Lejekontrakt for motorkøretøj
Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 25-07-02 17:27

Hejsa,
ja jeg har lejet en bil og har derfor skrevet under på en lejekontrakt,
imens min bil var på værksted. Jeg fik at vide at han ville kigge på min
bil, og komme med et tilbud på hvor meget den skulle repareres for,
gratis(telefonisk). Nu har jeg så fundet ud af at han er alt for dyr og skal
så have transporteret bilen til et andet sted (er sket) og nu siger han at
han vil opkræve mere for lejen af bilen fordi han ikke ville kigge på min
gratis. Det syntes jeg jo ikke rigtig han kan tillade sig da jeg jo har
skrevet under på en kontrakt hvor prisen står, som han i øvrigt også har
skrevet under på.

Den kontrakt jeg har skrevet under på er sådan en man udfylde med navn,
lejeafgift (ved max x antal kørte km).
Altså der står:
Lejeafgiften for indtid __100__ km's kørsel andrager: ialt: __100_ kr/dag
Lejeren betaler desuden forbruget af benzin/dieselolie______kr/km.
Overskridelse af den aftalte køredistance betales med 1,5 kr pr påbegyndt
km.

Men sagen er nu den at han siger at bilen skal fyldes op med benzin, og jeg
skal betale mere pr dag.
Jeg har langt fra kørt 100 km/dag. Derfor har han vel ingen ret til at kræve
at jeg betaler mere end de 100 kr?

Endvidere kan han så kræve at jeg skal fylde tanken op? Det står der jo
ingen steder i kontrakten at den skal være fyldt op, og der står heller ikke
nogen pris for benzinen. Der er godt nok nogle betingelser som er blevet
underskrevet: "Motorkøretøjet skal tilbageleveres på ejerens plads til den
fastsatte tid og i samme stand som ved modtagelsen." Men kan det fortolkes
som en fyldt tank?

Det er ikke fordi der skal bruges mange penge på benzin, men hvis han vil
snyde mig kan jeg vel også holde mig til hvad der står i kontrakten?

Vores bil blev også fragtet ud til dem. I telefonen fik jeg oplyst at det
kostede 375+moms, men kan han evt påstå at det kostede mere når nu jeg står
derude i morgen og skal aflevere den lånte bil? Jeg har jo ikke fået noget
skriftligt på det.

Mvh
Vibeke Jørgensen

Mvh
Vibeke

Fra : KGB

Dato : 25-07-02 22:06

"Vibeke Jørgensen" <vibeke1@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> fastsatte tid og i samme stand som ved modtagelsen." Men kan det fortolkes

samme stand er med fyldt tank - hvis du fik den med fyldt tank og
naturligvis kan han ikke ændre kontrakten med tilbagevirkende kraft, med
mindre der står skrevet noget om en medfølgende reparationsaftale (med
småt...??)

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB