Radeon 8500 skærmopløsningsproblemer
Fra : Per Wagner Nielsen

Dato : 28-07-02 17:29

Jeg har lige anskaffet mig et Point of View Radeon 8500 64mb RAM, og har dwl
og installeret den nyeste catalyst driver. Men jeg har et problem.
Jeg bruger 2 monitorer. En Hyundai ImageQuest F910 (19") som primær som kører
1280*1024, og en Amitech(15") som sekundær der kører 800*600.
Når jeg har begge monitorer aktiveret med de valgte opløsninger, og så
genstarter min computer, så starter den op med en opløsning på 1024*768 på min
19"(og 800*600 på 15"), hvilket bl.a. medfører at mit skrivebord bliver fucked
up. Deaktiverer jeg min 15" inden jeg restarter, så starter Windoze XP pro
fint op i 1280*1024(med kun en skærm aktiveret). Er der nogle der ved hvad der
gør dette? er det noget i indstillingerne?
Jeg har også prøvet med ATIs "powered by" og Omega/Plutonium driver med samme
resultat.

mine specs er:
ASUS A7V133 + Duron 700 + 384 mb Apacer PC133 RAM
Point of View Radeon 8500 64 mb
SB live player 1024
Realtech netkort
19" Hyundai ImageQuest F910
15" Amitech
Pinnacle PCTV (som jeg pt. ikke kan få til at du med Radeon, men der kommer
nok en driveropdatering)