Nupo
Fra : Anja R.

Dato : 25-07-02 18:06

Jeg er lige begyndt med nupo.
Desværre havde de kun den med chokoladesmag.....
Jeg skal drikke 5 portioner og må så spise det der svarer til 10 brikker
pr. dag.
Så var det jeg tænkte om ikke man kunne blende en portion nupo i et glas
mælk i stedet for vand, og så blende en halv banan i.
Jeg har udregnet at det passer med de 10 brikker, men er i tvivl om jeg
fjerner noget af pulverets virkning ved ikke at følge brugsvejledningen
..

Venlig hilsen
Anja

--
Se mine hunde på:
http://home19.inet.tele.dk/japanese/

Fra : Girlie

Dato : 26-07-02 05:31

"Anja R." <SPAM_NEJTAK_a_runge@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har udregnet at det passer med de 10 brikker, men er i tvivl om jeg
> fjerner noget af pulverets virkning ved ikke at følge brugsvejledningen

Hvis du mener "virkning" i for hold til vægttab, så må jeg lige sige, at
Nupo (eller andre pulvere) ikke indeholder nogle magiske stoffer, der gør
vægttabet lettere.
Det eneste der får Nupo til at virke, er at der er et lavt kalorie indhold i
poserne. Og spiser man ikke andet end poserne, tja, så vil man jo tabe sig.
Tilførsel af mælk og banan vil jo så forhøje kalorieindholdet.

Personligt har jeg aldrig helt forstået hvorfor man vil drikke klamt
pulversnask til 300 kcal, istedet for at spise lækker mad, der mætter og
sætter gang i tarmene og faktisk giver én oplevelsen af at have SPIST for de
samme 300 kcal?

Fra : Anja R.

Dato : 05-08-02 13:14

Girlie skrev i news:3d40d075$0$13935$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

Først og fremmest tak for svaret.

> [...]
> der gør vægttabet lettere.
> Det eneste der får Nupo til at virke, er at der er et lavt kalorie

Jeg tænkte på optagelsen af vitaminerne og mineralerne.

> [...]
> pulversnask til 300 kcal, istedet for at spise lækker mad, der mætter
> og sætter gang i tarmene og faktisk giver én oplevelsen af at have

Du har ret i at det er noget "klamt pulversnask" men det indeholder kun
96 kcal. per portion, og det er altså svært at sammensætte et mættende
og vitaminrigt måltid med så få kalorier.

Jeg er gået over til at drikke nupo morgen (før nåede jeg aldrig
morgenmaden) og middag (istedet for dyre og kalorierige kantineflutes).
Til aften spiser jeg ganske alm. aftensmad.
Jeg har, på 4 uger, tabt 2,5 kg så det er ikke nogen mirakelkur, men det
virker....

Anja R.