/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Ok her er symtomerne ;o(
Fra : Morten Juel


Dato : 25-07-02 21:55

Hejsa NG

Ok jeg har skaffet Kawaen en STOR potte ) men får den nok først i næste
uge.. men her er de symtomer som cyklen laver.. jeg har lige kørt til
vordingborg og tilbage igen ca 30km hver vej.. og hun gør som følgende..

hvis jeg ligger i 5. med 100kmt så er der INTET galt.. ligger jeg mig
derimod i 5. med en 125-130 så går der vel max 1minus og så begynder hun at
woble i motoren, som om at krumtappen rammer et tyggegummi og skal rive sig
igennem det (forstår i hvad jeg mener ??) Slipper jeg så gassen så dør hun
sq 0rpm ;o( men jeg kan nemt få liv i hende ved at koble ind igen så kommer
hun, ikke altid helt frisk, men hun kommer altid igen.. slapper man så af
lidt er hun kampklar igen..
ligger man f.eks. med 130 i 4. gear så tager hun jo flere rpm, og woblen er
meget sværrere at mærke, men den er der, nogle gange mere end andre synes
jeg..

Min første tanke er at kaburatorene ikke får benzin nok, hurtigt nok.. så
jeg skildte min benz hane, men intet skidt her og filteret var pænt og
rent.. og jeg har både prøver på res, pri og ON og der er ingen forskel så
det er ikke den vacuum ventil i hanen.. men mekkeren nede i vomc har sat et
lille ekstra benz filter ind nede ved kaburatorene.. tror i det kan være det
der gør det ? kaburatorene har jo være af og blevet renset i alle leder og
kanter..
it næste forsøg imorgen bliver at køre med åben tank, for at se om det er
undertryk i tanken der gør detog så at pille det benz filter af der er
blevet monteret nede ved kaburatorene..

Har i andre ideer ???

--
Mvh
Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750



 
 
Hans Paulin (25-07-2002)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 25-07-02 22:32


"Morten Juel" <mp@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
news:ahpo72$5r5$1@sunsite.dk...

>...pille det benz filter af der er
> blevet monteret nede ved kaburatorene..
>
Tvivler som udgangspunkt på, at det kan være filteret - det er jo ikke en
haveslange - med den mængde, der skal løbe igennem i et minut, der er tale
om...

....tænkte osse på undertryk i tanken, men det er jo hurtigt lige at tjekke
det...

....mangler lortet benzin, vil dine tændrør jo osse som minimum være
hvide...er de pænt lysebrune, hvis du tar dødmandsknappen og tjekker efter,
når problemerne opstår?

....den kan vel ikke være forhekset, som Harry Motor sagde, hehe...

....fortsat held og lykke!...
--
Med venlig hilsen
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)




Morten Juel (25-07-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 25-07-02 22:40

> >...pille det benz filter af der er
> > blevet monteret nede ved kaburatorene..
> >
> Tvivler som udgangspunkt på, at det kan være filteret - det er jo ikke en
> haveslange - med den mængde, der skal løbe igennem i et minut, der er tale
> om...
nææhh true, jeg tester bare fra en ende af

> ...tænkte osse på undertryk i tanken, men det er jo hurtigt lige at tjekke
> det...
yeps, det bliver prøvet imorgen !

> ...mangler lortet benzin, vil dine tændrør jo osse som minimum være
> hvide...er de pænt lysebrune, hvis du tar dødmandsknappen og tjekker
efter,
> når problemerne opstår?
hmm det prøver jeg også imorgen )

> ...den kan vel ikke være forhekset, som Harry Motor sagde, hehe...
haha jow sikkert )

> ...fortsat held og lykke!...
tak tak, det skal nok lykkes )

--
Mvh
Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750



sumdj@ringamt.dk (26-07-2002)
Kommentar
Fra : sumdj@ringamt.dk


Dato : 26-07-02 08:08

Hej Morten m.v.

Blot for at medvirke - så formoder jeg du har "lirket" med Chockeren,
når kawa'en begynder på sit drilleri.

Det kan ofte give en indikation af om den leverere benzinmængde er
tilstrækkelig - eller for stor....


mvh & held &lykke

Michael


Ib Jakobsen (26-07-2002)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 26-07-02 12:24

Morten Juel wrote:

> Hejsa NG
>
>
> det er ikke den vacuum ventil i hanen.. men mekkeren nede i vomc har sat et
> lille ekstra benz filter ind nede ved kaburatorene.. tror i det kan være det
> der gør det ?

Hvis det er trådfilter, nej. Er der et papirfilter, ja.

> kaburatorene har jo være af og blevet renset i alle leder og
> kanter..

Prøv at stikke den en halv liter karburatorsprit. Det er da et billigt forsøg.



--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Armand (26-07-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 26-07-02 15:08


Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> skrev i en
news:3D41314D.B8FCA8FA@post.tele.dk...
>
> Prøv at stikke den en halv liter karburatorsprit. Det er da et billigt
forsøg.

Jup!
Klassikeren:
Vand i svømmerhusene!

Vandet suges op og spærrer ved et vacuum af given størrelse, og dette
kan sagtens forekomme i højgear men ikke ved samme hastighed i
næsthøjeste gear: Omdrejnings-stigningen ved nedgearingen medfører jo at
motoren kører med flere HK, hvorved en nedgasning (= lavere vacuum) er
nødvendigt for at bibeholde samme fart!

På den anden side Morten:
Hvis du efter al den tid her på gruppen ikke allerede hár tømt
karbunaderne i jagten på problemet, så er du næsten lige til at opgive


--
Armand.





Morten Juel (26-07-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 26-07-02 15:36

en nedgasning (= lavere vacuum) er
> nødvendigt for at bibeholde samme fart!
[snip en masse guldkorn ]
hmmm ok så den bruger ikke så meget benz ved de høje rpm eller hur ?

> På den anden side Morten:
> Hvis du efter al den tid her på gruppen ikke allerede hár tømt
> karbunaderne i jagten på problemet, så er du næsten lige til at opgive
hehe, det er de blevet flere gange, så jeg kan sq ikke tro, at det skulle
være det, men idag bliver de tømt med trykluft

--
Mvh
Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750



Armand (27-07-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 27-07-02 00:08


Morten Juel <mp@stofanet.invalid> skrev i en
news:ahrmbs$h2k$1@sunsite.dk...
> en nedgasning (= lavere vacuum) er
> > nødvendigt for at bibeholde samme fart!
> [snip en masse guldkorn ]
> hmmm ok så den bruger ikke så meget benz ved de høje rpm eller hur ?

Ikke nødvendigvis!
Forbruget følger i høj grad vacuumet i manifolden!!

> > På den anden side Morten:
> > Hvis du efter al den tid her på gruppen ikke allerede hár tømt
> > karbunaderne i jagten på problemet, så er du næsten lige til at
> > opgive hehe, det er de blevet flere gange, så jeg kan sq ikke tro,
at det
> > skulle være det,

Hvorfor ikke?
Hver gang fylder du dem igen v.h.a. PRI, som "suger" fra bunden af
tanken - Lige dér hvor forekommende vand ligger

> men idag bliver de tømt med trykluft

Hvordan det?

--
Armand.








Morten Juel (27-07-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 27-07-02 09:57

> Hvorfor ikke?
> Hver gang fylder du dem igen v.h.a. PRI, som "suger" fra bunden af
> tanken - Lige dér hvor forekommende vand ligger
nåårh ja.. hmm sikke en aha oplevelse )

> > men idag bliver de tømt med trykluft
>
> Hvordan det?
løsne skruerne på svømmerhusene, og så bare trykluft på benz slangen )

--
Mvh
Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750



Armand (27-07-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 27-07-02 14:02


Morten Juel <mp@stofanet.invalid> skrev i en
news:ahtmsr$9ec$1@sunsite.dk...
> >
> > > men idag bliver de tømt med trykluft
> > Hvordan det?
> løsne skruerne på svømmerhusene, og så bare trykluft på benz slangen
)

Det er rart med trykluft indenfor rækkevidde; men man kan let komme til
at overgøre brugen af den - Jeg kan ikke forestille mig at
"luftunderstøtning" skulle føre mere med sig end et tømt svømmerhus; men
da bensinen fint skulle kunne løbe ud alene ved hjælp af tyngdeloven kan
jeg ikke se nogen fordel derved :-/

--
Armand.






Ib Jakobsen (28-07-2002)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 28-07-02 22:47

Armand wrote:

> Det er rart med trykluft indenfor rækkevidde; men man kan let komme til
> at overgøre brugen af den - Jeg kan ikke forestille mig at
> "luftunderstøtning" skulle føre mere med sig end et tømt svømmerhus; men
> da bensinen fint skulle kunne løbe ud alene ved hjælp af tyngdeloven kan
> jeg ikke se nogen fordel derved :-/
>

Så er man da sikker på at skulle der sidde lidt skidt på vej ind i en kanal,
så kommer det da helt ind hvor det ikke kommer ud igen. Samt at få kvæstet
svømmer, hvis de er svage. For ikke at snakke om pakninger.

Det lyder som om den unge mand har lidt store armbevægelser. Men der er kun
ham selv til at redde sig ud af det igen.


--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Ib Jakobsen (26-07-2002)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 26-07-02 17:44

Armand wrote:

> Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> skrev i en
> news:3D41314D.B8FCA8FA@post.tele.dk...
> >
> > Prøv at stikke den en halv liter karburatorsprit. Det er da et billigt
> forsøg.
>
> Jup!
> Klassikeren:
> Vand i svømmerhusene!
>
> Vandet suges op og spærrer ved et vacuum af given størrelse, og dette
> kan sagtens forekomme i højgear men ikke ved samme hastighed i
> næsthøjeste gear: Omdrejnings-stigningen ved nedgearingen medfører jo at
> motoren kører med flere HK, hvorved en nedgasning (= lavere vacuum) er
> nødvendigt for at bibeholde samme fart!

Jeg tænkte nu mere i den retning der hedder karburatoris. Jeg ved godt at
mange griner når jeg siger det. Men vi har ligget og roddet med lave
temperaturer, og enddog meget fugtigt vejr. Men det kan også være min
kæphest. Forkert justeret svømmerhøjde. Noget der ofte bliver gjort
forkert/sjusket.

> På den anden side Morten:
> Hvis du efter al den tid her på gruppen ikke allerede hár tømt
> karbunaderne i jagten på problemet, så er du næsten lige til at opgive
>

Med de ihærdige forsøg han gør, kan han godt få et par chancer mere. )




--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408649
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste