Radio til MC ??
Fra : Niels Rasmussen

Dato : 25-07-02 17:41

Hej alle

Er det almindeligt brugt at lytte til eksempelvis P3 på motorvejen ??

I så fald hvilke radioer kan anbefales, her tænker jeg først og fremmest på
bærbare radioer og ikke bilradioer

Venlige hilsener
/NILLER

Fra : Asger Steffensen

Dato : 25-07-02 21:10

"Niels Rasmussen" <nielsras@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle
>
> Er det almindeligt brugt at lytte til eksempelvis P3 på motorvejen ??
>
> I så fald hvilke radioer kan anbefales, her tænker jeg først og fremmest

> bærbare radioer og ikke bilradioer

Tjae... tænker du på øretelefoner eller højttalere?
Hvis højttalere skal det kunne råve HØJT når det skal trænge gennem vind og
ørepropper.
Hvis øretelefoner går du på kompromis med ørepropper. Ikke
anbefalelsesværdigt!

Men jeg tror iøvrigt ikke det er almindelig brugt.

Asger
ZX-10

Fra : Niels Rasmussen

Dato : 25-07-02 21:21

> [...]
> vind og ørepropper.
> Hvis øretelefoner går du på kompromis med ørepropper. Ikke

Tjooh.....jeg bruger nemlig høreapparater og problemet løses med en
teleslynge som jeg bærer om halsen

Når jeg så skal lytte til radioen switcher jeg om så jeg kun kan høre
outputtet i teleslyngen. Hvis jeg så også skal kunne høre hvad der sker
omkring mig switcher jeg kun det ene apparat over.
(Joo det har sine fordele

Tilbage står så spørgsmålet om hvorvidt der findes bærbare radioer der er
lige så gode som autoradioer ??

--
Venlige hilsener
/NILLER -> GSX 600 F

Fra : Bjørn S

Dato : 25-07-02 21:44

> [...]
> (Joo det har sine fordele
>
> Tilbage står så spørgsmålet om hvorvidt der findes bærbare radioer der er

Det tror jeg desværre ikke du kan få. Problemet er at en autoradio bruger en
antenne montert på bilen, imens en bærbar bruger kabelet til hodetelefonen
som antenne, derfor meget ringere modtagelse.

/Bjørn

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 25-07-02 21:55

"Bjørn S" <bjosko@ReMoVeyahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> antenne montert på bilen, imens en bærbar bruger kabelet til hodetelefonen
> som antenne, derfor meget ringere modtagelse.

Hvad med en mobiltelefon med radio ?, Nokia 6510 , knægten har en, og han er
godt tilfreds oss' med radioen.

http://www.nokia.dk/mobiltelefoner/6510/

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Niels Rasmussen

Dato : 25-07-02 22:10

> Hvad med en mobiltelefon med radio ?, Nokia 6510 , knægten har en, og han
er
> godt tilfreds oss' med radioen.
>
> http://www.nokia.dk/mobiltelefoner/6510/

Kunne bestemt være løsningen

Men koster det ikke en bondegård at ringe op hvergang man skal høre radio ??

(eller har jeg misforstået noget ??)

Venlige hilsener
/NILLER -> GSX 600 F

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 25-07-02 22:31

> [...]
>
> Kunne bestemt være løsningen
>
> Men koster det ikke en bondegård at ringe op hvergang man skal høre radio

Du er ikke på telefonnettet når du hører radio, det er noget du
gør/indstiller i telefonens menuer

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-02 22:05

On 25 Jul 2002 20:20:32 GMT, Niels Rasmussen <nielsras@privat.dk>
wrote:
Hej Niels.

>Tjooh.....jeg bruger nemlig høreapparater og problemet løses med en
>teleslynge som jeg bærer om halsen

Lige da jeg så dit indlæg kom jeg til at tænke på de rullende
"basbomber" som visse meget unge mennesker ynder at genere alt og alle
med.
Det strømforbrug kan en MC ikke levere - heldigvis.
Men din sidste oplysning sætter problematikken i et andet lys

> [...]
>outputtet i teleslyngen. Hvis jeg så også skal kunne høre hvad der sker
>omkring mig switcher jeg kun det ene apparat over.

Imponerende positivitet
OT: Jeg havde i mange år, i mit professionelle virke, kontakt med en
"lidt" tunghør gut der deltog i mangen et byggemøde.
Hver gang der var optræk til noget der ikke passede ham slukkede han
for høreapparatet.
Efterfølgende kommentar, når vi spurgde til hint og dette: Det har jeg
aldrig hørt

>Tilbage står så spørgsmålet om hvorvidt der findes bærbare radioer der er
>lige så gode som autoradioer ??

Nu er MC generatorer og ditto tænding generelt støjdæmpet ad helvede
til, så at have et apparat der skal strømforsynes fra MC'en er fra
starten dømt til at give problemer.
Ikke at det ikke kan lade sig gøre, men det kan være svært at fjerne
støjen (sørgelig erfaring).
Så min anbefaling vil være: Prøv at finde f.eks. en Walkmann ell.
lignende med indbygget radio og se om den kan drive teleslyngen.
Et sådant apparat er strømforsynet med to 1,5 volt batterier, og
dermed uafhængigt af MC'ens elektronik.
Jeg ved desværre ikke hvor meget der skal til for at drive en
teleslynge.
Og så indeholder den jo både en radio og/eller en båndcasette/CD
player.
Hvis det virker kan du jo altid prøve at strømforsyne den fra MC'en
med en passende regulator.
Jeg har en sådan Sports Walkmann med FM radio/Casette der har fulgt
mig trofast i de sidste 13-14 år som fast indhold i min mappe.
Den er ikke så tosset

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Niels Rasmussen

Dato : 25-07-02 22:14

> Imponerende positivitet

Takker

> [...]
> for høreapparatet.
> Efterfølgende kommentar, når vi spurgde til hint og dette: Det har jeg

Kender jeg godt !!! Jeg er nemlig selv i byggebranchen !!

> Så min anbefaling vil være: Prøv at finde f.eks. en Walkmann ell.
> lignende med indbygget radio og se om den kan drive teleslyngen.

Har jeg prøvet og synes ikke den var særlig imponerende

> Jeg har en sådan Sports Walkmann med FM radio/Casette der har fulgt
> mig trofast i de sidste 13-14 år som fast indhold i min mappe.
> Den er ikke så tosset

Har du et produktnavn måske jeg skulle prøve igen.....trods alt nogen år
siden sidst.
(Eller den hedder måske "Sports" ??)

Venlige hilsener
/NILLER -> GSX 600 F

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-02 22:36

On Thu, 25 Jul 2002 23:13:50 +0200, "Niels Rasmussen"
<nielsras@privat.dk> wrote:

Hej Niels.

>Har jeg prøvet og synes ikke den var særlig imponerende

Jeg kunne faktisk godt have en mistanke om at der skal mere power til
at drive en teleslynge end det en Walkmann kan levere

>Har du et produktnavn måske jeg skulle prøve igen.....trods alt nogen år
>siden sidst.
>(Eller den hedder måske "Sports" ??)

Det er en Sony.
Sports betyder blot, at den er i et vandtæt (stænktæt) og slagfast
kabinet og kan derfor tåle en del klø, og et enkelt bad.
Nu ved jeg ikke hvor i landet du opholder dig, men er det i nærheden
af Kjøwenhawnstrup er du velkommen til at prøve min.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Henrik Larsson

Dato : 25-07-02 21:59

> Er det almindeligt brugt at lytte til eksempelvis P3 på motorvejen ??
>
> I så fald hvilke radioer kan anbefales, her tænker jeg først og fremmest

> bærbare radioer og ikke bilradioer

Jeg har tit tænkt på det samme.

Jeg har ikke desværre ikke kunnet finde "bærbare" radioer med RDS.
RDS er det system der sørger for selv at instille kanalen på den frekvens
der er bedst.

Det er så kedeligt at man skal stoppe for hver 50Km for at skifte frekvensen

Mvh Henrik

Fra : Bjørn S

Dato : 25-07-02 22:03

"Henrik Larsson" <henrik_l@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har ikke desværre ikke kunnet finde "bærbare" radioer med RDS.
> RDS er det system der sørger for selv at instille kanalen på den frekvens
> der er bedst.

http://www.sony.dk/view.x?cat=16193&prod=1856&loc=en_DK

/Bjørn

Fra : Niels Rasmussen

Dato : 25-07-02 22:15

> http://www.sony.dk/view.x?cat=16193&prod=1856&loc=en_DK

WEEEEEEE !!!!!!

Nu rykker det !!!

(Gad vide hvad sådan en fætter koster ??)

Venlige hilsener
/NILLER -> GSX 600 F

Fra : Bjørn S

Dato : 25-07-02 22:22

> WEEEEEEE !!!!!!
>
> Nu rykker det !!!
>
> (Gad vide hvad sådan en fætter koster ??)

Ca. 800 kroner sidst jeg hørte, hos 2tal, men den kan måske fåes billigere.
Men igen, jeg står ved hvad jeg tidligere har sagt om antænneforhold (via
headset), det er ikke for godt, med mindre du sitter i ro ;-o RDS hjælper jo
ikke en dyt på modtagerforholdene, den finder kun den bedste sender af f.eks
P3 .
Men det er jo op til dig selv at forsøge det

/Bjørn

Fra : Niels Rasmussen

Dato : 25-07-02 22:24

> [...]
f.eks
> P3 .
> Men det er jo op til dig selv at forsøge det

OK.....men nu kan jeg ihvertfald komme videre

Jeg vender tilbage når jeg har fundet ud af noget!

Venlige hilsener
/NILLER -> GSX 600 F

Fra : Steven

Dato : 27-07-02 12:18

On Thu, 25 Jul 2002 18:41:14 +0200, "Niels Rasmussen"
<nielsras@privat.dk> wrote:

>Hej alle
>
>Er det almindeligt brugt at lytte til eksempelvis P3 på motorvejen ??
>
>I så fald hvilke radioer kan anbefales, her tænker jeg først og fremmest på
>bærbare radioer og ikke bilradioer

Se streng om samme emne fra den 28-05-02 'Lokal trafikradio til MC?'
af Claus Lorenzen, hvor bl.a. Anders Majland fortæller om en Sony,
som han bruger.

mvh
Steven
FSZ600

Fra : Niels Rasmussen

Dato : 27-07-02 18:16

> Se streng om samme emne fra den 28-05-02 'Lokal trafikradio til MC?'
> af Claus Lorenzen, hvor bl.a. Anders Majland fortæller om en Sony,
> som han bruger.

Øhh hvordan får jeg lige fat i den streng ??
Jeg har først lige abonneret på denne gruppe for nylig :-/

Venlige hilsener
/NILLER -> GSX 600 F

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 28-07-02 13:03

> Øhh hvordan får jeg lige fat i den streng ??
> Jeg har først lige abonneret på denne gruppe for nylig :-/

Bruger groups.google.com. Og når steven nu har har givet både en forfatter
(mig) og et emne burde det være ligetil

Yep først hit er
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&threadm=ad1s35%24blg%241%
40sunsite.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fas_q%3Dsony%26num%3D10%26as_scoring%3Dr%2
6hl%3Dda%26ie%3DISO-8859-1%26btnG%3DGoogle-s%25F8gning%26as_epq%3D%26as_oq%3
D%26as_eq%3D%26as_ugroup%3Ddk.fritid.motorcykel%26as_usubject%3D%26as_uautho
rs%3Dmajland%26as_umsgid%3D%26lr%3D%26as_drrb%3Dq%26as_qdr%3D%26as_miny%3D19
81%26as_minm%3D5%26as_mind%3D12%26as_maxy%3D2002%26as_maxm%3D7%26as_maxd%3D2
8

og jeg kan se at jeg også skrev om den i januar 2001

http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&threadm=ICA86.1443%24Nq5.
234113%40news000.worldonline.dk&rnum=2&prev=/groups%3Fas_q%3Dsony%26num%3D10
[...]

http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&threadm=9et34f%245ng%242%
40news.inet.tele.dk&rnum=3&prev=/groups%3Fas_q%3Dsony%26num%3D10%26as_scorin
[...]

Men det er nok hurtigere at søge selv end at få ovenstående lange link til
at virke ....

Men tilbage til radioen. Den er desværre ikke så følsom som man kunne
ønske - Der er bla. steder i nordsjælland bla. omkring Hillerød hvor den kan
have svært ved at fange p3 (der er min std. kanal)

/A

Fra : Jes Vestervang

Dato : 28-07-02 13:27

http://groups.google.com