Cylinderrenovering i trekantsområdet
Fra : Martin Sørensen

Dato : 25-07-02 20:24

Er der nogen der har nogle erfaringer med at få renoveret cylindre
(opboring/honing) i trekantsområdet?
(Vejle, Kolding og Fredericia til dem der er i tvivl.

Jeg skal muligvis have cylindrene til min XS400 Seca boret op og have nogle
overstørrelse stempler i, da den højst sandsynligt er ved at være lidt slidt
(bruger meget olie)..

Hvor skaffer man de større stempler igennem? Dem der borer cylindrene op?

Jeg vil gerne høre om firmaer, der kan deres kram og som man kan stole på.
Hvis trekantsområdet ikke er stort nok, så vil jeg da også gerne køre lidt
længere for det.

Hvor lang tid tager det typisk at få gjort, og hvad ligger prisen på de
steder i har fået det gjort?
Det drejer sig om to cylindre, og jeg regner med udelukkende at aflevere
cylinderblokken og afhente den igen. Der skal altså ikke skilles noget ad.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Hans Jørgen Kaldahl

Dato : 25-07-02 21:04

"Martin Sørensen" <mosREMOVE@laxity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> cylinderblokken og afhente den igen. Der skal altså ikke skilles noget ad.

Kør lidt længere nordpå. Iversens cylinderservice i Horsens er supergode.
mvh
Hans Jørgen

Fra : Asger Steffensen

Dato : 25-07-02 21:07

> [...]
> cylinderblokken og afhente den igen. Der skal altså ikke skilles noget ad.

Kør op og snak med Franz Kroons Eftf. i Århus. Det er *stedet* når du kører
Yamaha. De kan helt sikkert skaffe dig reservedelene, servicen er god og
deres mekanikere er meget kompetente. De har helt sikkert også kontakt til
et godt cylinderrenoveringsfirma.
Bliv ikke forbavset over at en fyr går med bare tæer ude i værkstedet. Han
synes bare det er behageligt....

Asger
ZX-10

Fra : Ksa

Dato : 25-07-02 22:05

Slå op under de gule sider søg efter cylinder service. Og prøv der efter og
ring til dem

Ksa Duc.900SL

Fra : Kim J.

Dato : 26-07-02 07:12

Hejsa,

"Martin Sørensen" <mosREMOVE@laxity.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har nogle erfaringer med at få renoveret cylindre
> (opboring/honing) i trekantsområdet?
> (Vejle, Kolding og Fredericia til dem der er i tvivl.
[Snip]

Iversen i Horsens er ok! De har snart renoveret mange cylindre + topstykker
for mig. Der er ingen problemer med selv at aflever cylindrene hos dem.
Nye stempler kan du sikkert skaffe igennem KS-Motor eller CVP (Horsens).

MVH
Kim Johnsen (GPX750R)
MC De Få Rå Løsning

Fra : Hans Jørgen Kaldahl

Dato : 26-07-02 13:36

> [...]
> for mig. Der er ingen problemer med selv at aflever cylindrene hos dem.
> Nye stempler kan du sikkert skaffe igennem KS-Motor eller CVP (Horsens).

Iversen leverer også stempler og stempelringe så tingene passer sammen.
mvh
Hans Jørgen