T68i profil skiftning på bestemt tidpunkt
Fra : Ib

Dato : 25-07-02 17:07

Kan man på en T68i gøre sådan at hver dag fx kl 10:30 går ens mobil på en
bestemt profil og væk igen fx 11:30?

Fra : Simon Jørgensen

Dato : 26-07-02 04:55

> Kan man på en T68i gøre sådan at hver dag fx kl 10:30 går ens mobil på
> en bestemt profil og væk igen fx 11:30?

Nej.

Fra : Dr. Ralph

Dato : 26-07-02 14:08

On Fri, 26 Jul 2002 05:54:48 +0200, "Simon Jørgensen"
<mob51641@orangenet.dk> wrote:

>Nej.

Jo det kan man godt - men det er lavet på en meget dårlig måde.

Du skal et elelr andet sted i menuen aktivere "automatisk profil
skift" - og så vil din profil skifte, alt efter hvilket tidspunkt du
sætter dine kalenderdates efter.

Det utroligt ringe ved denne funktion er, at poriflen så skifter med
alle kalenderaftaler, der indtastes.

Dvs hvis jeg sætter et kalenderemen, der hedder profilskift fra kl.
12-16 i dag så vil min profil skifte kl. 12 og tilbage igen kl. 16.

Hvis jeg så f.eks laver et kalenderemen i aften fra 19-23 - så vil
profilen også skifte dér - man kan altså ikke vælge, hvornår man vil
have den til at skifte profilen - den gør det MED ALLE KALENDEREMNER.

Dvs denne funktion kan kun bruges for folk, der KUN vil bruge
kalenderen til at aktivere profilskift med. For dem vil det virke fint
- f.eks kunen man så lave en kalenderemne hver dag hele året fra 9-16
på alle hverdage, og så ville profilen kun skifte disse dage.
For alle der anvender T68i's kalender mere seriøst er automatisk
profilskift ubugeligt - og det er en klar fejl fra S///E side.

Selvfølgelig skal de lave mulighed for at skifte profilen for hver
nekelt kalenderemen og ikke for ALLE emner.

-------------------------------
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : Peter Rongsted

Dato : 26-07-02 14:56

Dr. Ralph <dr.ralph@removesol.dk> wrote:

> [...]
>For alle der anvender T68i's kalender mere seriøst er automatisk
>profilskift ubugeligt - og det er en klar fejl fra S///E side.

Helt ubruglig er den nu ikke. Når jeg går til møde, vil jeg ikke have
min telefon til at larme midt i mødet. Og så er det nu meget rart, at
jeg ikke skal huske, at sætte telefonen over på lydløs.

Om ikke andet, har jeg kunnet drille de andre, når deres telefon ringer
midt i mødet. Så spørger jeg dem: "Hvorfor har du ikke sat den på
lydløs?" Ofte spørg de så om, jeg måske har husket det. Og så kan jeg
blidt svare: "Nej - det gør den da selv!"

>Selvfølgelig skal de lave mulighed for at skifte profilen for hver
>nekelt kalenderemen og ikke for ALLE emner.

Det ville helt klart være en forbedring.

Peter

Fra : Peter Rongsted

Dato : 26-07-02 11:42

"Ib" <lilletulipan@hotmail.com> wrote:

>Kan man på en T68i gøre sådan at hver dag fx kl 10:30 går ens mobil på en
>bestemt profil og væk igen fx 11:30?

Ikke direkte

Men du kan sætte kalenderen til at skifte profil, når en aftale starter
(skifter tilbage når den er slut). Hvis du så lægger en aftale ind hver
dag, så kan du få den til at skifte automatisk. Den vil selvfølgelig
også skifte ved andre aftaler.

Peter

Fra : Ib

Dato : 26-07-02 16:21

vil det sige jeg skal taste hver dag ind, ikke bare kan sige alle dage kl
xxxx til kl xxxx og så er den alle dage?

Fra : KGB

Dato : 26-07-02 17:25

"Ib" <lilletulipan@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> vil det sige jeg skal taste hver dag ind, ikke bare kan sige alle dage kl
> xxxx til kl xxxx og så er den alle dage?

Du kan lave et møde fra kl xxx til kl xxx og sige "Gentag dagligt" - VUPTI,
så skifter den hver dag

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Ib

Dato : 26-07-02 17:57

hvor finder du en der 'Gentag dagligt' henne?

Fra : KGB

Dato : 28-07-02 13:54

"Ib" <lilletulipan@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> hvor finder du en der 'Gentag dagligt' henne?

Det kan være jeg fik sagt for meget ... Jeg har ikke selv en T68i men en
R520, og min kan. Jeg kunne ikke i min vildeste fantasi forestille mig at
erix havde lavet deres kalender om ?!?

Men på min foregår det således:
Sted:
Beskrivelse
FORTSÆT
Start:
Starter kl:
Slutdato:
Slutter kl:
FORTSÆT
Påmindelse: (ingen, præcis, 5 min. før, 10 min før, anden påmindelse)

når jeg har valgt det kan jeg vælge

1 Gem og luk
2 Gentag aftale
3 Klasse (offentlig, privat etc.)
4 Tidszone

Hvis jeg vil have aftalen gentaget går jeg ind i toeren og kan vælge:

gentages ikke (standarden)
hver dag
hver uge
hver 2. uge
månedlig
hvert år

Held og lykke og hold os informeret ...

PS: Undskyld hvis jeg har vildledt dig !!!
--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Ib

Dato : 28-07-02 14:43

Jeg kan komme til det punkt med påmindelse, og gemmer den automatisk, og
derfter kan man ikke så vidt jeg kan se ikke mere.
Men nu har jeg jo fundet ud af at jeg skulle nulstille profilerne, og bu
skifter den tilbage til Normal

/Ib

Fra : KGB

Dato : 28-07-02 14:51

> Jeg kan komme til det punkt med påmindelse

Hmmn ... hvad gør man så hvis man har en fødselsdag ?? Den gider man da ikke
indtaste for hvert år ...

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Fischer

Dato : 28-07-02 16:47

> Hmmn ... hvad gør man så hvis man har en fødselsdag ??
> Den gider man da ikke indtaste for hvert år ...

Mon sådan en gentagelses-funktion har nogen praktisk værdi.
Ca. 95% af alle T68-ejere har nok alligevel skiftet den ud i løbet af de
første 1-2 år.

*Fischer

Fra : KGB

Dato : 28-07-02 17:35

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Mon sådan en gentagelses-funktion har nogen praktisk værdi.
> Ca. 95% af alle T68-ejere har nok alligevel skiftet den ud i løbet af de
> første 1-2 år.

Ja da ... jeg synkronisererr da min med laptoppen via IR-porten. Når jeg så
får skiftet telefonen ud, så laver jeg blot en sync med den nye og VUPTI,
fødselsdagene skal ikke skrives ind igen, igen, igen

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Ib

Dato : 26-07-02 18:00

Nu har jeg også lige prøvet at lave en aftale, men når aftalen er fobi
skifter dne ikke automatisk tilbage til Profilen 'Normal', men når aftalen
starter kan den godt aktiveres...?

Fra : Peter Rongsted

Dato : 27-07-02 18:32

> [...]

> Nu har jeg også lige prøvet at lave en aftale, men når aftalen er fobi
>skifter dne ikke automatisk tilbage til Profilen 'Normal', men når aftalen

Hvilken version af software har du? Min T68 med R2E006 går automatisk
tilbage. Hvis jeg selv har skiftet profil under mødet, så spørger den
først.

Peter

Fra : Ib

Dato : 28-07-02 13:13

Jeg har en T68i med R2E006
Den skifter ikke automatisk tilbage, og jeg kan ikke se noget om at jeg kan
sætte den til at gøre det dagligt!
/Ib

Fra : Ib

Dato : 28-07-02 13:38

Jeg prøvede lige at nulstille profilerne og nu virker det :) Jeg kan dog
ikke se hvordan man kan få aftealen til at gælde hver dag, er der nogle der
kan hjælpe med det?

Fra : Dr. Ralph

Dato : 31-07-02 12:54

>Jeg prøvede lige at nulstille profilerne og nu virker det :) Jeg kan dog
>ikke se hvordan man kan få aftealen til at gælde hver dag, er der nogle der
>kan hjælpe med det?

Læs lige dette indlæg hér - hér vil du finde en forklaring (men jeg
tror Sony-ericsson selv ville have svært ved at kunne forklare noget
som helst - for det er total ulogisk) på, hvorfor du ikke kan få din
T68i med nyeste software til lave gentagelse af kalenderemner, men at
man derimod kunne gøre det i T68m modellen med den gamle software i:

http://www.mobilsiden.dk/mobildebat.dk/debat1/discus/messages/1/8274.html

Eneste måde, at få den til at gentage aftaler på er, at du laver dine
gentagelser af kalenderemner i outlook på pc'en og så synkroniserer
over på T68i :(

Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Mail: dr.ralph@removesol.dk