Kan et netværkskort forstyrrer et andet
Fra : [2900] Birgitte Behr~

Dato : 26-07-02 15:29

Hej med jer

Er der nogle som har erfaring med at et netværkskort kan forstyrre et
andet PCI-kort? Sagen er den, at jeg i forbindelse med at jeg har sat et
100 mb netværkskort i min computer, oplever at min 17 tommer Applevision
750 display skærm bliver misfarvet, men kun i den ene side, som om noget
forstyrrer.

Det forstår jeg ikke, så jeg har taget skærmen af mit 3DFX-kort og sat
den til det indbyggede skærmkort i stedet og nu er problemet løst!

Spørgsmålet er nu om mit 3DFX-kort er defekt eller om det bliver
forstyrret af 100 mb netværkskortet, som sidder lige ved siden af?
Desuden sidder der også et Formac ProTV-kort i, men det har aldrig givet
problemer. Nu vil jeg prøve udelukkelsesmetoden.

--
Mvh Birgitte
http://www.behrendt.dk/

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-07-02 16:07

On Fri, 26 Jul 2002 16:28:56 +0200,
[2900] Birgitte Behrendt <birgitte@behrendt.dk> wrote:

> [...]
> Desuden sidder der også et Formac ProTV-kort i, men det har aldrig givet
> problemer. Nu vil jeg prøve udelukkelsesmetoden.

prøv også at bytte om på rækkefølgen på de tre PCI kort

....ShimaNO lortepedal #?&!

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Fra : [2900] Birgitte Behr~

Dato : 26-07-02 16:14

> prøv også at bytte om på rækkefølgen på de tre PCI kort
>
> ...ShimaNO lortepedal #?&!

NU har jeg lige sat et nyt netværkskort i - og gæt en gang! Nu virker
det hele sgu ubeklageligt, så det første netværkskort var altså defekt.

Rigtige mænd kører med Campagnolo! Iøvrigt synes jeg hellere at du skal
koncentrere dig om at ro De gange jeg har været ude og ro i
guldfireren har vi tilsyneladende passeret nogle fra Skovshoved Roklub,
men vi roede så stærkt, så jeg ikke nåede at se om det var dig!

--
Mvh Birgitte
http://www.behrendt.dk/

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-07-02 17:04

On Fri, 26 Jul 2002 17:13:46 +0200,

> NU har jeg lige sat et nyt netværkskort i - og gæt en gang! Nu virker
> det hele sgu ubeklageligt, så det første netværkskort var altså defekt.

Der har vist været mange fejlbehæftede kort i den stak Jesper købte.
Hvilken switch/hub har i? Det kan også være et problem med den
automatiske forhandling af fuld duplex/halv duplex samt 10/100 Mbit.

> Rigtige mænd kører med Campagnolo!

ja, look og time pedaler kan også bruges i en snæver vending, men
SPD(R) sucks...

> Iøvrigt synes jeg hellere at du skal koncentrere dig om at ro

ja mor...

> De gange jeg har været ude og ro i
> guldfireren har vi tilsyneladende passeret nogle fra Skovshoved Roklub,
> men vi roede så stærkt, så jeg ikke nåede at se om det var dig!

uh, du rammer et ømt punkt - jeg har ikke været ude mange gange den
seneste måned, da jeg har været på arbejde på ro-aftenerne

Fra : [2900] Birgitte Behr~

Dato : 26-07-02 18:30

> Der har vist været mange fejlbehæftede kort i den stak Jesper købte.
> Hvilken switch/hub har i? Det kan også være et problem med den
> automatiske forhandling af fuld duplex/halv duplex samt 10/100 Mbit.

Jeg skulle hilse og sige fra Jesper at det med switchen ikke har noget
med sagen at gøre Vi har nemlig også været ude for at samme type
netværkskort har været defekt hos kunder med andet udstyr.

> ja, look og time pedaler kan også bruges i en snæver vending, men
> SPD(R) sucks...

> ja mor...

Det er godt, min dreng!

> uh, du rammer et ømt punkt - jeg har ikke været ude mange gange den
> seneste måned, da jeg har været på arbejde på ro-aftenerne

Jajaja, den er god med dig - spørgsmålet er om det at jeg ikke har set
endnu, i virkeligheden skyldes at du - som du selv påstår - ror helt
vildt hurtigt, hurtigere end lysets hastighed

--
Mvh Birgitte
http://www.behrendt.dk/

Fra : Mikael Kern

Dato : 26-07-02 19:13

> NU har jeg lige sat et nyt netværkskort i - og gæt en gang! Nu virker
> det hele sgu ubeklageligt, så det første netværkskort var altså defekt.

Fint. Den almindeligste grund til underlige farvestik på en monitor eller
et TV er at der står en højttaler for tæt på. Har du flyttet en højttaler
(væk) under ombytningen?

mvh Mikael Kern
--
Mikael Kern - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman - EFP/OB/SNG
Rentals

Mikael Kern Film, DK-2000 Frederiksberg, Denmark
Mail: kernRE@MOVEkern.dk
(:-{d)

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-07-02 21:24

> ...ShimaNO lortepedal #?&!

Du er sikker på, det ikke var en LOOK? Jeg synes, den så stor ud. Er
Shimano-pedaler ikke sådan nogle små SPD-nogle?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-07-02 21:40

On Fri, 26 Jul 2002 22:23:47 +0200, Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Du er sikker på, det ikke var en LOOK? Jeg synes, den så stor ud. Er
> Shimano-pedaler ikke sådan nogle små SPD-nogle?

ikke SPD-R - da jeg kun har sort/hvid tv hvor jeg residerer skal jeg
ikke kunne udtale mig skråsikkert om de benyttede pedaler, men så hudt
jeg visker kører CSC-Tiscali* med SDP-R. Det cyklende medicinskab LA
kører med en tung gammel Look kompatibel DureAce Pedal.

*Tiscali =ISP med mac support hvorfor dette indlæg ikke er OT