omniweb, navigation
Fra : Lone Koefoed

Dato : 26-07-02 22:08

inspireret af mild pression i en anden tråd downloadede jeg Omniweb for
at lege lidt med den.

Den ser jo fin ud, men jeg er autist:
Der er i preferences en shortcuts-modificeringsmulighed. Jeg er vænnet
til (gennem lang brug af Opera), at jeg ved at skrive 'g (søgeord)' i
adressefeltet stryger direkte til en søgning på søgeord i Google. Det
kan jeg ikke få til at virke i Omniweb. Kan nogen forklare mig hvordan
jeg gør?
Kan man også sætte den op til at gå tilbage på 'z' og frem på 'x'?
(med andre ord: Kan jeg få den til at ligne Opera navigationsmæssigt
set?)

--
Lone

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-07-02 22:38

On Fri, 26 Jul 2002 23:07:48 +0200, Lone Koefoed <karotte@mac.com> wrote:

> [...]
> adressefeltet stryger direkte til en søgning på søgeord i Google. Det
> kan jeg ikke få til at virke i Omniweb. Kan nogen forklare mig hvordan

skriv følgende i destination URL: "http://www.google.com/search?q=%@"
skriv følgende i shortcut: "g"

i url feltet skriver du fremover blot "g " og det du måtte søge efter.

alternativt: sæt google som homepage og brug
"ævle"+"shift"+"pil_venstre"

> Kan man også sætte den op til at gå tilbage på 'z' og frem på 'x'?
> (med andre ord: Kan jeg få den til at ligne Opera navigationsmæssigt
> set?)

nej.

brug "ævle"+"pil_venstre/højre" - og brug "æble"+"pil_op/ned" til at naviger
mellem felterne - "tab" bruges til at hoppe mellem textfelter og rammer
(det er næsten links/lynx like navigering). "ævle"+"+/-" bruges til at
ændre på skriftstørrelsen.

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?