netværk problemer i OS X
Fra : Brian Poulsen

Dato : 26-07-02 01:44

Hej NG.

Jeg sidder lige og roder lidt med noget lokalt netværk. Jeg har en
server hvorfra jeg hoster min webside fuz.dk. Jeg har givet serveren
samme navn. Både i FreeBSD/Linux/Windows har den ingen problemer med at
sætte fuz.dk som et lokalt netværks navn istedet for internet navn.

Meeen, eftersom OS X jo bruger Netinfo Manager er det hele ikke lige til.

Jeg har været inde og tilføje min server i netinfo manager -> machines.
Med navnet fuz.dk og den lokale IP som fuz.dk skal sættes i forbindelse
med. Men hvis jeg pinger fuz.dk fra terminalen pinger den min eksterne
IP addresse og ikke min interne.

Så der skal ændres noget lookup order. Nogen der kan hjælpe mig her ?

Brian Poulsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-07-02 10:11

Brian Poulsen <brian@fuz.dk> wrote:

> Så der skal ændres noget lookup order. Nogen der kan hjælpe mig her ?

ja:

<http://www.macosxhints.com/article.php?story=20010515062331512>

så kan du lade lookupd kigge i /etc/hosts først.

--
venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:13138233>

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-07-02 10:14

> ja:
>
> <http://www.macosxhints.com/article.php?story=20010515062331512>
>
> så kan du lade lookupd kigge i /etc/hosts først.

dvs det skulle ikke være nødvendigt - jeg har ikke byttet om i min
nuværende installation og har ingen problemer med at pinge det navn jeg
har angivet i /machines/lokalt_domaine