Hvad går der mon galt her ??
Fra : PsHdO

Dato : 25-07-02 23:12

Hej.
Jeg er ved at forsøge mig lidt frem med et nyt menu-system på mine sider,
eks. denne:
http://hjem.get2net.dk/nokia_dvb/dan/index2.html

Med to af vores maskiner en Win98 og en WinXP-pro, køre det perfekt.
På den sidste som også er en WinXP-pro, kommer menu´en i venstre side ikke
op, men i stedet kommer der en stor ramme og i den ramme er der et lille
billede med et "X"som om at det er et billede den ikke kan loade....

Hvad kan det være der går galt med min side eller maskine....??
Alle MS opdateringer er installeret på begge XP maskiner.

Hjælp ønskes, jeg aner ikke om det er min .html side der er fejl i, eller
om det er windows, så jeg er nød til at starte et sted, nu prøver jeg
her.... jeg vil nemlig ikke x-poste!

Mvh.
PsHdO
Peter

Fra : rasmus carlsen

Dato : 25-07-02 23:16

det ser fint ud på min xp-pro ...

ras

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-07-02 23:26

Fri, 26 Jul 2002 00:11:45 +0200, skrev "PsHdO"
<pshdo"..."@get2net.dk>:

>På den sidste som også er en WinXP-pro, kommer menu´en i venstre side ikke
>op, men i stedet kommer der en stor ramme og i den ramme er der et lille
>billede med et "X"som om at det er et billede den ikke kan loade....

Det er en javaapplet du har valgt at bruge som menu (en utrolig
dårlig ide, når der ikke er anden navigation på siden).

IE 6 (som er den browser, der følger med XP) leveeres ikke med
jaavaunderstøttelse, det er så sikkert hentet på den ene maskine
og ikke den anden.

Du kan hente JRE, som er nødvendig, på
<http://java.sun.com/getjava/download.html>.

En del fravælger bevidst ikke, at kunne se java, derfor bør man
altid give mulighed for en alternativ navigering.

Fra : PsHdO

Dato : 25-07-02 23:59

Hej.
Tak for alle jeres svar....
Jeg har søgt en hel del efter et menu-system som er let at opdatere, og som
ser rimeligt ud.... det er ikke let, det er derfor jeg valgte den der
java-ting da jeg faldt over den....

> En del fravælger bevidst ikke, at kunne se java, derfor bør man
> altid give mulighed for en alternativ navigering.

Findes der andre "menu"- alternativer der stadig skal være lette at
administrere....
Hvis i går ind på en af undersiderne i menu´en, så kan i se min gamle
menu-struktur, den fungerede, men det var et sandt helvede hvis jeg fandt på
nye menu-punkter... så skulle jeg rette i alle mine sider hvor det
menu-punkt var synligt.....
Den nye menu kalder jeg ind ved hjælp af ssi, som jeg lige har lært...

Mvh.
PsHdO
Peter

Fra : Torben Nielsen

Dato : 26-07-02 00:58

> Findes der andre "menu"- alternativer der stadig skal være lette at
> administrere....

Prøv dette: http://www.w3.org/Style/banner.css. Det kræver kun at
du sætter dig lidt ind i CSS (fin tutorial på html.dk). Så kan
det ikke blive meget lettere at administrere, især ikke hvis du
benytter dig af SSI. Brug desuden et eksternt stylesheet, det
bliver du glad for, det har samme fordele som SSI.

Mvh.
Torben

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 25-07-02 23:25

"PsHdO" <pshdo"..."@get2net.dk> skrev
> [...]
>
> Hvad kan det være der går galt med min side eller maskine....??
> Alle MS opdateringer er installeret på begge XP maskiner.

Også MS virtual machine? Det lyder som om din XP maskine ikke har noget til
at afvikle Java med.

--
/Kasper