Flere adresse i Mail.app
Fra : Henrik Münster

Dato : 25-07-02 22:31

Mail er faktisk vældig smart. Når man begynder at skrive et navn i
To:-feltet kan man med piletasterne køre ned gennem de navne, man har
skrevet til, som begynder med samme bogstav(er). Der er faktisk mange
fikse detaljer i det program.
Men det jeg ville spørge om var, hvordan man får flere
afsenderadresser. Jeg har et default-domæne, hvor alt med min domæne
efter snabel-a'et sendes til min postkasse. Det er jo nemmest kun at
skulle tømme en postkasse. Til gengæld ville jeg gerne have flere
afsenderadresser. Jeg har to aktiver postkasser på to forskellige
servere. Så har jeg oprettet en inaktiv Unix-boks. Det giver mig tre
afsenderadresser. Jeg troede så, at jeg kunne oprette flere Unix-bokse,
men det kan jeg ikke få lov til.
Hvordan får jeg flere afsenderadresser i Mail? Jeg er ikke
interesseret i at oprette flere personalities, for så får de hver en
Inbox og sådan noget i Mail. Gør de ikke?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 26-07-02 02:07

> [...]
> interesseret i at oprette flere personalities, for så får de hver en
> Inbox og sådan noget i Mail. Gør de ikke?

Jeg har tre forskellige kontoer i mail.app. En hos min isp og en med mit
domæne og så iTools kontoen. Den sidste kører med egen inboks da det er
imap (det ved du jo' alt om) de to andre er til samme indboks. Jeg kan
både hente og sende fra alle kontoerne (hvilket gøres engang hvert
minut).

Alt hvad jeg har gjort er at under indstillingerne at trykke på opret
konto. Jeg har så givet de forskellige kontoer navn efter hvad de hører
til (domæne, isp). Jeg har ikke oprettet flere postkasser, jeg nøjes med
et hav af undermapper til den enkelte postkasse. Og benytter mig i vid
udstrækning af regler til at flytte mail'sne rundt til de respektive
mapper.

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-07-02 10:08

> Hvordan får jeg flere afsenderadresser i Mail? Jeg er ikke
> interesseret i at oprette flere personalities, for så får de hver en
> Inbox og sådan noget i Mail. Gør de ikke?

det kommer an på om du indstiller mail.app til det.

Mail.app -> Preferences, Accounts.

dobbelt klik på din konto og vælge fanebladet "Account Options" - sørg
for at "show this account seperatly in mailboxes drawer" /ikke/ er
krydset af.

--
venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:13138233>

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-07-02 21:24

> [...]
>
> dobbelt klik på din konto og vælge fanebladet "Account Options" - sørg
> for at "show this account seperatly in mailboxes drawer" /ikke/ er

Aaaahh. Den mulighed dukker først op, når man vælger en POP3-konto. Man
kan altså lave lige så mange POP3-konti og så bare vælge samme boks og
vælge, at de ikke skal medtages, når man søger efter post. Jeg havde
læst tricket med at oprette en UNIX-mailboks et sted, og så lade være
med at bruge den. Men jeg kan kun få lov til at lave en UNIX-mailboks.
--
Henrik Münster
Esbjerg