/ Forside / Teknologi / Hardware / Server / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Server
#NavnPoint
dk 1398
EXTERMINA.. 1330
webnoob 1267
o.v.n. 820
stone47 800
Klaudi 720
severino 580
granner01 580
rotw 500
10  Uffe29 470
Quad NICs til x86
Fra : Lars Kim Lund


Dato : 29-07-02 19:19


Yo, står og mangler et par Quad nics til Intel servere. Jeg har søgt
lidt på nettet og har fundet:

* Adaptec Quartet64
* Dlink DFE-580TX

Jeg ville gerne have haft et Intel-baseret, men de laver åbenbart ikke
Quad Nics?

Er der nogen med erfaring i dette område. Hverken Adaptec eller Dlink
har (rent subjektivt) en speciel høj stjerne hos mig - men mellem de
to ville jeg nok vælge Adaptec. Uden at jeg kan begrunde det med andet
end at jeg ikke kan lide Dlink. Hmm, det var seriøst.

Anyone?

FUT: dk.edb.hardware.server

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

 
 
Lars Balker Rasmusse~ (29-07-2002)
Kommentar
Fra : Lars Balker Rasmusse~


Dato : 29-07-02 19:32

Lars Kim Lund <lkl@fabel.dk> writes:
> Er der nogen med erfaring i dette område. Hverken Adaptec eller Dlink
> har (rent subjektivt) en speciel høj stjerne hos mig - men mellem de
> to ville jeg nok vælge Adaptec. Uden at jeg kan begrunde det med andet
> end at jeg ikke kan lide Dlink. Hmm, det var seriøst.

Dlinks er (var?) baseret på DECs chipsæt - jeg har ikke haft problemer
med mine.
--
Lars Balker Rasmussen                  "S.M.R.T."

Martin Bilgrav (29-07-2002)
Kommentar
Fra : Martin Bilgrav


Dato : 29-07-02 20:15

dunno, men jeg ved det er intel NIC som Cisco bruger til PIX515.
Både singe FE men også deres Quad NIC er Intel.
Singel er 100% identisk med PRO100 kort, men jeg har ikke haft mulighed for
at putte deres quad NIC i en windows PC endnu...

Men kort fortalt, kan du bare købe PIX quad interfaces, omend de nok koster
lidt,.....

HTH
Martin Bilgrav
"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> wrote in message
news:l61bkusa2m35s1ljekq0rps6h3noheiu9c@dtext.news.tele.dk...
>
> Yo, står og mangler et par Quad nics til Intel servere. Jeg har søgt
> lidt på nettet og har fundet:
>
> * Adaptec Quartet64
> * Dlink DFE-580TX
>
> Jeg ville gerne have haft et Intel-baseret, men de laver åbenbart ikke
> Quad Nics?
>
> Er der nogen med erfaring i dette område. Hverken Adaptec eller Dlink
> har (rent subjektivt) en speciel høj stjerne hos mig - men mellem de
> to ville jeg nok vælge Adaptec. Uden at jeg kan begrunde det med andet
> end at jeg ikke kan lide Dlink. Hmm, det var seriøst.
>
> Anyone?
>
> FUT: dk.edb.hardware.server
>
> --
> Lars Kim Lund
> http://www.net-faq.dk/



Ulrik Lunddahl (29-07-2002)
Kommentar
Fra : Ulrik Lunddahl


Dato : 29-07-02 22:39

"Martin Bilgrav" <bilgravCUTTHISOUT@image.dk> wrote:

> Men kort fortalt, kan du bare købe PIX quad interfaces, omend de nok
koster
> lidt,.....

Og hvilken driver anvender man så ?


--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil



Martin Bilgrav (29-07-2002)
Kommentar
Fra : Martin Bilgrav


Dato : 29-07-02 23:36


>
> Og hvilken driver anvender man så ?

Har som jo som sagt ikke prøvet !
Men Intels drivere vil jeg prøve med...





Ulrik Lunddahl (29-07-2002)
Kommentar
Fra : Ulrik Lunddahl


Dato : 29-07-02 23:16

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> wrote:

> * Adaptec Quartet64
> * Dlink DFE-580TX
>
> Jeg ville gerne have haft et Intel-baseret, men de laver åbenbart ikke
> Quad Nics?

Både det gamle Adaptec ANA-6944 Quad kort og D-Link DFE-570 var Tulip
DEC2114x (intel) baserede.

Det nye Adaptec kort og D-Link's DFE-580 kortet er baseret på starfire, og
at dømme efter google og hvad jeg hører i min ørebolle er det lige så ringe
som 4 ports DEC2114x kortene var da de kom frem, om det er drivere eller
chipsettet ved jeg ikke.

De gamle DEC2114x kort blev, efter driverene blev optimeret, ganske gode og
stabile kort, jeg har selv solgt lidt over 500 D-Link DFE-570 kort til en
ISP herhjemme gennem tiden.

Alt ovenstående driversnak er baseret på *nix

> Er der nogen med erfaring i dette område. Hverken Adaptec eller Dlink
> har (rent subjektivt) en speciel høj stjerne hos mig - men mellem de
> to ville jeg nok vælge Adaptec. Uden at jeg kan begrunde det med andet
> end at jeg ikke kan lide Dlink. Hmm, det var seriøst.

D-Link DFE-570 kortet er god hardware, driveren til windows er også god nok,
når det bare skal benyttes som 4 NICS, det medfølgende trunking og failover
softwarehar jeg aldrig prøvet og jeg har heller ikke lyst til det.

> Anyone?

Skal du bruge kortet til Windows eller ?

Anyways, jeg fandt denne: http://www.anime.net/~goemon/cardz/


--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil



Lars Kim Lund (30-07-2002)
Kommentar
Fra : Lars Kim Lund


Dato : 30-07-02 06:30

Hej "Ulrik Lunddahl" <nospam037@lunddahl.dk>

>Skal du bruge kortet til Windows eller ?

Ja, i en situation hvor jeg har brug for en del interfaces uden at
skulle bruge urimeligt mange PCI slots.

>Anyways, jeg fandt denne: http://www.anime.net/~goemon/cardz/

Tak.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Ulrik Lunddahl (30-07-2002)
Kommentar
Fra : Ulrik Lunddahl


Dato : 30-07-02 23:03

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> wrote:

> Ja, i en situation hvor jeg har brug for en del interfaces uden at
> skulle bruge urimeligt mange PCI slots.

Hvad med Compaq NC3134 + NC3135

http://www.compaq.com/products/servers/networking/NC3134/index.html

Priserne ser da ikke vanvittige ud.

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil




Lars Kim Lund (01-08-2002)
Kommentar
Fra : Lars Kim Lund


Dato : 01-08-02 17:07

"Ulrik Lunddahl" <nospam037@lunddahl.dk> wrote:

>> Ja, i en situation hvor jeg har brug for en del interfaces uden at
>> skulle bruge urimeligt mange PCI slots.
>
>Hvad med Compaq NC3134 + NC3135
>
>http://www.compaq.com/products/servers/networking/NC3134/index.html
>
>Priserne ser da ikke vanvittige ud.

De koster ca. det samme som Adaptec, så det ender nok med dem. Jeg har
gode erfaringer med Intel kortene og da det er CPQ servere de skal
bruges i, så synes valget indlysende.

Tak for svarene.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Jonathan Stein (29-07-2002)
Kommentar
Fra : Jonathan Stein


Dato : 29-07-02 23:21

Lars Kim Lund wrote:

> Er der nogen med erfaring i dette område. Hverken Adaptec eller Dlink
> har (rent subjektivt) en speciel høj stjerne hos mig - men mellem de
> to ville jeg nok vælge Adaptec. Uden at jeg kan begrunde det med andet
> end at jeg ikke kan lide Dlink. Hmm, det var seriøst.

Jeg har haft det på samme måde med D-Link, men fordommene er blevet
gjort til skamme de gange jeg har arbejdet med D-Link udstyr.
Hvad skal det bruges til?

M.v.h.

Jonathan

--
Nyt alternativ til egen server: JSP Enterprise hotel med adgang til
Enterprise Java Beans, egen Java Virtual Machine og egen IP-adresse
(giver mulighed for eget SSL-certifikat).
http://www.jsp-hotel.dk/



Lars Knudsen (30-07-2002)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 30-07-02 08:38

> Er der nogen med erfaring i dette område. Hverken Adaptec eller Dlink
> har (rent subjektivt) en speciel høj stjerne hos mig - men mellem de
> to ville jeg nok vælge Adaptec. Uden at jeg kan begrunde det med andet
> end at jeg ikke kan lide Dlink. Hmm, det var seriøst.

Jeg har brugt D-Links 4-ports kort for et stykke tid siden. Godt nok under
et af de operativsystemer du ikke bruger. Men der var ikke noget at
bemærke, hverken positivt eller negativt. Men er du typen der elsker
manualer og drivere med masser af features er det nok ikke D-Link du skal
gå efter.

SVJH er D-Links kort baseret på DEC's Tulip chip der har høstet god kritik
mange steder.

/lars

Peter Pan (30-07-2002)
Kommentar
Fra : Peter Pan


Dato : 30-07-02 11:42

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> wrote in message
news:l61bkusa2m35s1ljekq0rps6h3noheiu9c@dtext.news.tele.dk...
>
> Yo, står og mangler et par Quad nics til Intel servere. Jeg har søgt
> lidt på nettet og har fundet:
>
> * Adaptec Quartet64
> * Dlink DFE-580TX
>
> Jeg ville gerne have haft et Intel-baseret, men de laver åbenbart ikke
> Quad Nics?

Compaq's kort er baseret på Intel chips.

F.eks Compaq's NC3131 eller NC3134 med NC3132 upgrade module, vil skabe 4
porte i et pci slot.

Prisen er sikkert en del højere end dem du selv forslår.

Mvh
Anders



Martin Højriis Krist~ (30-07-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 30-07-02 11:49

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> skrev i en meddelelse
news:l61bkusa2m35s1ljekq0rps6h3noheiu9c@dtext.news.tele.dk...
> Er der nogen med erfaring i dette område. Hverken Adaptec eller Dlink
> har (rent subjektivt) en speciel høj stjerne hos mig - men mellem de
> to ville jeg nok vælge Adaptec.

Jeg har arbejdet sammen med nogle der levede af at lave router-kasser
baseret på noget alm hardware og noget *nix (må hellere lade være med at
afsløre navnet her, men evt. pr mail)
De brugte Dlinks og omtalte dem med stor tilfredshed.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Arne Schwerdtfegger (30-07-2002)
Kommentar
Fra : Arne Schwerdtfegger


Dato : 30-07-02 21:18

Lars Kim Lund wrote:
> * Dlink DFE-580TX

Jeg mener at huske at en bekendt havde gode erfaringer med ovenstående under
freebsd.

-Knud



Asbjorn Hojmark (30-07-2002)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 30-07-02 22:17

On Mon, 29 Jul 2002 20:19:23 +0200, Lars Kim Lund <lkl@fabel.dk>
wrote:

> Yo, står og mangler et par Quad nics til Intel servere.

Hvorfor quad FE? Hvorfor ikke GE m. dot1q eller dual GE m. dot1q?

> * Adaptec Quartet64
> * Dlink DFE-580TX

Jeg har det som dig: Hvis valget står mellem Adaptec og D-Link,
så ville jeg vælge noget andet end D-Link.

Sun laver i øvrigt et quad-FE NIC, der fungerer rigtig fint, men
om man kan få drivere til wintel er nok noget tvivlsomt.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Lars Kim Lund (30-07-2002)
Kommentar
Fra : Lars Kim Lund


Dato : 30-07-02 22:37

Hej Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG>

>> Yo, står og mangler et par Quad nics til Intel servere.
>Hvorfor quad FE? Hvorfor ikke GE m. dot1q eller dual GE m. dot1q?

Jeg skal have en masse interfaces med et begrænset antal PCI slots.
Jeg går ud fra du mener at man kunne lave det med et gigabit trunk og
separare det man ville med vlan? - men det du'r ikke til det jeg skal
bruge det til.

>> * Adaptec Quartet64
>> * Dlink DFE-580TX
>
>Jeg har det som dig: Hvis valget står mellem Adaptec og D-Link,
>så ville jeg vælge noget andet end D-Link.

Der er også en prisforskel. Adaptec er ca. 3x dyrere - selvom det ikke
er ret relevant når vi taler priser under 5k for det dyreste.

>Sun laver i øvrigt et quad-FE NIC, der fungerer rigtig fint, men
>om man kan få drivere til wintel er nok noget tvivlsomt.

Ja. Har et par stykker. De koster en bondegård og jeg tvivler også på
at der findes wintel-drivere.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Asbjorn Hojmark (30-07-2002)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 30-07-02 22:56

On Tue, 30 Jul 2002 23:37:11 +0200, Lars Kim Lund <lkl@fabel.dk>
wrote:

>>> Yo, står og mangler et par Quad nics til Intel servere.

>> Hvorfor quad FE? Hvorfor ikke GE m. dot1q eller dual GE m. dot1q?

> Jeg går ud fra du mener at man kunne lave det med et gigabit trunk og
> separare det man ville med vlan? - men det du'r ikke til det jeg skal
> bruge det til.

Hvorfor er et antal logiske interfaces i dette tilfælge ikke lige
så godt som de fysiske. "What is the problem, you're trying to
solve"?

-A
--
http://www.hojmark.org/

Lars Kim Lund (30-07-2002)
Kommentar
Fra : Lars Kim Lund


Dato : 30-07-02 23:12

Hej Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG>

>> Jeg går ud fra du mener at man kunne lave det med et gigabit trunk og
>> separare det man ville med vlan? - men det du'r ikke til det jeg skal
>> bruge det til.
>
>Hvorfor er et antal logiske interfaces i dette tilfælge ikke lige
>så godt som de fysiske. "What is the problem, you're trying to
>solve"?

Firewall.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Asbjorn Hojmark (30-07-2002)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 30-07-02 23:17

On Wed, 31 Jul 2002 00:12:08 +0200, Lars Kim Lund <lkl@fabel.dk>
wrote:

>> "What is the problem, you're trying to solve"?

> Firewall.

Ja, det er en af de få tilfælde, der giver mening. Men jeg
troede, du kørte Firewall-1 på Nokia-boxe, ikke på Windows?

-A
--
http://www.hojmark.org/

Asbjorn Hojmark (30-07-2002)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 30-07-02 23:27

On Wed, 31 Jul 2002 00:17:11 +0200, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> Ja, det er en af de få tilfælde, der giver mening. Men jeg
> troede, du kørte Firewall-1 på Nokia-boxe, ikke på Windows?

Jeg glemte helt at kommentere, at jeg tidligere har været med til
at lave et setup med Adaptec quad-kort på Firewall-1 på Windows.
Det virkede fint med SVJH 4 kort.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Bruun (01-08-2002)
Kommentar
Fra : Bruun


Dato : 01-08-02 13:19

Hej Lars,
"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> wrote in message
news:l61bkusa2m35s1ljekq0rps6h3noheiu9c@dtext.news.tele.dk...
>
> Yo, står og mangler et par Quad nics til Intel servere. Jeg har søgt
> lidt på nettet og har fundet:
>
> * Adaptec Quartet64
> * Dlink DFE-580TX
>
> Jeg ville gerne have haft et Intel-baseret, men de laver åbenbart ikke
> Quad Nics?
>
> Er der nogen med erfaring i dette område. Hverken Adaptec eller Dlink
> har (rent subjektivt) en speciel høj stjerne hos mig - men mellem de
> to ville jeg nok vælge Adaptec. Uden at jeg kan begrunde det med andet
> end at jeg ikke kan lide Dlink. Hmm, det var seriøst.
>
> Anyone?

Jeg selv et par Adaptec quad kørende... De fungere upåklageligt. Både under
NT, Linux og Solaris til Intel. Jeg kan dog ikke få dem til at fungere under
Windows 2000.

Kortene hedder 6944A.

http://www.adaptec.com/worldwide/support/techspecs.html?sess=no&prodkey=ANA-
6944A&cat=%2fProduct%2fANA-6944A

Er det sådan nogle du søger???

Mvh Kim Bruun



Bruun (01-08-2002)
Kommentar
Fra : Bruun


Dato : 01-08-02 13:26

Hejsa,
"Bruun" <k.bruun@agfaservice.dk> wrote in message
news:aib939$obn$1@sunsite.dk...
> Hej Lars,
> "Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> wrote in message
> news:l61bkusa2m35s1ljekq0rps6h3noheiu9c@dtext.news.tele.dk...
[SNIP]
> Er det sådan nogle du søger???

http://www.adaptec.com/worldwide/support/drivers_by_product.html?sess=no&cat
=%2fProduct%2fANA-6944A&prodkey=ANA-6944A


Prøver lige igen igen

/ Kim



Christian E. Lysel (01-08-2002)
Kommentar
Fra : Christian E. Lysel


Dato : 01-08-02 18:41

Lars Kim Lund wrote:
> Er der nogen med erfaring i dette område. Hverken Adaptec eller Dlink
> har (rent subjektivt) en speciel høj stjerne hos mig - men mellem de

Jeg har kun brugt D-link netværkskort i de sidste 5 år, og det har altid
blot virket første gang ved installation, og jeg har aldrig haft problemer.

> to ville jeg nok vælge Adaptec. Uden at jeg kan begrunde det med andet
> end at jeg ikke kan lide Dlink. Hmm, det var seriøst.

D-link kortet bruger 4 chips fra Digital.

D-link har dog med andre kort, fra den ene dag til den anden skiftet
chip'en, uden at dette fremgår nogle steder (hverken på navnet, pakken,
driveren disketten eller driveren).


Ulrik Lunddahl (01-08-2002)
Kommentar
Fra : Ulrik Lunddahl


Dato : 01-08-02 22:50

"Christian E. Lysel" <sunsite.dk.nntp@spindelnet.dk> wrote:

> D-link kortet bruger 4 chips fra Digital.

Ja, det gamle DFE-570TX kort, men det kan du ikke opdrive mere.

> D-link har dog med andre kort, fra den ene dag til den anden skiftet
> chip'en, uden at dette fremgår nogle steder (hverken på navnet, pakken,
> driveren disketten eller driveren).

Men sådan var det ikke denne gang, kortet udgik og der kom et nyt DFE-580TX
med sunfire chips på.


--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177459
Tips : 31964
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408186
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste