Har du modtaget et [?] Keyword certifikat ~
Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 25-07-02 16:24

Jeg vil høre om der er nogen af jer der har modtaget et flot
[?] Keyword certifikat med en kort forklaring om Keywords og en
faktura på kr. 5000,- fra IT House?

Jeg havde en "hyggelig" snak med en sælger hos IT House, som sagde
at mellem den 22. og den 24/6 havde de "glemt" (gåseøjnene er mine)
at skrive hvorfor fakturaen var "Proforma" - på den faktura vi har
fået står der "Proforma Faktura XXXXX" og "Vores ref.: PROFORMA",
men intet andet som kunne vise at det var et "tilbud"!

Sælgeren faxede mig en side, for at vise hvordan den skulle have
set ud, med en forklaring på hvorfor de sendte en faktura med ud.

   VIGTIGT! Denne PROFORMA FAKTURA vedlægges af 3 årsager:
   1) Den fungere som adressebærer i den vedhæftede direkte mail.
   2) Den dokumenterer at Internet Keywordet, vi vil lade dig
    prøve GRATIS i 7 dage, er forhåndsgodkendt af Keyword
    Danmark ApS.
   3) Den giver dig mulighed for at betale og derved på en enkel
    og let tilgængelig facon at registrere din virksomheds
    Internet Keyword.
   Efter registreringen vil vi tage kontakt til dig for at
   klarlægge hvilket eventuelle andre Keywords du kunne have
   glæde af.

Er der nogen der har modtaget fakturaer med ovenstående tekst?

"Man kan altid" få pengene igen" fremturede sælgeren glad, hvis man
fortryder! Men jeg synes at det er på stregen - og den træder over
hvis ingen har modtaget fakturaen med ovenstående tekst!

Hvad foreslår I at jeg gør? Melder det til politiet,
forbrugerstyrelsen og ComputerWorld eller har de allerede nok?

Andrew
--
*** The opinions expressed are not necessarily those of my employer. ***
* Software Engineer Andrew Engels Rump * BLIK og ROERarbejderforbundet *

Fra : Henning Makholm

Dato : 25-07-02 18:46

Scripsit "Andrew Engels Rump (formerly Leif Andrew Rump)" <newandrew@rump.dk>

> Hvad foreslår I at jeg gør? Melder det til politiet,
> forbrugerstyrelsen og ComputerWorld eller har de allerede nok?

Politiet vil næppe være interesseret. Hvis du mener at det er dårlig
markedsføringsskik (hvilket efter det oplyste godt kunne være
tilfældet) er det Forbrugerombudsmanden du skal have fat i. Pressen må
du selv om.

--
Henning Makholm "# good fish ...
# goodfish, goodfish ...

Fra : Camain

Dato : 25-07-02 20:42

Jeg mener at have læst i Fyens Stiftstidende, at netop nævnte firma allerede
er kendt for udsendelse af fakturaer i sommerferie tiden.
Ud fra kendsgerningerne om, at ferieafløsere ikke altid kan afgøre om en
faktura skal betales eller smides ud.

Evt. kan du læse mere her:

http://www.annoncehajer.dk

Venlig hilsen

Jesper B.

Fra : Martin Buhelt

Dato : 26-07-02 09:30

"Andrew Engels Rump (formerly Leif Andrew Rump)" <newandrew@rump.dk> wrote
in message news:Xns9256AFA633E51newandrewrumpdk@212.242.40.196...
> Jeg vil høre om der er nogen af jer der har modtaget et flot
> [?] Keyword certifikat med en kort forklaring om Keywords og en
> faktura på kr. 5000,- fra IT House?

<CUT>

> Hvad foreslår I at jeg gør? Melder det til politiet,
> forbrugerstyrelsen og ComputerWorld eller har de allerede nok?

Du smider bare brevet ud, og husker at IT House er et noget underlødigt
selskab.

Politiet kan ikke gøre noget.
Forbrugerstyrelsen (forbrugerklagenævnet) kan kke gøre noget, idet jeg
formoder at brevet er sendt til et firma.
ComputerWorld (m.fl.) har vist allerede skrevet om sagen.

....og ja - min arbejdsplads har også modtaget et tilsvarende brev fra IT
House. Personligt mener jeg at det nærmer sig forsøg på svindel, men
juridisk er der vist ikke noget at komme efter.

--
Martin Buhelt

Fra : Leony

Dato : 26-07-02 11:07

"Andrew Engels Rump (formerly Leif Andrew Rump)" <newandrew@rump.dk> skrev i
en meddelelse news:Xns9256AFA633E51newandrewrumpdk@212.242.40.196...

> Jeg vil høre om der er nogen af jer der har modtaget et flot
> [?] Keyword certifikat med en kort forklaring om Keywords og en
> faktura på kr. 5000,- fra IT House?
[snip]
> Hvad foreslår I at jeg gør? Melder det til politiet,
> forbrugerstyrelsen og ComputerWorld eller har de allerede nok?

Ved ikke helt om det er det samme.
Læste en artikel i Fyens Stiftidende, hvor man advarede mod et firma der
hed(der) IT-House. Dette firma sendte falske fakturaer ud i sommerperioden i
håb om at den faste bogholder havde ferie og vikaren ville betale uden at
blinke.
Politiet kan ikke gøre noget, da der ikke er noget ulovligt i at sende
regninger ud, folk kan jo bare lade være med at betale. Dette er den fynske
politichefs (kan ikke huske hans eksakte titel) udtalelse.
Tvivler på at der kan gøres noget, hvis der ikke er foregået noget ulovligt.
Hvis du vil vide det er forbrugerstyrelsen nok det rette sted at starte.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Allan Olesen

Dato : 28-07-02 10:13

<newandrew@rump.dk> wrote:

>    VIGTIGT! Denne PROFORMA FAKTURA vedlægges af 3 årsager:

Bruges proforma-fakturaer egentlig paa den maade nogen steder?

Jeg har kun set begrebet i forbindelse med forsendelse af varer
til/fra lande uden for EU, uden at varerne skiftede ejer.

--
Allan Olesen, Lunderskov.