Auto-scroll i JScrollPane
Fra : Daniel Jacobsen

Dato : 26-07-02 01:15

Hejsa, kloge hoveder...

Hvordan får man en JScrollPane til automatisk hele tiden at være scrollet
helt i bund.

I mit tilfælde indeholder den et JTextArea, hvori mit programmet selv
indsætter "status-tekst". Så vil jeg jo godt have, at JScrollPane selv
scroller ned, hver gang der bliver indsat noget nyt...

Daniel J.

Fra : Stig Tanggaard

Dato : 25-07-02 16:31

Jeg mener du kan gøre sådan her:

textcomponent.setCaretPosition(textcomponent.getText().length())

det skulle også få scrollpane til at følge med.

Stig

Fra : Daniel Jacobsen

Dato : 26-07-02 04:37

Takker :D

Det virker!
Ja, jeg har rodet med noget helt andet omkring selve scroll-panelet...

Daniel J.