HP Laserjet 1200n eller Lexmark E322n
Fra : Torben Hansen

Dato : 26-07-02 14:54

Hej,

Skiftet til Macos X og Emac har gjort jeg må ud og have mig en ny
printer.. Jeg har udvalgt mig en to stykker, som dog er lige i
overkanten af hvad jeg vil give, men man ender åbenbart der når det skal
være med netkort.

Er der nogle der har erfaringer med HP LaserJet 1200(n)?

I kompabilitet på denne printer står der Mac OS 8.6 og 9.0, og intet om
Mac OS X? Men er det lige gyldigt nu jeg ikke skal køre gennem USB? men
Ethernet istedet?

HP Laserjet er mest attraktiv pga. af prisen, men er der nogle der har
erfaringer med denne printer, og kan anbefale den?

http://www.laserjet.dk/1200lj/1200lj.html

http://www.lexmark.dk/domino/html/emea/denmark/lexv3_dk.nsf/(Product+Tec
hnical+Spec)/+0008A0318?OpenDocument

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 26-07-02 14:53

tsh@gameon.dk (Torben Hansen) writes:

> Er der nogle der har erfaringer med HP LaserJet 1200(n)?

Jeg har en HP 1200. Ingen klager herfra.

> I kompabilitet på denne printer står der Mac OS 8.6 og 9.0, og intet om
> Mac OS X? Men er det lige gyldigt nu jeg ikke skal køre gennem USB? men
> Ethernet istedet?

Ja, det er (også) en postscript printer, så hvis du skal benytte
netværket er der ingen problemer.

Hvorfor kan du i øvrigt ikke køre USB?

--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewss@gen-v.net - ICQ: 11413721
irc://irc.netc.dk/%23Macintosh

Fra : Torben Hansen

Dato : 27-07-02 09:58

Jeg har mere end en computer, og kun den ene kører Mac OS X. Min gamle
printer er en netværksprinter, og det har altid fungeret så skide
dejligt. Computer og printer står heller ikke i samme rum, alt rodet,
printer, adsl. hub m.m. er samlet et sted.

Og så overvejer jeg Airport engang imellem, og så er det jo dejligt også
med en trådløs printer hvis det skulle ske.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 26-07-02 20:57

Torben Hansen <tsh@gameon.dk> wrote:

> Jeg har udvalgt mig en to stykker, som dog er lige i
> overkanten af hvad jeg vil give, men man ender åbenbart der når det skal
> være med netkort.

Drop det dyre fabriks monteret (eller blot medleveret i HP's tilfælde)
netkort. Idet du ikke skal bruge AppleTalk men kan printe vi IP kan du
bruge en af de billige PC printservere. Hos zitech har de bl.a. en lille
"palm size" printserver (minder om et stort printerstik) til omkring kr.
600,- Det eneste problem kan være at få givet den et IP nummer. Dette
kan evt. kræve en PC, men det skal jo kun gøres én gang. Til nogle
modeller kan man bruge en web browser, så kan man bare bruge Mac'en.

Martin

Fra : Torben Hansen

Dato : 27-07-02 09:58

Det lyder jo mægtigt smart.. og så vidt jeg kan læse mig frem til på
deres website, konfigurer man over nettet. De snakker godt nok om et
browser plugin, og det er ret muligt den ikke dur til Mac OS X jo. Jeg
er ikke interesseret i at skulle hen på PC og konfigurere.

http://www.edimax.com/Product/PrintServer/PrintSirPlus/PS3101E.htm

Er modellerne Zitech fører, er der nogle der har erfaring med disse på
Macs og kan anbefale?

De skriver godt nok Multiple Platform - Windows 95/98/Me/NT/2000, DOS,
Unix and Linux - så burde der ikke være mulighed for at Mac OS X kunne
være med her - selvom det ikke er nævnt.