Afspilning af .wmf-filer
Fra : Martin Larsen

Dato : 26-07-02 22:43

Jeg ved ikke, om dette har været diskuteret før, men jeg kan ikke få min
Windows Media Player 7.1 til at afspille filer i .wmf-format, som jeg henter
via Internet Explorer. Den siger, at den ikke genkender playlist-formatet.

Når jeg kigger i arkivudveksling, står der også, at .wmf er "Windows Meta
File" og skal åbnes med Graphic Converter. Skal det ikke være "Windows Media
File"?

Jeg håber, nogle ligger inde med en forklaring på problemet.

Mac OS 9.1, Windows Media Player 7.1, Internet Explorer 5.1.5

/Martin

Fra : Højsholt

Dato : 26-07-02 23:00

On 26/07/02 23:42, in article B9678F02.1CC6%mtlsREMOVE@THISmac.com, "Martin
Larsen" <mtlsREMOVE@THISmac.com> wrote:

> [...]
>
> Jeg håber, nogle ligger inde med en forklaring på problemet.
>
> Mac OS 9.1, Windows Media Player 7.1, Internet Explorer 5.1.5

Hey Martin,

Du skal gå ind under File Helper Settings (arkikveksling) under Internet
Explorer, og så tryk på .wmf. Derefter skal du trykker på Change (ændre?) og
Browse. Så kan du vælge, at .wfm filer skal åbnes med Windows Media Player
(find programmet på harddisken).

Jeg vil også tro, at .img står til Graphic Converter? Skal stå på Disc Copy

Håber det hjælper!

/Højsholt

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-07-02 04:17

Hej

- Hos mig står den i både Netscape, iCab og Opera til hhv. StuffIt Expander,
DiskCopy og DiskCopy. - Jeg har ikke ændret ved indstillingerne her.

Højsholt wrote:

> Jeg vil også tro, at .img står til Graphic Converter? Skal stå på Disc Copy

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Martin Larsen

Dato : 28-07-02 16:07

d. [DATO] skrev [NAVN] på [ADRESSE] i artiklen [ARTIKEL]:

> [...]
> Browse. Så kan du vælge, at .wfm filer skal åbnes med Windows Media Player

Det er hermed gjort.

> Jeg vil også tro, at .img står til Graphic Converter? Skal stå på Disc Copy

Den står skam på Disk Copy.

> Håber det hjælper!

Tjaa ... Jeg kan stadig ikke afspille .wmf-filerne direkte fra browseren,
men hvis jeg gemmer dem på skrivebordet først, og så derefter åbner dem fra
Windows Media Player, så virker det.

/Martin

Fra : Jesper

Dato : 28-07-02 17:15

> [...]

> men hvis jeg gemmer dem på skrivebordet først, og så derefter åbner dem fra

Er du sikker på at Windows Media Player pluginen er installeret i din
browser? Ellers må du reinstallere WMP.
--
Jesper
em@il -> pinebox {a} myrealbox [dot] com

Fra : Martin Larsen

Dato : 29-07-02 21:53

> Er du sikker på at Windows Media Player pluginen er installeret i din
> browser? Ellers må du reinstallere WMP.

Jep, plug-inen er på sin plads i Internet Explorer.

/Martin

Fra : Jesper

Dato : 29-07-02 22:06

> Jep, plug-inen er på sin plads i Internet Explorer.
>
> /Martin

Kig i IEs about box, klik på support og check efter at WMP pluginen er
sat til at håndtere de rigtige protokoller:

Windows Media Plugin (7.1.3.0267):
Mimetypes currently handled by Windows Media Plugin:
application/x-mplayer2
video/x-ms-asf-plugin
application/asx
video/x-ms-asf
video/x-ms-asf
audio/x-ms-wma
video/x-ms-wmv
audio/x-ms-wax
video/x-ms-wvx
video/x-ms-wm
video/x-ms-wmp
application/x-ms-wmd
video/x-ms-wmx

Fra : Martin Larsen

Dato : 30-07-02 10:56

> Kig i IEs about box, klik på support og check efter at WMP pluginen er
> sat til at håndtere de rigtige protokoller:
>
> Windows Media Plugin (7.1.3.0267):
> Mimetypes currently handled by Windows Media Plugin:
> [...]

Min liste ser ud som din. Men wmf er ikke at finde blandt protokollerne her,
så det er vel det, der er problemet?

/Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 30-07-02 15:26

On Tue, 30 Jul 2002 11:56:17 +0200,

> Min liste ser ud som din. Men wmf er ikke at finde blandt protokollerne her,
> så det er vel det, der er problemet?

Ja . tilføj den manuelt i kontrolpanelet interne (eller fra MSIE's
frontend til Internet config) - eller genindstaller Windowsmedia player.

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?