Slåbrok band?
Fra : Thomas Jeppesen

Dato : 26-07-02 00:25

Et eller andet sted i mit baghoved findes strofer fra flere tossede sange af
Slåbrok Band.
Nu har jeg fået lyst til at finde disse sange igen.

Hvor kom de fra, og hvad skete der med dem?
Hvem var de?
Hvad udgav de, og kan LP'erne (MC'erne?) findes nogle steder?

/Thomas, Aalborg

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 25-07-02 22:37

> [...]
>
> Hvor kom de fra, og hvad skete der med dem?
> Hvem var de?
> Hvad udgav de, og kan LP'erne (MC'erne?) findes nogle steder?

Tja, du skal bare lidt nord på. De kommer fra Hjørring, var "store" i
slutningen af 70'erne og starten af 80'erne.

Mener de udgav en plade, der hed "Sa' Do Masokist?" Og så hed sangeren Keld
Thorbjørn eller så'n noget.

Jeg så dem spille for et stor publikum af lokale ved Hjørrings by-jubilæum
for nogle år siden (Noget der ligner efteråret 93 foresvæver mig.). Det var
bare en "for-sjov"-koncert, ikke et ægte come-back. Men det var fanme en ret
særpræget oplevelse! *GG*
--

Med Venlig Hilsen
Claus Ellegaard Skytte, 5750 Ringe.

Fra : Kristian

Dato : 26-07-02 00:16

Hej,

[klip]
> Hvem var de?

Var Knud Møller (senere m. Johnny Madsen, Poul Krebs mfl.) ikke guitarist i
Slåbrock Band?

Vh
Kristian

Fra : Morten Holm

Dato : 26-07-02 00:40

hey.... jeg sidder her med en gammel plade med Slåbrock Band......... Den
hedder Lev stært - Dø tungt....... Og der er knud med på.........

Mvh. Morten Holm

Fra : Keld Gydum

Dato : 26-07-02 05:11

Hej Thomas ...

Med hensyn til hvad de udgav - havde jeg to
vinylplader med dem . de blev smidt ud da
jeg flyttede sidste sommer ...

Bandet var ganske underholdene - og lavede
vel blot sjov med Kopimusik og skæve tekster.

Jeg savner dem i min reol - men hvad pokker
det er jo ikke moderne med pladespiller ..

Jeg vil tro du kan finde dem i en Forretning
a la det vi har her i byen som hedder "Læsehesten" -
et sted hvor der byttes gamle bøger - videoer -
cd'er og så vinylplader ...

Jeg har forsøgt at finde dem på bibliotekets database
men synes ikke jeg finder noget :-/

Vil for sjov prøve at søge på Aarhus Biblioteks database.

Ellers prøv selv på www.bibliotek.dk selv ... nu var det
ikke Finkultur så de findes nok ikke der ...

Held og Lykke - det var sjovt Musik ...

Med venlig hilsen
Keld Gydum
Frederikshavn

Fra : Ole Damgaard

Dato : 26-07-02 12:24

"Keld Gydum" <kg@lite.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg flyttede sidste sommer ...
>
> Bandet var ganske underholdene - og lavede
> vel blot sjov med Kopimusik og skæve tekster.

Ja - de lavede skæve - nordjyske tekser til kendte melodier. Den mest kendte
med dem var nok deres udgave af La Paloma Blanca, der på nordjysk blev til
"Vil du mæ til Banko".
De udgav:
i 1977 - Provinspunk - plmrk: Stuk 422
i 1978 - Lev Stærkt, Dø Ung - plmrk.: Stuk 430
i 1978 - Bundskran - som kom på CD - Harlekin 24022-2
i 1982 - Sa´ do Masochist - plmrk.: Harlekin HMLP 4309

og så stavedes de i øvrigt Slåbrock Band

mvh ole

Fra : Keld Gydum

Dato : 26-07-02 13:57

Hej Ole ...

TAK for hjælpen med Navnet ....

Til Thomas Jeppesen kan jeg nu skrive:

Gå ind på www.bibliotek.dk og under
Forfatter skriver du Slåbrock Band så
får du en lang stribe - på LP'er og Kassettebånd
som du kan hjemkalde til dit nærmeste Bibliotek.

Held og lykke - jeg tror du kan finde alt hvad
de har lavet ...

Rigtig god weekend også TAK til dig Ole ...

Med venlig hilsen
Keld Gydum
--
Bangsbo Design - Danmark
Farver - Kunst - Mad - og Musik er subjektive oplevelser.

Fra : Familien Rohde

Dato : 27-07-02 21:15

"Ole Damgaard" <odg@dr.dk> skrev i en meddelelse
(snip)
i 1978 - Lev Stærkt, Dø Ung - plmrk.: Stuk 430
(snip)

En lille rettelse; pladen hed "Lev Stærk - Dø Tung".

De fyre var bindegale. Mens jeg var chauffør kan jeg til at køre i en bil
hvor radioen var i stykker. Men båndoptageren virkede - og der var kun et
bånd med Slåbrock Band. Så jeg nåede at høre bånde en del gange. Må jeg
anbefale nummeret "er min ring mon for stram til din finger". Det viser
meget godt hvad de gutter kan finde på. Bare den måde nummeret starter på;
en transistorradio står og spiller og en mand nynner med og efterhånden
overtager hannsangen så det er til at krumme tæer over.

Sjove folk! Klart de må være fra det nordjyske.
--
Med venlig hilsen Søren Rohde

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-10-02 00:05

"Thomas Jeppesen" <tjp@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvor kom de fra, og hvad skete der med dem?
> Hvem var de?
> Hvad udgav de, og kan LP'erne (MC'erne?) findes nogle steder?

Hej Thomas

Ja det er lidt sent, jeg ved det godt, og det er da også bare en lille
tilføjelse tid det du allerede har fået at vide. Der var endda en jeg intet
kendte til, men denne mangler i listen.... Hår i maden, hvis du ikke kan
finde den med Slåbrock band, så prøv at kigge efter gruppen " Fars ", uvist
af hvilke årsager, så er pladen ( båndet ) udgivet under begge navne.

M.V.H....Benny..

Fra : Mikael Sode

Dato : 03-10-02 20:22

Hår i Maden blev ikke indspillet, produceret el. udgivet af slåbrok band.

Fantompisseren.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-10-02 20:29

Hej Mikael

Det er jeg bange for at vi ikke kan blive enige om, da jeg har haft dem
begge. Så derfor kan jeg sige med en passende grad af sikkerhed, at den
findes under begge navne. Hvorfor det er sådan, det kan jeg ikke svare på,
men at det er sådan er et faktum. Hvor mange der er under Slåbrock band, ved
jeg ikke, men jeg har som sagt haft cassettebåndet.

M.V.H....Benny..

Fra : Familien Rohde

Dato : 03-10-02 20:39

"Mikael Sode" <sode@sport.dk> skrev i