Hvilken browser og hvor
Fra : Nederbasse

Dato : 26-07-02 23:30

Efter at Mac'en endelig er kommet 'online' skal vi bruge en ny browser i
stedet for Netscape 3.
Jeg har ledt og downloadet en del nu, men jeg kan ikke finde en browser på
dansk der kan kører på OS 8.1. Findes der ikke browsere på dansk ?
Om det er Internet Explorer eller Netscape er lige meget.

Lars

Fra : Martin Edlich

Dato : 26-07-02 23:52

In article <ahsih5$2e4q$1@news.cybercity.dk>,
"Nederbasse" <laneNOSPAM@jubiipost.dk> wrote:

> Jeg har ledt og downloadet en del nu, men jeg kan ikke finde en browser på
> dansk der kan kører på OS 8.1. Findes der ikke browsere på dansk ?

IE 5 er på dansk og den burde da kunne køre på 8.1.

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 27-07-02 12:25

> IE 5 er på dansk og den burde da kunne køre på 8.1.

De nyeste udgaver (5.1.x) findes ikke på dansk. 5.1.4 kan fås på svensk
som det nærmeste, og 5.1.5 kun på engelsk.

Kan til gengæld bekræfte, at 5.1.5 fungerer fint med 8.1.

--
Thomas Tvegaard
<http://homepage.mac.com/tvegaard/> (Så længe det varer!)

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-07-02 12:38

In article <1ffzeig.1pnpo7qa04gg8N%tvegaard@mac.com>,
tvegaard@mac.com (Thomas Tvegaard) wrote:

> De nyeste udgaver (5.1.x) findes ikke på dansk.

Det var derfor jeg nøjedes med at skrive 5.

Fra : Nederbasse

Dato : 28-07-02 00:02

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:newsspam4-08DCD1.13373527072002@dtext.news.tele.dk...

> Det var derfor jeg nøjedes med at skrive 5.
>
> --
> MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum!
http://www.edlich.dk

Det skulle vel ikke være sådan at du har et link til 5'ern på dansk for jeg
kan ikke finde den.

Lars

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 28-07-02 02:28

> [...]

> http://www.edlich.dk
>
> Det skulle vel ikke være sådan at du har et link til 5'ern på dansk for jeg

Jeg ved ikke lige om det er lovligt. Men jeg har Version 5 liggende på
en cd. Både med og uden Outlookexpres.

Hvis det har interesse kunne jeg lægge den online på min ftp.

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk

Fra : Nederbasse

Dato : 28-07-02 10:29

> [...]
> en cd. Både med og uden Outlookexpres.
>
> Hvis det har interesse kunne jeg lægge den online på min ftp.

Det ville være supergodt hvis du ville det, IE 5 på dansk med Outlook.
Mon ikke det er lovligt når den er freeware.

Lars

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 28-07-02 11:22

Nederbasse <laneNOSPAM@jubiipost.dk> wrote:

> Det ville være supergodt hvis du ville det, IE 5 på dansk med Outlook.
> Mon ikke det er lovligt når den er freeware.

Ok. Den ligger der nu. Fylder ca. 15.5Mb
Du finder den her: <ftp://www.robra.dk>

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 26-07-02 23:52

> [...]

> dansk der kan kører på OS 8.1. Findes der ikke browsere på dansk ?
> Om det er Internet Explorer eller Netscape er lige meget.

En mulighed er iCab, Det er vist i øjeblikket den eneste browser der er
på dansk (på system 8.1). Den er stadig på beta stadiet, men er på det
seneste blevet ret fornuftig. Den kræver heller ikke så meget ram som
alle de andre og så er den ret go' til offline browsing (hvis man altså
bruger det til noget...)

Du finder den her:

<http://homepage.mac.com/mothsoft/>

Du skal vælge PPC versionen.