ADSL - which company's best?
Fra : hansler •

Dato : 26-07-02 14:10

I finally decided to get an ADSL connection (I live in frederiksberg), but
I'm unsure which provider to choose... I'd be happy about input from the
group, and about your experiences with the different providers?

I mostly tend to choose cybercity, but just because most of my friends have
that - any opinions?

Any comment will be apprecited! thanx in advance,

hansler

--
"Dogs fucked the pope. No fault of mine!"

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 26-07-02 14:31

hansler <hansler@mac.com> wrote:

> [...]
> that - any opinions?
>
> Any comment will be apprecited! thanx in advance,

CyberCity has a very nice connection 384/128 - my sister has it and
there has never been any trouble. Remember to get the router (Cisco 677)
solution.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : David Blangstrup

Dato : 26-07-02 15:11

On 26.7.2002 15:31, in article 1ffxppd.ryq3mfjlvb4pN%jesper@gylling.net,
"[2900] Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> wrote:

> CyberCity has a very nice connection 384/128 - my sister has it and
> there has never been any trouble. Remember to get the router (Cisco 677)
> solution.

And an even nicer 1Mbit/256 ‹ I have it

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 26-07-02 15:16

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> And an even nicer 1Mbit/256 ‹ I have it

Yep, but I think that Hansler is supposed to use his connect by himself.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : David Blangstrup

Dato : 26-07-02 15:05

On 26.7.2002 15:09, in article B96716C5.80D2%hansler@mac.com, "hansler •"
<hansler@mac.com> wrote:

> [...]
> that - any opinions?
>
> Any comment will be apprecited! thanx in advance,

CyberCity. Steady, high ping.

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 26-07-02 15:13

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> writes:

> CyberCity. Steady, high ping.

I personally prefer connections with low pings, but that's just me.

--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewss@gen-v.net - ICQ: 11413721
irc://irc.netc.dk/%23Macintosh

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 26-07-02 19:57

hansler • wrote:

> Any comment will be apprecited! thanx in advance,

Jeg har i snart to år haft en 512/512 megbit fra WOL/Tiscali, den har
kørt fejlfrit og uden afbrydelse fra dag 1, vi er 4 brugere + en
web-server (http://www.photo-gallery.dk) på linien, de to af brugerne er
mine teenagerbørn som spiller over nettet, og vi har aldrig oplevet
problemer med båndbredden - så jeg kan godt anbefale ADSL fra WOL/Tiscali.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 26-07-02 20:14

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
> mine teenagerbørn som spiller over nettet, og vi har aldrig oplevet
> problemer med båndbredden - så jeg kan godt anbefale ADSL fra WOL/Tiscali.

Så du var en af de eneste, som ikke var berørt af deres omlægning af
udstyr med dertil hørende problemer for tusindvis af kunder ???? I think
not !!

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 29-07-02 00:17

"[2900] Jesper Haaber Gylling" wrote:

> Så du var en af de eneste, som ikke var berørt af deres omlægning af
> udstyr med dertil hørende problemer for tusindvis af kunder ???? I
> think not !!

Jeg forholder mig nøgternt til ADSL-linien som produkt, og den kører
bare upåklagligt.

Jeg har iøvrigt min egen mail-server på www.niels-ebbesen.net, så jeg
bruger ikke WOL/Tiscali's POP3 og SMTP-servere, så evt. problemer med
disse er slet ikke noget jeg bliver berørt af.

De POP3 kontis de store ISP'er stiller til rådighed for deres alm.
kunder/brugere er komplet ubruglige til mit behov.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 29-07-02 08:09

> [...]

> bruger ikke WOL/Tiscali's POP3 og SMTP-servere, så evt. problemer med
> disse er slet ikke noget jeg bliver berørt af.

Men når du anbefaler Tiscali så regner folk jo med at du som helhed er
tilfreds med deres produkter og i tilfældet i forsommeren med deres
mange problemer, er der mange der har skiftet og været ualmindelig
utilfredse.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 02-08-02 00:35

> [...]

> tilfreds med deres produkter og i tilfældet i forsommeren med deres
> mange problemer, er der mange der har skiftet og været ualmindelig

Når man køber ADSL hos WOL/Tiscali, så køber man en bredbånd
forbindelse, der følger ikke automatisk en e-mail konto og
hjemmesideplads med.

Hvis man vil ha' en POP3 konto og/eller en hjemmeside, så skal de
oprettes særskilt, det koster dog ikke noget.

Fra : Lone Koefoed

Dato : 26-07-02 21:03

In article <3D419B6B.DF3C89FB@niels-ebbesen.net>,
> [...]

> mine teenagerbørn som spiller over nettet, og vi har aldrig oplevet
> problemer med båndbredden - så jeg kan godt anbefale ADSL fra WOL/Tiscali.

jeg havde også en Tiscaliforbindelse hvor jeg boede før. Det er over et
halvt år siden og jeg får stadig rykkere for en forbindelse, der ikke
længere er min, og som de i deres systemer godt kan se, er en afsluttet
sag forlængst. Deres regningsafdeling er med andre ord forfærdelig, men
jeg havde intet at udsætte på forbindelsen.

--
Lone

Fra : Peter Kiil

Dato : 27-07-02 14:29

in article 3D419B6B.DF3C89FB@niels-ebbesen.net, Niels Ebbesen at
info@niels-ebbesen.net wrote on 26/07/02 20:56:

> - så jeg kan godt anbefale ADSL fra WOL/Tiscali.

Og så bliver det vel heller ikke ringere af at man indtil 29 juli får de 3
første måneder gratis...
--
/peter

"It's clearly a budget. It's got a lot of numbers in it."
George W. Bush.

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 27-07-02 08:47

hansler  <hansler@mac.com> wrote:

> I mostly tend to choose cybercity, but just because most of my friends have
> that - any opinions?

I'm using CyberCity, of course with a Cisco router. The cheapest
solution: 256/128 [download/upload, 345 kr/md]. I'm very satisfied.

And I am, by the way, changing my e-mail address. To
per.ronne@post.cybercity.dk. I simply don't want to pay $100 a year for
my PerRonne@mac.com. They should allow for a free forward address.

BTW, I've found out that you can get access to your e-mails from any
computer, through www. And, of course, through POP and SMTP which
enables you to download e-mails and attachments to Entourage at home,
and to read and write through the e-mail account on your work or school
computer through www.
--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.