Transparent dynamisk tekst i flash?
Fra : Thomas Angermann

Dato : 27-07-02 23:54

Er det muligt at lave dynamisk tekst trensperent? Hvordan?

Mvh.

Thomas Angermann (Nybegynder)

Fra : MZH

Dato : 28-07-02 11:23

Ikke umiddelbart, men hvis din tekst står på en ensfarvet baggrund kan
du snyde og lægge en boks med samme farve som baggrunden ovenpå
teksten og så gøre boksen mere eller mindre gennemsigtig.

Håber det gi'r mening...

Mikkel

Fra : Peo

Dato : 29-07-02 09:29

Jeg mener at hvis fonten som det dynamiske tekstfelt gør brug af bliver
includeret, så er der intet i vejen for at placere dette tekstfelt i et mc,
og så bruge div. effekter som titnt og alpha på dette mc.
...men jeg er ikke 100% sikker - prøv.

/peo

Fra : Thomas Angermann

Dato : 29-07-02 11:10

> Er det muligt at lave dynamisk tekst trensperent? Hvordan?

Efter lidt tid har jeg fundet en løsning:

I "Properties" for den tekst man vil lave transperent vælges "Edit character
option". Vælg herefter "Embed font outlines" og "for alle characters".
Herefter er det muligt at lave en _alpha.

Det virker umiddelbart som at man ved hjælp af denne metode ikke kan lave
teksten "fast".. Nogen forslag?

Med venlig hilsen
Thomas Angermann

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 29-07-02 11:48

On 29/07/02 12:09, in article ai34b8$mg7$1@news.cybercity.dk, "Thomas
Angermann" <mitfornavn@mitefternavn.mitland> wrote:

> Det virker umiddelbart som at man ved hjælp af denne metode ikke kan lave
> teksten "fast"

Ikke forstået?! "fast"?!

Med venlig hilsen
Poul Skovmand Thingholm