Plots, scenarier mv.
Fra : H

Dato : 25-07-02 14:47

Hmmmm.

Hvor er denne gruppe altså ALT for kedelig. Der sker sgu for lidt! ER
vi rollespillere virkelig så fantasiforladt?

Nå.... Her er et forslag til postings.

Kan vi ikke gøre det til lidt af en tradition, at maile plots,
sceanrier mv. som vi har haft gode erfaringer med. Eller komme med
lidt anbefalinger eller kritik af købte scenarier, eller scenarier fra
Dungeon magazine mv.

På et tidspunkt var der flere som begyndte at poste deres characters
herinde, med stats og baggrundshistorier - hvilket jeg personligt
syntes var ret fedt. Bliver der ikke lavet nye pc'er i DK længere????

Fra : Jeppe Møller

Dato : 25-07-02 15:36

God ide

Indtil jeg kommer videre med den kan jeg fortælle historien om min magiker i
MERP.
Han kommer fra et slettefolk og er lgie så glad for at bruge sin økse (omend
ikke lige så dygtig) som til at bruge sin magi. Han er gruppens mest ferme
rytter og er gerne parat til at lave actiontricks på sin hest når alting
brænder værst på.

Nå, men denne magiker havde fået en lærling- og var utrolig glad og stolt
over at der var en der havde hørt så vidt og bredt om hans kunnen og viden
at han ligefrem blev opsøgt som lærermester.
Det viste sig imidlertidigt at denne 'lærling' havde gået med falskt ærinde
da han ønskede at stjæle en bog som magikeren besad- så i en dunkel gyde en
nat får magikeren klø af 3 store drog og lærlingen. Med hans magi helt brugt
op og kun det kvarte liv tilbage rejser han sig op og stavrer ind mod byens
midte. Her viser det sig at der ved at ske en fremmaning af en kæmpe dæmon -
en dæmon der kun kan fremmanes ved hjælp af MIN bog. Ja, men dæmoner er nu
engang store og det så ikke så klogt ud bare at vade op og snuppe bogen
igen.
Imidlertidigt ser magikeren tyveknægten- den såkaldte lærling- stolt stå og
betragte fremmaningen med sine livvagter lige bag sig. Magikeren finder sin
økse frem og lader den hvile ved sin side mens han går rundt i inderkredsen
på den folkemængde der står og ser på præsterne og magikerne der laver stor
magi.
Ganske uset kommer jeg over til skarnet- hæver min økse og hukker ham med et
velplaceret hug (vidunderlig critical!) ned i jorden- øksen går 30 cm ned
igennem hans skulder og skulderblad og skærer et par ribben over på vejen
også
Ofret lå og skreg mens jeg langsomt forsvandt i menneskemængden.

En lille baggrundshistorie og anekdote fra min rollespilsverden
/Jeppe M;

Fra : Kuruderu

Dato : 26-07-02 03:51

God idé!

Jeg har en del mindeværdige karaktere fra div. systemer...
ShadowRun, RoleMaster, Marvel Super Heroes, AD&D 2nd Ed.

inden jeg poster dem her, syntes jeg lige vi skal være enige om forme efter
hvilken de skal postes... skal det være et word dokument (eller .rtf/.txt
nok) som man så downloader eller skal de bare være body af beskeden?

Kuruderu

Fra : ep

Dato : 26-07-02 07:14

Personligt ville jeg fortrække en kort intro i body teksten og resten
vedhæftet enten som txt eller rtf. eller html.

Erik
--
"I have a plan so cunning, you can put a tail on it, and call it a weasel"
Lord Blackadder.

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 26-07-02 10:01

Kuruderu wrote:

> [...]
> efter hvilken de skal postes... skal det være et word dokument (eller
> .rtf/.txt nok) som man så downloader eller skal de bare være body af

Hvis du bruger en nogenlunde fornuftig nyhedsserver kan du slet ikke
vedhæfte binære filer. Kan du alligevel, sikrer du dig i hvert fald, at
langt de fleste ikke kan læse indlægget, da deres server vil afvise det.

Inkluder dem som ren tekst eller giv en URL, så skulle der næppe blive
problemer.

(og helst ikke word til mig, tak

/Rasmus

People are lonely because they build walls instead of bridges.

Fra : Beldin

Dato : 26-07-02 10:19

"Rasmus Bøg Hansen" <moffe47@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> langt de fleste ikke kan læse indlægget, da deres server vil afvise det.
>
> Inkluder dem som ren tekst eller giv en URL, så skulle der næppe blive

Nemmerlig - binære filer bør kun postes i binære grupper.

Evt. kan en word/rtf/fm/pdf eller hva' pokker fil postes i dk.binaer
hvorpå
et link til denne (e.g. news:ahr33n$k4o$2@carlsberg.amagerkollegiet.dk
som er et link til den forrige besked som news - link eller på google
http://groups.google.com/groups?selm=bdc16e0a.0207250546.33928470%40postin
g.google.com
er linket til den besked som startede denne tråd.)

På den måde kan man få beskeden uden at behøve at abonnere på
dk.binaer.

Venlig hilsen

--
Beldin
Please reply to t.forch@mail.dk

Five exclamation marks, the sure sign of an insane mind.
-- (Terry Pratchett, Reaper Man)

Fra : Beldin

Dato : 26-07-02 10:33

"Beldin" <Beldin@ValeOfAldur.Alg> wrote in message

> [...]
> er linket til den besked som startede denne tråd.)
>
> På den måde kan man få beskeden uden at behøve at abonnere på

Google har ikke dk.binaer - er der nogen der kender en fri server med
web-interface
som kan?

Ellers er new: ... linket ok til alle, som bruger en almindelig newsklient

Fra : Jonas Engelhardt

Dato : 05-08-02 00:54

On 26 Jul 2002 10:33:07 +0100, "Beldin" <Beldin@ValeOfAldur.Alg>
wrote:

>"Beldin" <Beldin@ValeOfAldur.Alg> wrote in message

--klip--

Hvorfor ikke bare poste dem direkte i nyhedsgruppen ? Så kan folk bare
klippe ud og sætte ind i deres tekstbehandler. Det virker i hvert fald
fint i Open Office.

Fra : Jeppe Møller

Dato : 05-08-02 09:10

følgende har jeg lavet til WOD, men Call er også oplagt.
Spillet er åbent og lavet efter en tidslinie og de steder og karakterer jeg
har set som væsentlige for spillets gang. Der lægges op til at GM'en og
spillerne udforsker stedet og dets muligheder og kortlægger de huller
spillet (bevidst) har.
Jeg har ikke rettet spillet igennem så det fremstår (stort set) som de noter
jeg selv beyttede da vi spillede scenariet.
Happy reading
det er lovecraft og fucked-up-i-skallet inspireret
/Jeppe

---------
-Human Ressource-
a roleplaying game of psycological terror and believing in the supernatural.
-vampire, -humor.

fast inventar:
-udførligt kort over det (aflukkede) område der bruges til aftenens seance.
-et plot baseret på psykisk terror
-muligheden for flugt bliver afskåret
-en masse handsout og happenings til at skabe stemningen
LÆNGE LEVE ARKETYPERNE!!!
THE 50'ties RULEZ!!

Vampyr!

Fredag
ankomsten er sen og spillerne vil ikke blive lukket ind før solnedgang.
Derefter er der mange folk på gaden i den mellemstore landsby. Forretninger
har haft længe åbent her op til juledagene.
privat indkvartering. Damen de bor hos vil først gå sent i seng- morgenmaden
vil være gjort parat, men vil komme ned da folk har sat sig. Gardinerne i
køkkenet trukket for!

Lørdag
ingen folk på gaden i løbet af dagen- den gamle dame i huset beder dem lade
gardinerne være trukket for og lukke døren ind til stuen før end de åbner
døren ud til hvis de ønsker at forlade huset. Hun påstår at hendes øjne ikke
kan klare alt lyset, og døren skulle ikke lukke for megen kulde ind.
Morgenbrød, kaffe og marmelade

fest i byens store forsamlingshus om aftenen. Hyggeligt bal med kaffe,
kager, øl og
chips. Der vil ikke blive drukket så meget og spist om muligt endnu mindre
(perception (+mythology))
Lege og sang mm. God stemning, og en af spillerne vil blive forført til at
gå med uden for hvor hans blod vil blive drukket- spilleren kan huske alt
dette bagefter og vil være hjælpeløs i situationen. Der stiller sig en læge
glædeligt til rådighed for et mere dybdeborende tjeck!
Festen vil fortsætte lige til den lyse morgen, folk vil herefter ganske
stille gå hver til sit.

Rumors:
- der kommer en busfuld kolonibørn på tirsdag der skal tilbringe Julen over
i byen.
- mandag er der fællesarrangement i kirken (overhørt samtale der vil
benægtes)

Søndag
hvis gruppen vil flygte vil de opdage at deres bil ikke virker- slangen til
olien er blevet bidt over- der går en vampyr rundt i byen der er beskidt om
munden og lider af kronisk mundvand. Automekanikeren vil meget gerne hjælpe
men åbner desværre først igen om mandagen, den eneste butik der har åbent er
døgnkøbmanden.

Mandag
om aftenen vil hele byen tavse gå ned til kirken for at ordne den årlige
rengøring. På dette tidspunkt skulle spillerne gerne føle sig sikre på at
hele byen er vampyrer. Åben slutning, men det står jo folk frit for at have
investeret i 1000 liter benzin nede i kiosken til en rask lille
kirkebrænding - en rask lille korsbrænding er jo heller ikke at fornægte,
vel!

Tirsdag
-om morgenen tropper en hel flok kolonibørn grædende op- GLÆDELIG JUL!!!
Om byen er udraderet eller stadig fuld af vampyrere (GM'en er den eneste der
kan føle sig sikker på noget som helst i dette spil) så kommer en busfuld
børn altid til gene i RPG's.

Byen:
Lille og opbygget omkring et t-kryds

Kirke-
ingen gravstene i de sidste 20 år, den sidste der er død var den daværende
sognepræst. Alle kors fra kirken er fjernet og der ligger et tyndt lag støv
over det hele ligesom kirkegården ikke ser ud til at have været vedligeholdt
i hvad der ligner 1år.
Kirkebogen kan være spændende læsning da præsten er den sidste der er
skrevet ind i den- fordi han, eh- røg ud.

Forsamlingshuset-
stort og fra starten af 1900-tallet, der er nøjagtig service nok til alle i
hele byen, der vil opstå et problem da de (4) spillere kommer.

Butikken-
ekspedient med plettet forklæde (perception + medicine vil afsløre det som
blodspor)
her kan du få alt på nær hvidløg. Udbudet i tandpasta og mundvand er
bemærkelsesværdigt stort for en så lille by! Oppe på desken står der rustne
søm til fri afbenyttelse.
Når man kommer ind i forretningen skal man trække et stort tungt klæde fra
før man er helt inde, samtidigt hermed vil man høre en knirken fra
baglokalet- ejeren der står ud af kisten for at komme ud og ekspediere.

Indlogeringen-
hyggeligt mormor-hjem med god varme og tykke gardiner. Der vil altid være et
værelse for lidt til spillerne, men mormor vil straks rede op til en på
sofaen! (den der bliver bidt til festen) -ellers kan der komme en ekstra
madras ind på et af værelserne, sådan bliver det sikkert efter første nat
hvor vedkommende ikke har fået lukket et øje pga. klikkende strikkepinde.
Dateringen på damens private fotografier vil være helt hen i vejret, men hun
vil afværger det bved at sige hun har købt rammerne senere (hendes
bryllupsbillede er fra (1887)- manden er 'afdød' hahaha)

Borgmesteren-
flink, imødekommende og tyk, modtager spillerne i forsamlingshuset med
håndtryk, smil og en ivrig slikken om munden.

Præsten-
han er død for 20 år siden.

Butiksejeren-
vil være kronisk træt under hele scenariet hvis spillerne bliver ved med at
rende ham på dørene!
Plettet forklæde (perception + medicine vil afsløre dette som blodspor)

Mekanikeren-
den eneste i byen som de vil se gå rundt i fuld dagslys, dog med kasket på-
han er forbrændt på issen.

Fra : Jeppe Møller

Dato : 09-08-02 12:28

Hvorfor dør disse tråde så hurtigt?

Jeg forstår af indlæggene at folk gerne vil læse med, men hvorfor er der
ingen der ligger noget ud? Vi er ikke smagsdommere, så vær ikke bange for at
blive skåret væk- JEG vil gerne læse alle de
middelmådige-ikke-tilrettede-note-prægede-dybt-inspirerende scenarier i
ligger herud

Tillæg til det scenarie jeg lagde ud andet steds her i tråden: For et mere
tempi-præget eventyr kan det anbefales at man skærer en dag fra i
hændelsesforløbene, det gjorde vi da vi spillede det- og det blev sgu ikke
værrere af den grund.

Vi læses ved
/Jeppe M;