Godt råd til håndvask?
Fra : HT

Dato : 25-07-02 21:29

Hej NG!

Vi har en håndvask, som efterhånden er blevet ret slidt i emaljen og derfor
hurtigt bliver beskidt, især i bunden. Kan man gøre et eller andet for at
gøre den pæn igen? Vasken er hvid og ca. 10-12 år gammel.
Jeg har selv tænkt på om man kunne give den noget bilvoks for at gøre den
mere smudsafvisende?

Nogle gode ideer/forslag?

HT

Fra : Peter C

Dato : 26-07-02 06:05

> Nogle gode ideer/forslag?

Aner ikke om det virker, men hvad med lakforsegler til både (eller biler,
bare det ikke er vandopløseligt)
Kunne det ikke give en pænere blank overflade ?

Da jeg engang købte en dunk Perloplast på et marked, sagde sælgeren at det
også var godt på badeværelsesfliserne, så kalken ikke satte sig så let.
Jeg har aldrig selv prøvet det, men nu er ideen da givet videre.

MVH Peter C.

Fra : HT

Dato : 26-07-02 11:03

"Peter C" <peter_cfutte@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Aner ikke om det virker, men hvad med lakforsegler til både (eller biler,
> bare det ikke er vandopløseligt)
> Kunne det ikke give en pænere blank overflade ?

Det er da et forsøg værd.

> Da jeg engang købte en dunk Perloplast på et marked, sagde sælgeren at det
> også var godt på badeværelsesfliserne, så kalken ikke satte sig så let.
> Jeg har aldrig selv prøvet det, men nu er ideen da givet videre.

Hmm... Perloplast? Der er et eller andet, der ringer ved det navn, men jeg
kan ikke lige komme i tanker om hvad? Forhandler/pris?

HT

Fra : Peter C

Dato : 26-07-02 22:21

> Hmm... Perloplast? Der er et eller andet, der ringer ved det navn, men jeg
> kan ikke lige komme i tanker om hvad? Forhandler/pris?

Jeg ved ikke hvem der forhandler det udover at der plejer at være en sælger
når den lokale amerikanerbilsklub holder det årlige træf.
Prisen var vist noget i retning af " 2 for en 100-mand og så får du 2
polérklude oven i handlen"

MVH Peter C.

Fra : HT

Dato : 27-07-02 15:47

> [...]
> når den lokale amerikanerbilsklub holder det årlige træf.
> Prisen var vist noget i retning af " 2 for en 100-mand og så får du 2

Okay. Jeg kiggede lige på www.perloplast.dk efter jeg havde skrevet
indlægget. Der findes op til flere forhandlere her i Trekant-området.

Men jeg har forsøgt med den lakforsegler jeg havde stående. Den ku'
overhovedet ikke bide på emaljens overflade, så den ide er indtil videre
droppet igen. .-/

HT

Fra : mcloud

Dato : 07-08-02 08:23

"Peter C" skrev d. 26-07-02 06:05 dette indlæg :

> [...]
det
> også var godt på badeværelsesfliserne, så kalken ikke satte sig så

hej perloplast eller lakforsegler virker på alle blanke overflader prøv
også på dit komfur det virker smudsafvisende
mvh mcloud

http://www.kandu.dk/