Hvilken en....?
Fra : Niels Ebbesen

Dato : 25-07-02 21:36

Hvilken en ISDN-router...?

Jeg skal ud og finde en ISDN-router til/for en af mine venner, og da jeg
hænger på configurationen, så vil lige høre hvilken type der p.t. er den
mest Mac-venlige, sådan rent opsætnings mæssigt.

Jeg lægger vægt på en god og overskuelig dokumentation, og at den uden
bøvl kan konfigureres fra en Mac.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 25-07-02 23:16

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> writes:

> Jeg lægger vægt på en god og overskuelig dokumentation, og at den uden
> bøvl kan konfigureres fra en Mac.

Jeg har ikke haft de store problemer med at konfigurere min 3Com 891.
De fåes vist for ca. 400 kroner i nogle af markedsgrupperne.

--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewss@gen-v.net - ICQ: 11413721
irc://irc.netc.dk/%23Macintosh

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 25-07-02 23:55

Thomas Bjorn Andersen wrote:

> Jeg har ikke haft de store problemer med at konfigurere min 3Com 891.
> De fåes vist for ca. 400 kroner i nogle af markedsgrupperne.

Det er ikke svært at configurere en ISDN-router, hvis der er en logisk
og overskuelig dokumentation, men det er ofte et problem, enten er der
en 200 siders sag, der ikke er til at finde ud af, eller så der kun kort
dokumentation på hvordan routeren opsættes med et medfølgende windows
configurations program, og den kan jeg selvsagt ikke bruge til noget.

Min PC-supporter-ven har f.eks. lånt mig en Shiva AccessPort
ISDN-router, som jeg kan købe meget billigt, men det er ligemeget, for
jeg kan ikke finde noget dokumentation på hvordan jeg kan sætte det op
fra Mac.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 26-07-02 07:44

> [...]

> dokumentation på hvordan routeren opsættes med et medfølgende windows
> configurations program, og den kan jeg selvsagt ikke bruge til noget.

Er det i orden, at du skal bruge en webbrowser? Du kan finde manualen
i pdf format et eller andet sted på 3Coms website, så kan du se
hvordan og hvorledes inden du ofrer flere kræfter på sagen.

Fra : Villy Erichsen

Dato : 26-07-02 02:44

Niels Ebbesen wrote:

> [...]
> mest Mac-venlige, sådan rent opsætnings mæssigt.
>
> Jeg lægger vægt på en god og overskuelig dokumentation, og at den uden

Jeg har en Spider Integrator der er konfigureret til Mac.
Det eneste du evt. skal ændre er opkaldsnummeret - det gøres via et
terminalprogram - men det ved du jo. Der er udførlig dokumentation.
Prisen = fragtomkostningerne.
Send en mail hvis du er interesseret.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 26-07-02 19:51

Villy Erichsen wrote:

> [...]
> Det eneste du evt. skal ændre er opkaldsnummeret - det gøres via et
> terminalprogram - men det ved du jo. Der er udførlig dokumentation.

Jeg takker for tilbudet, men Martin Bredthauer var en tak hurtigere end
dig, og han ville sælge den DI-106 som jeg i sin anbefalede ham, og
hjalp ham med at sætte op, og den kan jeg konfigurere i søvne.