Mærkelig grafik i enkelte spil
Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 28-07-02 08:00

Hej NG.
Jeg har downloaded en "need for speed" demo, men grafikken er helt orange.
Himlen er en smule lysere, men det er ikke til at se hvor man kører. Er der
nogen der har en løsning på dette problem? (Havde også problemet i "american
army").

Venligst Lars

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 28-07-02 10:03

Lars Lienhøft Larsen skrev bl.a.:

> [...]
> hvor man kører. Er der nogen der har en løsning på dette problem?
> (Havde også problemet i "american army").

Glemmer du ikke noget? Det her er en gruppe om hardware.grafikkort Det
nævner du slet ikke

Hvilket grafikkort har du? Du skal sikkert have en nyere driver til
grafikkortet. Jeg er ret sikker på at problemet har noget at gøre med
softwaren.

Søg altid for at have opdaterede spil, grafikkortdrivere og DirectX.

--
Lars

Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 28-07-02 19:20

"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.DOT.com> skrev i en meddelelse

> Glemmer du ikke noget? Det her er en gruppe om hardware.grafikkort Det
> nævner du slet ikke

Ups, det glemte jeg fuldstændig.... (sorry)

> Hvilket grafikkort har du? Du skal sikkert have en nyere driver til
> grafikkortet. Jeg er ret sikker på at problemet har noget at gøre med
> softwaren.

Mit grafikkort er et NVIDEA geforce II 400 mx 64 mb. og jeg bruger xp-pro.
Jeg vil prøve at hente en ny driver og se om det hjælper.
Tak for hjælpen

> Søg altid for at have opdaterede spil, grafikkortdrivere og DirectX.

Jeg DirectX 8, som følger med xp, er det ikke godt nok?

Mvh Lars

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 28-07-02 19:44

> Ups, det glemte jeg fuldstændig.... (sorry)

Ja, det sker jo når man koncentrer sig om at få formuleret problemet. Jeg
kender det godt selv

God idé. Hvis du ikke lige kan finde en, så kik på http://nvidia.com/

> Jeg DirectX 8, som følger med xp, er det ikke godt nok?

Jo, WinXP kommer med DirectX 8.1 så det er i orden.

Husk på at, ikke alle gamle spil/demoer der er fra Win95/98 tiden, altid
opfører sig rigtigt på Win2000/XP. Jeg synes jeg har hørt om flere med
problemer med NFS (version?). American Army er da vist meget nyt ikke? Det
burde køre ok, men tjek lige om der findes opdateringer der til....

--
Lars

Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 30-07-02 20:31

Tusind tak Lars, det var selvfølgelig det der manglede. Det vil jeg huske
til en anden gang

Mvh. Lars LL