtning.

Jeg har lavet et par hastighedstests her til morgen. Alle er lavet med
cachen i de respektive browsere helt tømt samt med alle andre
applicationer lukket. Jeg har testet den samme side, som kun indeholder
tabeller, html-text samt jpg filer. Siden er meget omfattende, hvilket
giver et realistisk billede af performance og derudover er siden skjult,
hvilket gør at der stort set aldrig kommer andre end mig.

Selve siden indeholder desuden en no cache i meta tags'ne.

Efter hastighed:

Netscape 6.2.X 16.51 sek.

Mozilla 0.9.9 20.98 sek.

Netscape 4.78 21.00 sek.

Internet Explorer 5.1.X 22.00 sek.

Opera 5.0 00.49 sek.

iCab 2.8 01.07 sek.

Jeg er overrasket over Netscape 4.78 og jeg er overrasket over iCab's
tid, men ellers er det også hvad min erfaring siger mig.

I kan selv prøve:

http://www.woollhead.dk/private/4u.html

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Lars Hedegaard Peder~

Dato : 27-07-02 08:59

"[2900] Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> wrote in message

Hvilken internetforbindelse har du (båndbredde)? Det har jo lidt at sige
hvis man skal sammenligne med dine resultater.

> Efter hastighed:
>
> Netscape 6.2.X 16.51 sek.
>
> Mozilla 0.9.9 20.98 sek.
>
> Netscape 4.78 21.00 sek.
>
> Internet Explorer 5.1.X 22.00 sek.
>
> Opera 5.0 00.49 sek.
>
> iCab 2.8 01.07 sek.

De sidste 2 skulle vel være minutter i stedet for sekunder, ikke?

Mvh. Lars

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 27-07-02 09:00

Lars Hedegaard Pedersen <hedegaard@FJERNDETTEmail.dk> wrote:

> [...]
> hvis man skal sammenligne med dine resultater.

> De sidste 2 skulle vel være minutter i stedet for sekunder, ikke?

Jep.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Lars Hedegaard Peder~

Dato : 27-07-02 09:02

> Jep.

Og så var der lige båndbredden på din internet forbindelse

Mvh. Lars

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 27-07-02 09:34

Lars Hedegaard Pedersen <hedegaard@FJERNDETTEmail.dk> wrote:

> "[2900] Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> wrote in message

> Og så var der lige båndbredden på din internet forbindelse

Det er vel i og for sig underordnet, da testet skal afsløre forskellen
mellem de enkelte browsere. Så skal der jo også står hvilken Mac og så
videre, men nuvel:

7500/400 mhz G3 med 384 MB RAM (virtuel memory 385 MB), Mac OS 9.1 US,
Zillion ProAccess 1 Mbit.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Lars Hedegaard Peder~

Dato : 27-07-02 09:44

> Det er vel i og for sig underordnet, da testet skal afsløre forskellen
> mellem de enkelte browsere. Så skal der jo også står hvilken Mac og så
> videre, men nuvel:

Det er fordi jeg ville sammenligne med IE på PC (for at have en idé om
forskellen mellem PC og MAC, som er det jeg personligt er interesseret i,
ikke mellem de forskellige browsere), og så kunne det jo kun bruges hvis
båndbredden var den samme (256 kbit). En sammenlignelig PC har jeg nemmere
ved at finde end en anden båndbredde end 256 kbit.

Mvh. Lars

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 27-07-02 09:47

> [...]

> båndbredden var den samme (256 kbit). En sammenlignelig PC har jeg nemmere
> ved at finde end en anden båndbredde end 256 kbit.

Det hedder Mac. MAC er noget helt andet som i øvrigt også findes i
PC'ere.

www.it-leksikon.dk

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Lars Hedegaard Peder~

Dato : 27-07-02 09:53

> Det hedder Mac. MAC er noget helt andet som i øvrigt også findes i
> PC'ere.

Ja ja. Du ved nok hvad jeg mener.

> www.it-leksikon.dk

Den virker ikke specielt godt lige nu. Man kan kun få adgang til forsiden.

Mvh. Lars

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-07-02 20:34

Hej Lars

Lars Hedegaard Pedersen wrote:

> Ja ja. Du ved nok hvad jeg mener.

Her har du nogle af Mac-folket i en nøddeskal, - de er ih så bange for, at
MAC - øh... Mac - staves forkert...

> Den virker ikke specielt godt lige nu. Man kan kun få adgang til forsiden.

Samme resultat her, - men den er da hurtig - ca. 4 sek. om at loade forsiden
på min gamle 333AV'er med Netscape 4.79/128bits version....

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : [5220] Maciek

Dato : 27-07-02 11:43

> Skaset fra en anden tråd:
> Netscape 6.2.X 16.51 sek.
> Mozilla 0.9.9 20.98 sek.
> Netscape 4.78 21.00 sek.
> Internet Explorer 5.1.X 22.00 sek.
> Opera 5.0 00.49 sek.
> iCab 2.8 01.07 sek.
>
> http://www.woollhead.dk/private/4u.html

Her er mine tider:

Netforbindelse:
Udbyder: Worldonline.dk
Router: Cisco677
Båndbredde: 512/128

Målinger: Måling 1 Måling 2 Måling 3 Måling 4

Maskine: Icebook500/320ram/20GB/CD, styresystem: OSX 10.1.5
Explorer 5.2.1 52,0s 46,2s 38,8s 38,3s
Chimera 0.4 44,8s 44,1 43,5s 44,7
Explorer 5.2.1 38,1s (Med internet cache slået til)
Chimera 0.4 21,6s (Med internet cache slået til)

Maskine: Athlon 800 mhz/128ram/6GB, styresystem: Windows2000Pro
Explorer 5.00 43,9s 48,8s - -
Opera 6.04 41,4s 42,5 - -
Explorer 5.00 17,3s (Med internet cache slået til)
Opera 6.04 17,3s (Med internet cache slået til)

Konklusion:
Browserne hentede siden ned med hastigheder omkring 25-35KB/s, så hvis
noget sætter en øvre grænse for hastigheden, må det være serveren i den
anden ende, da min forbindelse normalt trækker omkring de 53KB/s
Umiddelbart er en ibook500 omtrent lige så hurtig som en Athlon800
windows maskine...
Mht. cachede sider i explrer, viser det sig at mac'ens cache er dobbelt
så langsom som cachen i explorer på en pc'er (pc'eren har ovenikøbet en
langsom HD).
Disse tal er et fingerpeg om hvordan de forskellige browsere opfører sig
på forskellige platforme; de giver ikke noget indtryk omkring den
generelle surf-oplevelse. På en pc'er kører det hele flydende, man kan
scrolle siderne hurtigere og mere flydende end på en mac (især under
OSX). Rent hastighedsmæssigt er de to platforme ved at være meget ens.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-07-02 22:37

On Sat, 27 Jul 2002 09:47:42 +0200,

> Desuden identificerer Opera sig som Internet
> Explorer i default indstillingen, hvilket må siges at være det mest
> tåbelige browserkrigene taget i betragtning.

men ikke hvis den skal være kompatibel med "internettet"

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 28-07-02 08:14

> men ikke hvis den skal være kompatibel med "internettet"

Jeg kan ikke se forskel på den måde som browseren opfører sig på, men
den tæller som IE i statistik - meget uhensigtmæssigt, hvis man altså
benytter Opera som alternativ til IE..............

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-07-02 22:39

> [...]

> giver et realistisk billede af performance og derudover er siden skjult,
> hvilket gør at der stort set aldrig kommer andre end mig.

prøv også sider uden tabeller - ghher vil MSIE overhale Netscape 4.x
med en solid margin, det samme gælder Opera og icab