PC på airport
Fra : Jan Richardy

Dato : 25-07-02 19:57

Selvom PC er en fy-ord herinde, prøver jeg nu alligevel lykken, da jeg nu
ser muligheden for at splejse den sammen med et par iBooks.

Da jeg opdaterede min airportsoftware under OSX stod der i beskrivelsen, at
dette også ville opdatere min airport basestation til bl.a. at kunne
understøtte et par PC-trådløse-netværk (jeg kan ikke huske hvad de hed.
Underlige protokolnavne)

Så mit spørgsmål er, at man kan købe en kort/enhed til PC'en, som gør at den
kan koble sig på mit airport netværk? I så fald vil vil min PC jo kunne dele
internetforbindelsen med resten af husstandens iBooks via Airportens router,
eller !?

Nogen som evt. også kender produktnavnet på et sådant stykke pc-hardware?
Umiddelbart ville det nok være billigere end at gå ud og købe en router til
PC'en og plug'e airporten basestation'en der i ...

På forhånd tak for hjælpen ...

---

Jan Richardy

"Hey, I'm telling you, the pigman is alive!"
.... more sein-quotes on www.richardy.dk

Fra : Lone Koefoed

Dato : 25-07-02 20:08

In article <3d404a0a$0$682$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
"Jan Richardy" <jan@richardy.dk> wrote:

> [...]
> internetforbindelsen med resten af husstandens iBooks via Airportens router,

ja det gør jeg da i hvert fald i min husstand.
Der er to bærbare på samme airport: min mac og så en pc. PC'en har et
standard airlan-card.

Så vidt jeg har forstået, skal den bare overholde standarden, som der
vist alligevel kun findes en af.

Min airport er sat op til dhcp-server og så er tcp/ip i begge computere
sat til det også. Det virker i hvert fald.

--
Lone

Fra : Jan Richardy

Dato : 25-07-02 20:16

"Lone Koefoed" <karotte@mac.com> wrote in message
> ja det gør jeg da i hvert fald i min husstand.
> Der er to bærbare på samme airport: min mac og så en pc. PC'en har et
> standard airlan-card.

Kanon !!! .. PC'en fandt simpelthen bare netværket i luftenrummet og så
kunne man logge på det?

---

Fra : Lone Koefoed

Dato : 25-07-02 20:18

In article <3d404e56$0$668$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
"Jan Richardy" <jan@richardy.dk> wrote:

> Kanon !!! .. PC'en fandt simpelthen bare netværket i luftenrummet og så
> kunne man logge på det?

ja. Såre simpelt.

--
Lone

Fra : Jan Richardy

Dato : 25-07-02 20:13

Nu var jeg lidt omvendt, da jeg først spurgte her i gruppen og DEREFTER
søgte på google. Men jeg fandt følgende:

http://www.netgear.com/product_view.asp?xrp=11&yrp=30&zrp=105

En wireless network adapter, som bl.a. understøtter IEEE 802.11b standarden,
hvilket jo er det samme som Airport bruger.

Yderligere står der på apple's hjemmeside, at Airporten understøtter BÅDE
Mac og PC (mac krævet for at indstille den) ...

Mon jeg er heldig at det ville virke ?????

---

Fra : Lone Koefoed

Dato : 25-07-02 20:17

In article <3d404dce$0$692$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
"Jan Richardy" <jan@richardy.dk> wrote:

> Mon jeg er heldig at det ville virke ?????

mon dog ikke. Mit herhjemme gør, og det gør det også på mit arbejde,
hvor der er både pc og mac der benytter airport.
Og rart, det er det altså (især hjemme).

Held og lykke med det.

--
Lone