Geforce 3 TI200 eller Geforce 4 TI4200?
Fra : JH

Dato : 26-07-02 08:50

Jeg skal have et nyt grafikkort
og er i tvivl om hvilket af ovenstående
kort, jeg skal købe.

Min maskine er:
AMD Thunderbird 1,1 ghz med 256 mb ram,
og Windows ME.

Jeg ved at Geforce 3 TI200 vil kunne fungere
fint, spørgsmålet er om min cpu er for langsom
til at fodre Geforce 4 Ti4200 kortet, så det
vil være spil af penge?

Nogen der er klogere end jeg?

På forhånd tak.

JH

Fra : Cp

Dato : 26-07-02 23:32

"JH" <nospamos@eurosport.com> wrote in message news:<3d40fe0f$0$16782$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Jeg ved at Geforce 3 TI200 vil kunne fungere
> fint, spørgsmålet er om min cpu er for langsom
> til at fodre Geforce 4 Ti4200 kortet, så det

Jeg har næsten samme konfiguration som dig (Thunderbird 1200@1300 og
256 mb sd ram) Jeg har lige købt et g4 ti4400 istedet for et Radeon
7200 og jeg gik fra 3000 til 7200 3dmarks(2001SE build 330). Så jeg
tror ikke der vil blive problemer med at din computer ikke vil kunne
trække et g4ti4200.

Ps. Giv de ekstra penge og få et g4ti4200 i stedet for g3ti200

Mvh.

Cp

Fra : JH

Dato : 27-07-02 10:16

Cp Wrote/Skrev:

> [...]
> trække et g4ti4200.
>
> Ps. Giv de ekstra penge og få et g4ti4200 i stedet for g3ti200

OK - det var netop det jeg gerne ville vide -
om det spild af penge eller ej.

JH

Fra : Søren

Dato : 26-07-02 16:58

"JH" <nospamos@eurosport.com> wrote in message

> Jeg ved at Geforce 3 TI200 vil kunne fungere
> fint, spørgsmålet er om min cpu er for langsom
> til at fodre Geforce 4 Ti4200 kortet, så det
> vil være spil af penge?

Har prøvet en del grafikkort og cpu's, og min erfaring er at processor kraft
betyder noget, men med en 1.1 thunderbird kan du udnytte gf4 4200 i høj
grad.

Jeg har selv lige opgraderet fra Athlon 1000 til xp1600 og jeg kan fortælle
at min score på 3dmark2001 var så godt som uændret, det var med et geforce3.

Søren.