Nye Radeon ER kompatibel med Windows 98
Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 27-07-02 16:55

Har lige fået følgende at vide af crucial-kid på www.hol.dk:

"Det var også op i nyhederne her forleden, og nej det passer ikke at der
ikke kommer drivere til 98/WinME. Faktisk var der drivere ude til 98/WinME
og de andre MS OS'r samme dag som det udkom, såe deet. Grunden til
forvirringen skal findes hos MS, da de ikke vil give en WHQL certifisering
til nye drivere i Win98, ed eneste OS' de vil certificere WHQL er til
Win2k/XP/ME. I kan da lige få et citat fra Ati selv:

"Among other things CATALYST is a commitment from ATI to regular and
frequent updates to the four software components (driver, MMC, Hydravision,
and Remote Wonder software).
There should be no doubt that software support for all RADEON class products
will continue to come out at an unprecedented rate. The CATALYST commitment
was to expect 8-10 fully WHQL, and fully supported driver releases a year.
ATI will continue to provide full driver support and updates to the
8500/7500 as well as the 7200/7000 (and all their AIW variants). Every
unified driver posted will work on all RADEON products (for both built by
ATI and powered by ATI)."

Så det er MS i skal bande over, IKKE ATI! Men hvad fanden WHQL er jo mere
eller mindre bare et ord, ikke en garanti."

SÅ RADEON KOMMER TIL AT KUNNE KØRE PÅ WIN98, bare ikke med WHQL
certificerede driver, men hvem bekymrer sig også om det. Jeg har aldrig
brugt WHQL drivere og alt kører da fint fint.
-Niels-

Fra : Trickysparrow

Dato : 28-07-02 00:22

> Så det er MS i skal bande over, IKKE ATI! Men hvad fanden WHQL er jo mere
> eller mindre bare et ord, ikke en garanti."

Så skal du jo bare huske at ikke give MS og Windows skylden når din comp går ned OK.

Martin.

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 28-07-02 00:28

Trickysparrow wrote:

> Så skal du jo bare huske at ikke give MS og Windows skylden når
> din comp går ned OK.
<snip>

Med Windows på maskinen går den nu altså ned hvad enten driverne
er certificeret eller ej[1]...

[1] Hvor lang tid det tager afhænger så af hvilken Windows man
vælger.
--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Fra : Trickysparrow

Dato : 28-07-02 10:28

> [...]
> er certificeret eller ej[1]...
>
> [1] Hvor lang tid det tager afhænger så af hvilken Windows man

Lol. Så sandt så sandt.

Martin.

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 29-07-02 19:13

"Niels Bjørk Pedersen" <njb.pedersen@12mail.dk> wrote in message

> SÅ RADEON KOMMER TIL AT KUNNE KØRE PÅ WIN98, bare ikke med WHQL
> certificerede driver, men hvem bekymrer sig også om det. Jeg har aldrig
> brugt WHQL drivere og alt kører da fint fint.
> -Niels-

Surt - det betyder at de har folk der arbejder på gammelt bras, istedet for
at sikre at det nye kører så godt som muligt. Nå, så er det vel Matrox man
må købe næste gang.

/Lars

Fra : Peter Jespersen

Dato : 29-07-02 23:34

On Mon, 29 Jul 2002 20:12:42 +0200, Lars M llebjerg wrote:

<snip>

>Surt - det betyder at de har folk der arbejder på gammelt bras, istedet for
>at sikre at det nye kører så godt som muligt. Nå, så er det vel Matrox man
>må købe næste gang.

Du glemmer at mange millioner stadig benytter det gamle bras (Der allerede
var gammelt bras dengang det blev introduceret på markedet...husk at DOS bleb
erklæret forældet i 1984) ..... ganske simpelt fordi de ikke har behov for et
styresystem, der ikke giver flere muligheder men som har et firdobbelt
ressourceforbrug.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Did the lights go out?

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 30-07-02 07:37

"Peter Jespersen" <flywheel@illogical.dk> wrote in message

> [...]
et
>styresystem, der ikke giver flere muligheder men som har et firdobbelt

Der er jeg desværre fuldt ud klar over som udvikler. Jeg er også fuldt ud
klar over at alle disse folk koster en formue fordi deres gamle bras skal
understøttes. Jeg er ikke glad for den mer pris jeg skal betale for det
(eller den tid jeg skal bruge på at sende emails til folk der har problemer
med mine programmer når de kører Windows 98 - jeg bruger aldrig ekstre tid
på at få mine gratis programmer til at køre under Win98, der er grænser for
hvor meget jeg vil pine mig selv). Ud over ekstre udvilklingsomkostninger og
udviklingstid, medfører Win98 meget ofte mere kode der skal skrives - mere
kode betyder flere fejl, også i den del Windows 9x kører.

Derfor forbeholder jeg mig retten til glæde mig over ethvert tiltag der
tvinger folk til at opgradere.

Og ja, der er folk der ikke har råd til nyt hardware, og det ville være
skidt for dem hvis de bliver tvunget til at købe helt nyt hardware.... Hvor
mange af dem er det liiiiiige der vil købe et nyt Radeon 9000 eller hvad for
et nummer det er? Jeg ser intet problem i at ATI siger at de supporterer
Win98/ME til og med Radeon 8500, og alt derover er XP/2K only... Kommer de
med en klar melding er der da ingen der har nogen grund til at føle sig
snydt.
Den primære gund til at denne melding nok ikke kommer er at de er bange for
at nVidia så vil understøtte Win98, og en masse folk vil blive ved Win98 af
simpel uvidenhed (som sagt, den med resourcerne holder ikke for bruger af et
Radeon 9000).

/Lars

Fra : Peter Jespersen

Dato : 30-07-02 13:44

On Tue, 30 Jul 2002 08:36:38 +0200, Lars M llebjerg wrote:

<snip>

> [...]
>udviklingstid, medfører Win98 meget ofte mere kode der skal skrives - mere
>kode betyder flere fejl, også i den del Windows 9x kører.

Det er selvfølgelig altid et faremoment når en udvikler benytter API'er til
at beskytte egne interesser og derfor introducerer et nyt API hver andet år.

> [...]

>et nummer det er? Jeg ser intet problem i at ATI siger at de supporterer

Dette er det første tegn på manglende officiel support, der vil sprede sig
hurtigere end en ildstorm på et bezinlager.

> [...]
>simpel uvidenhed (som sagt, den med resourcerne holder ikke for bruger af et

Ja der er mange der stadig bruger Win98 af uvidenhed, andre fordi de har
software der ikke kan køre på XP, eller som ikke mener at muligheden for at
indsætte baggrundsbitmaps i startbaren er grund nok til at smide en snærende
spændetrøje ind på maskinen der uanset konfiguration malker den.....der er
også mange der benytter XP af ren uvidenhed.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Taglines not sold by volume. Contentsoftaglinemaysettleduringshipping.

Fra : Bachelor

Dato : 02-08-02 00:38

"Lars Møllebjerg" <larsm@xs4all.nl> wrote in
news:3d4633f7$0$94902$e4fe514c@dreader3.news.xs4all.nl:noget der ligner
dette

> [...]
>
> Der er jeg desværre fuldt ud klar over som udvikler. Jeg er også fuldt
> ud klar over at alle disse folk koster en formue fordi deres gamle bras

Man må da håbe, at dine ytringer her ikke er et udtryk
for din generelle intelligens.