Prob. med grafikkort/skærm
Fra : Ukendt

Dato : 25-07-02 14:09

Hej NG. Jeg har et problem der enten skyldes mit grafikort (et nvidia
geforce 2 m. 64mb RAM) eller min skærm (der kan klare 1024 x 768). Jeg
kører med 1024 x 768 (32 bit) på skirvebordet (60 Hz) men når jeg skal
starte spil der kører i 1024 x 768 (eller vil skifte til denne
opløsning i et spil der allerede kører) går skærmen i sort og alle
dioder blinker (og jeg er nød til at genstarte maskinen). Hvad kan
dette skyldes??? Håber nogen kan hjælpe. På forhånd tak.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 25-07-02 14:42

<Politimester Striks> skrev:
> Hej NG. Jeg har et problem der enten skyldes mit
> grafikort (et nvidia geforce 2 m. 64mb RAM)

Så har du vel prøvet at opdatere driverne til de
nyeste: www.nvidia.com
og evt. prøvet et andet grafikkort?

> eller min skærm (der kan klare 1024 x 768).

Hvis der findes drivere til denne skærm, så installer
dem - kig på producentens hjemmeside eller søg via
www.google.com
Har du prøvet med en anden skærm?

Mvh.
Mikael

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-02 14:54

On Thu, 25 Jul 2002 15:41:46 +0200, Mikael Nørrelund Andersen
<noerrelund@pc.dk> wrote:

>Så har du vel prøvet at opdatere driverne til de
>nyeste: www.nvidia.com
>og evt. prøvet et andet grafikkort?

Har hentet de nyeste drivere fra Nvidia's hjemmeside

>Hvis der findes drivere til denne skærm, så installer
>dem - kig på producentens hjemmeside eller søg via
>www.google.com
>Har du prøvet med en anden skærm?

Har en ITV 17" skærm som jeg ikke har haft mulighed for at finde
drivere til....

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 11-08-02 08:51

Politimester Striks skriver:

> Har en ITV 17" skærm som jeg ikke har haft mulighed for at finde
> drivere til....

Hvad med at sige os hvad den heder.

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 25-07-02 14:57

Det lyder som om at når du ændre opløsningen i et spil til 1024x768 så
ændres din skærms opdateringsværdi (Hz) til en værdi din skærm ikke
understøtter og derfor slukker skærmen, så den ikke brændes af.
Du kan evt prøve at fastlægge din Hz i spil via programmet Hz-tool mener jeg
det hedder.
Dette problem er kendt i win2000 og XP.
-Niels-

<Politimester Striks> skrev i en