Nyt Grafikkort
Fra : Jakob D

Dato : 27-07-02 10:39

Har et gammelt Nvidia GeForce2 mx/mx400
til min xp1800+, 512ddr 2100 og Asus A7M266.

Hvad skal jeg ha` for ca 1000-1500kr

Mvh Jakob

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-07-02 11:19

"Jakob D" <dsl37505@vip.cybercity.dk> skrev:
> Har et gammelt Nvidia GeForce2 mx/mx400
> til min xp1800+, 512ddr 2100 og Asus A7M266.
>
> Hvad skal jeg ha` for ca 1000-1500kr

Det kommer jo helt an på hvad du skal bruge det til.
Er det primært til spil, ville jeg kigge efter nogle
af følgende:

Pailt Daytona GF4 MX 440 1095kr.
<http://makeashorterlink.com/?P6AB51D51>

Pailt Daytona GF3 Ti200 928kr.:
<http://makeashorterlink.com/?U1B521D6>

Pailt Daytona GF4 Ti4200 128MB DDR 1339kr.:
<http://makeashorterlink.com/?G1BB22D51>

Alle er med TV-udgang, jeg har sat dem op i
hastighed i spil (efter min vurdering), med GF4 MX
som laveste.
GF3 skulle efter sigende have den dårligste TV-out,
skal kortet bruges til det og ikke så meget spil,
ville jeg vælge et ATI Radeon 8500LE istedet.

Mvh.
Mikael

Fra : Jakob D

Dato : 27-07-02 11:53

> [...]
> skal kortet bruges til det og ikke så meget spil,
> ville jeg vælge et ATI Radeon 8500LE istedet.

Ja, jeg kommer til at bruge det mest til spil.
Pailt Daytona GF4 Ti4200 128MB DDR 1339kr, lader til at være en sprød sag-
er der nogen der har erfaringer med kortet?
Og med kun 300 kr i prisforskel fra 64ddr til 128ddr, må det vel også være
at foretrække?

Mvh Jakob

Fra : Devast8or

Dato : 27-07-02 13:13

Der står lidt om det her du måske kan bruge:
<http://www.tweakup.dk/guider/grafikkort/Palitdaytonati4200/1.htm>

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Jakob D

Dato : 27-07-02 15:30

"Devast8or" <No@no.blowme> wrote in message
> Der står lidt om det her du måske kan bruge:
> <http://www.tweakup.dk/guider/grafikkort/Palitdaytonati4200/1.htm>
>
> Devast8or

Det ser ud til at være Palit kortet med 128ddr ram, jeg går efter.
Evt. med den der thermal køler til et par hundrede oveni.

Tak for de gode svar.

Mvh jakob

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 27-07-02 15:49

Hmm, jeg ville også vælge det gfx hvis ikke det var fordi det var fra Palit
(har selv haft 3 gfx fra denne producent og ALLE var særdeles problemfulde
og yderst utilfredstillende), jeg ville betale lidt mere og så købe et gfx
af bedre mærke (Asus,Leadtek,Creative,Verto,PoV,Hercules).
-Niels-

Jakob D <dsl37505@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ahuapi$196k$1@news.cybercity.dk...

Fra : Lars Vinther

Dato : 27-07-02 19:09

Det der med mærkevarer kan være godt nok, men jeg har som sagt selv et palit
kort, og det kører perfekt. Har også hørt om MANGE andre hvis palit kort
virker 100 %. Du har sikkert bare været uheldig.

Fra : Søren

Dato : 27-07-02 21:36

> Det ser ud til at være Palit kortet med 128ddr ram, jeg går efter.
> Evt. med den der thermal køler til et par hundrede oveni.

Du kan også få et mærkevare kort til ca. 1720 kr.
Med 128ddr 3,3 ns ram og Ti 4200 GPU A3 Stepping "OC 310 / 660 MHz".
Derudover hardware overvågning som SmartDoctor der aflæser temperatur og vcore mv.
http://www.hardwareonline.dk/nyheder.asp?nID=3561

M.v.h Søren

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 27-07-02 13:04

Jakob D skrev bl.a.:

> [...]
[snip]

> [...]
> sprød sag- er der nogen der har erfaringer med kortet?
> Og med kun 300 kr i prisforskel fra 64ddr til 128ddr, må det vel

Ikke nødvendigvis... faktisk er kortet med 64 MB ram, ofte hurtigere en dem
med 128 MB. Grunden er at 128MB modellerne (næsten alle) bruger en type ram,
der ikke er ligeså hurtig som på 64MB modellerne.

Prøv og læs lidt her.
http://www.octools.com/index.cgi?caller=articles/triplex/triplex_2.htm

--
Lars

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-07-02 13:39

"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.DOT.com> skrev:
> 128MB modellerne (næsten alle) bruger en type ram,
> der ikke er ligeså hurtig som på 64MB modellerne.

Det er rigtigt, det glemte jeg naturligvis at tage højde for.
Et kort med 64MB DDR vil i dette tilfælde være lige
så godt eller bedre.

Mvh.
Mikael

Fra : Lars Vinther

Dato : 27-07-02 15:19

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Det er rigtigt, det glemte jeg naturligvis at tage højde for.
> Et kort med 64MB DDR vil i dette tilfælde være lige
> [...]

Det vil til enhver tid være bedst at købe grafikkort med flere ram, da
spilproducenterne så kan bruge større textures i deres spil. Dette skulle
efter sigende være fremtiden. Forskellen i hastighed er heller ikke specielt
stor. Jeg har selv sådan et kort med 128 mb ddr ram. Det kører hamrende godt
med max. grafik i alle spil, selv om jeg har antialiasing og anisotropic
filtering x8 sat til! Det eneste "problem" er at køleren er en smule
støjende. Dette problem er dog til at leve med. Ellers kan man købe en
Thermaltake (eller hvad det nu hedder) bronzekøler til 180 kr. der ikke
skulle støje ret meget og køle helt fabelagtigt!! Håber dette kunne hjælpe
dig.