Only for the guys - masser af babes til sk~
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 25-07-02 12:19

ftp://80.197.181.14/

Kig under 1024x768 og Women

Brug venligst en ftp klient, som der i øvrigt også ligger på serveren
til download

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 25-07-02 15:16

> Brug venligst en ftp klient, som der i øvrigt også ligger på serveren
> til download

Øh.. brug en ftp klient for at få hente en ftp klient? Den lyder lidt i
retning af "Catch 22"

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 25-07-02 15:44

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Øh.. brug en ftp klient for at få hente en ftp klient? Den lyder lidt i
> retning af "Catch 22"

Måske en lidt dårlig formulering, men i log filen kan jeg se at folk
bliver ved med at bruge en browser til at hente billeder med, og det
betyder at serveren hele tiden står og siger klik, klik, klik for hvert
billede.

Hvis man bruger en ftp application, så kan man hente HELE mappen med den
størrelse billeder man ønsker, og så DEREFTER sorterer dem.

Men da mange ikke ved hvad en ftp klient er, så har jeg lagt en til
download på serveren, som man naturligvis kan starte med at hente via
sin browser.

Håber det gav mening.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : thomas tomcat

Dato : 25-07-02 16:44

in article 1ffvyas.kxsc7q102a8ncN%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber
Gylling at jesper@gylling.net wrote on 25/07/02 16:43:

> [...]
>
> Men da mange ikke ved hvad en ftp klient er, så har jeg lagt en til
> download på serveren, som man naturligvis kan starte med at hente via

Jo, deet .. sån ca.

Dog kan jeg ikke få det til at virke. Jeg hentet hende Adriana-Sklenaricova,
hun er miums, så jeg ville jo prøve dit trick. En million bytes senere
klikker jeg på Anarchie 3.7 Installer, men dokumentet kan ikke genkendes, så
den giver mig en boks, hvori den foreslår Graphic Converter som applikation.

Nu aner jeg godt nok ikke, hvad en ftp client er for en fisk, men det lugter
ikke, somom den kan renses i netop Graphic Con. Prøvet alligevel, ingen
gevinst.

-> så jeg må hente med browser indtil videre - hvis jeg vil have flere.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 25-07-02 16:59

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> wrote:

> [...]
> gevinst.
>
> -> så jeg må hente med browser indtil videre - hvis jeg vil have flere.

Du skal installere en ftp application som fx. Anarchie 3.7 eller Fetch
eller den indbyggede i GoLive og så skriver du i server ftp adressen,
finder mappen med det du vil have og så trækker du hele dynen ud på dit
skrivebord. Så henter den hele svineriet på en gang.

Derefter kan du med stor fordel bruge GraphicConverter til at sortere
hvad du vil have og ikke.

Men jeg skriver dette er der en der henter med Fetch uden problemer.
--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : thomas tomcat

Dato : 25-07-02 17:10

in article 1ffw1th.buvtg9wjoznN%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber
Gylling at jesper@gylling.net wrote on 25/07/02 17:58:

> Du skal installere en ftp application som fx. Anarchie 3.7

det er den, jeg har hentet på dit link

> eller Fetch

ved jeg ikke, hvad er

> eller den indbyggede

øh hvad - hvaffornen ? indbygget hvor ?

> i GoLive

er det noget andet, jeg skal have, for at hele showet kører?

> og så skriver du i server ftp adressen,
> finder mappen med det du vil have og så trækker du hele dynen ud på dit
> skrivebord. Så henter den hele svineriet på en gang.

Måske sku jeg lade tingene være, som de er. Det var ikke noget problem at
hente et billede ad gangen. (men det lød somom det var nemmere for dig i din
ende at jeg gør det med "ftp" - derfor forsøget. Men jeg _behøver_ det ikke
her). Tak for damer, jeg har hentet syv stykker, og de er flotte.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 25-07-02 17:24

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> wrote:

> in article 1ffw1th.buvtg9wjoznN%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber

> det er den, jeg har hentet på dit link

Det er et lille program du bruger til at hente filer med = ftp (file
transfer protocol)

> ved jeg ikke, hvad er

Er det samme som Anachie.

> øh hvad - hvaffornen ? indbygget hvor ?

GoLive er et webdesign program, hvori der er en ftp klient så man kan
smide sit site ud på en server.

> er det noget andet, jeg skal have, for at hele showet kører?

Nej du kan sagtens hente billeder med din browser, men det tager tid i
forhold til fx. med Anarchie eller Fetch.

> [...]
> ende at jeg gør det med "ftp" - derfor forsøget. Men jeg _behøver_ det ikke
> her). Tak for damer, jeg har hentet syv stykker, og de er flotte.

Nej, du skal da lære noget nyt. Prøv nu at installere Anarchie og så
hent en hel mappe med den.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : thomas tomcat

Dato : 25-07-02 17:38

in article 1ffw2xd.1ex80akf0jyh9N%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber
Gylling at jesper@gylling.net wrote on 25/07/02 18:23:

> Nej, du skal da lære noget nyt.

Jo, det var jo osse det.

> Prøv nu at installere Anarchie og så
> hent en hel mappe med den.

...* jamen, * ..,

Som jeg skrev, så klikker jeg på Anarchie Installeren, og der sker ikke
andet end at jeg præsenteres for GraphicConverter som mulig applikation til
at åbne i/ installere i.

Og det lyder da skrupforkert at bruge et grafikbehandlingsprogram til at
installere et andet program med,.. ik? og når jeg alligevel prøver, sker der
da heller ikke noget (-så vidt jeg kan se ..)

Fra : Jonas Voss

Dato : 25-07-02 22:42

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> writes:

> in article 1ffw1th.buvtg9wjoznN%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber

> øh hvad - hvaffornen ? indbygget hvor ?

Den indbyggede er vist forbeholdt dem paa OS X. Aabn terminal.app,
skriv:
ftp xxx.xxx.xxx.xxx

x'erne repraesenterer en ip-adresse som den i Jespers signatur.

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : thomas tomcat

Dato : 25-07-02 23:27

in article m2n0sf7adr.fsf@verture.net, Jonas Voss at spamthis@verture.net
wrote on 25/07/02 23:42:

> Den indbyggede er vist forbeholdt dem paa OS X.

Nårh. Ja, jeg har classic, her.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-07-02 14:29

On 25 Jul 2002 23:42:08 +0200, Jonas Voss <spamthis@verture.net> wrote:

> Den indbyggede er vist forbeholdt dem paa OS X.

Mac OS 9 har også en indbygget ftp client: netværksbrowser'en

forbind -> ftp://adressen_på_jespers_server

hvis der skal logges ind
forbin -> ftp://brugernavn@adressen_på_jespers_server
derefter promtes man om password.

Desværre er den ikke multithreadet.

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Fra : Jonas Voss

Dato : 26-07-02 14:50

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> Mac OS 9 har også en indbygget ftp client: netværksbrowser'en

Øv, jeg troede lige jeg havde noget de ikke havde.

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 25-07-02 18:12

> [...]

> gevinst.
>
> -> så jeg må hente med browser indtil videre - hvis jeg vil have flere.

Jep, vi har bøffet i det. Det var ikke en .sit fil der lå til download,
men det gør der nu.

Beklager.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : thomas tomcat

Dato : 25-07-02 18:40

in article 1ffw5a4.cnrpauz73ojjN%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber
Gylling at jesper@gylling.net wrote on 25/07/02 19:11:

> Jep, vi har bøffet i det. Det var ikke en .sit fil der lå til download,
> men det gør der nu.
>
> Beklager.

Hej Jesper, nu fik jeg jo den med mailen. NU ligner det mere en normal
installationspakke. Og jeg har installeret den.

Men når jeg så går her ind på NG og finder din mail med ftp-linket og
klikker på det ... og følgende hiver Women mappen ud på skrivebordet, så
tror jeg altså stadig, den gør det på den gamle maner: Den siger at det vil
tage mig 10 timer at hente Women de 2 centimeter over på skrivebordet

Det var jo en høj kilometerpris, så det droppede jeg.

Der må være noget mere, man skal vide/ gøre.
* Men min kammerat har lige ringet, så nu skal jeg ud at lege, og slukker
mac'en for en tid.

/thomas

Fra : thomas tomcat

Dato : 26-07-02 10:54

in article B96604AC.4466%tomcat@pc.dk, thomas tomcat at tomcat@pc.dk wrote
on 25/07/02 19:40:

> Hej Jesper, nu Snip

Er det her rigtigt:

Dobbeltklikker på Anarchie-aliaset. Op i File menu, vælg Get via ftp. Det
åbner et vindue, hvor jeg ved "Server" skriver ftp-nummeret 80.197.181.14 -
de andre felter i vinduet udfylder jeg ikke (path, username, password).

Nedenunder skal vælges mellem tre: Enten Get Listing, Get Directory eller
View File. (ved ikke, hvad forskel det gør, så den får lov at blive stående
på Get Listing) -Kommer frem til noget, der velsagtens betyder jeg er inde
på din server ... (ved ikke, om det er korrekt sprog) ... desktop Pictures
-> 1024x768 -> ah, nu kan jeg tage Women mappen og hive den ud på mit
skrivebord. Og den går igang, og det ser godt ud (kængudyret knokler
derudaf)

Den siger, efter nogle minutters arbejde, at det vil tage den mere end 2
timer estimated. Det er hurtigere end gennem Outlook browseren, den snakkede
om 10 timer. * Jeg stopper den efter fem-ti minutter. Gennemgår rovet; jeg
har fået Adriana, Ali, Alley, Alyssa, Angel og de 5 første af Angelina med
verdens lækreste naturlæber.

+ de tomme mapper. Nu ved jeg, hvor de er, hvis jeg vil have Madonna eller
Naomi.
Det skæggeste var at prøve den her nye ting, du skaffede mig: ftp-browser
(må det vel hedde).

Takker ydmygst.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 26-07-02 11:00

> [...]

> Naomi.
> Det skæggeste var at prøve den her nye ting, du skaffede mig: ftp-browser

Det var så lidt. Nu mangler du bare at afprøve MacSOUP:

http://www.gylling.net/macsoup/

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : thomas tomcat

Dato : 26-07-02 11:13

in article 1ffxfyf.1kc5c0owkcgzyN%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber
Gylling at jesper@gylling.net wrote on 26/07/02 12:00:

> Det var så lidt. Nu mangler du bare at afprøve MacSOUP:

hdr-hæ-hæ.

ar, jeg har da været fristet, da den manual blev lagt ud her forleden. Det
så ud til at være til at finde ud af.. Men så har jeg jo læst al snakken her
om Suppedåsen. Og der er vist en masse con såvel som pro, ik?

Jeg vil helst ikke rode noget særligt rundt på computeren, med noget der
virker allerede - jeg syns jo det er okay nemt at læse newsgroups her i
Outlook.

Hvis du lige forærer mig en ekstra Mac, som jeg så vil dedikere til at gå på
nettet og lege. Men indtil videre er jeg forsigtig, for maskinen er mit
arbejdsredskab til musik.

Men ude på mit almindelige arbejde har "vi" lige fået tre spritnye iMacs med
osX og alt muligt. Der kan jeg vel bare prøve suppen. Jeg kan godt finde ud
af at gå på Google og læse grupper, - så derudefra kan jeg jo finde linket
på den måde.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 26-07-02 11:03

> [...]

> Naomi.
> Det skæggeste var at prøve den her nye ting, du skaffede mig: ftp-browser

Jeg kom lige i tanke om at du kan jo lave din egen ftp server med
billeder, mp3 filer og hvad du nu ellers har lyst til, men det kræver at
du har en ADSL.

Hvor i landet bor du og hvilken Mac har du ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : thomas tomcat

Dato : 26-07-02 11:20

in article 1ffxg3n.woofwy8tyb4kN%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber
Gylling at jesper@gylling.net wrote on 26/07/02 12:03:

> [...]
> du har en ADSL.
>
> Hvor i landet bor du og hvilken Mac har du ?

Så.Så. Klap. Klap. Prrr.

Okay, stille og roligt. Jeg ved kun lige knap, hvad en "server" er. Det er
noget med, at så kan jeg lægge billeder ud, ligesom du har gjort med
babes'ne, således andre kan fise ind på min computer og hente dem -- eller
mp3filer eller altmuligt -- ik?

Men det har jeg ikke trang til.

Jeg har ISDN, Odense og G4 tower.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 26-07-02 11:50

> [...]

> noget med, at så kan jeg lægge billeder ud, ligesom du har gjort med
> babes'ne, således andre kan fise ind på min computer og hente dem -- eller

En server kan være mange ting. I vores tilfælde er det en ftp server,
som består af en gammel beige 7500/100 med Mac OS 9.1 US på samt et
lille program som gør den til en ftp server. En ftp server kan bruges
til udveksling af filer - det vil sige - du mangler lige en bestemt
extension til din G4. Den har jeg så fx. og lægger den så på min ftp,
hvorefter du kan hente den.

Det smarte ved en ftp server er at der ikke er nogen begrænsning på
størrelsen af filerne. Hvis jeg nu fx. sender dig en e-mail med en
vedhæftet fil på 20 MB, så er det slet ikke sikkert at du får den. De
fleste ISP har et limit på ca. 4 MB. Derudover er det jo ikke sikkert at
jeg ved hvilken linie du sidder på, hvilket betyder at hvis du har fået
en stor fil tilsendt, så blokerer den for alle andre e-mails indtil du
har downloadet den.

På en eller anden måde kan man også sige at egne servere, er med til at
holde internettet anarkistisk, liberalt og brugerstyret........ 8-D

> Men det har jeg ikke trang til.

OK.

> Jeg har ISDN, Odense og G4 tower.

Fyn er fin.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : thomas tomcat

Dato : 26-07-02 12:03

in article 1ffxhwu.ksc46ufjb5ycN%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber
Gylling at jesper@gylling.net wrote on 26/07/02 12:49:

> [...]
> størrelsen af filerne. Hvis jeg nu fx. sender dig en e-mail med en
> vedhæftet fil på 20 MB, så er det slet ikke sikkert at du får den. De

ISP har jeg ikke hørt om, men jeg tror nok, at jeg ikke kan modtage filer
større end 10 MB eller i den dur. (Opasia/ TDC, eller hvad de kalder sig)

> [...]
>
> På en eller anden måde kan man også sige at egne servere, er med til at
> holde internettet anarkistisk, liberalt og brugerstyret........ 8-D

Nå ja selvfølgelig. Lige pludselig fatter jeg, at det må vel være på den
måde, meget af alt det, man kan finde på nettet overhovedet ligger der:
Fordi nogle Jesper' og Susanner selv har gjort som du.

> OK.

> Fyn er fin.

Jeps. Igår cyklede vi på < halv time i hyggeligt tempo ud til Stigø, hvor
der var fredeligt, fugle, udsigt, vand, langsomme skibe og heste samt
solnedgang og tre dåseøl. Snakkede om, at det får man ikke ikke en halv
times slentrecykling fra en stor bys Rådhusplads.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 26-07-02 12:46

> [...]

> større end 10 MB eller i den dur. (Opasia/ TDC, eller hvad de kalder sig)

TDC, CyberCity, Tiscali = ISP (Internet Service Provider)

> Nå ja selvfølgelig. Lige pludselig fatter jeg, at det må vel være på den
> måde, meget af alt det, man kan finde på nettet overhovedet ligger der:
> Fordi nogle Jesper' og Susanner selv har gjort som du.

Ah, både og. De fleste servere står jo centralt hos ISP'erne og webhotel
udbyderne (avalonia.dk) - det er dog stadig de færreste private, der har
egen server.

> [...]
> solnedgang og tre dåseøl. Snakkede om, at det får man ikke ikke en halv
> times slentrecykling fra en stor bys Rådhusplads.

Det kender jeg. Når jeg kigger ud af kontorvinduet kigger jeg ud på
Flakfortet (ø) og hvis jeg vil til stranden, tager de 3 minutter til
fods.

Kender du Per Madsen fra Odense ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : thomas tomcat

Dato : 26-07-02 13:12

in article 1ffxkqk.3pskcm1deginpN%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber
Gylling at jesper@gylling.net wrote on 26/07/02 13:46:

> TDC, CyberCity, Tiscali = ISP (Internet Service Provider)

Aha.

> Det kender jeg. Når jeg kigger ud af kontorvinduet kigger jeg ud på
> Flakfortet (ø) og hvis jeg vil til stranden, tager de 3 minutter til
> fods.

Den er tæt på Trekroner, ikke? (var turist i søndags.)
Men hvad er det så for en strand, Charlottenlund eller sådan noget?

> Kender du Per Madsen fra Odense ?

Øh. Der er en tidl. barchef på karlsens Kvarter, der hedder Per. Og en
elektriker-prof på Rytmeposten. (Men efternavne=?)

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 26-07-02 13:28

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> wrote:

> in article 1ffxkqk.3pskcm1deginpN%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber

> Aha.

Sikke klog du bliver sådan en fredag ?!

> Den er tæt på Trekroner, ikke? (var turist i søndags.)
> Men hvad er det så for en strand, Charlottenlund eller sådan noget?

Hellerup Strand - meget lille strand, men den er der.

> Øh. Der er en tidl. barchef på karlsens Kvarter, der hedder Per. Og en
> elektriker-prof på Rytmeposten. (Men efternavne=?)

Nej Per Madsen er også Mac bruger - super fin fyr. Bruger også
dk.edb.mac, når han ikke er omtåget af Albani øl 8-D

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : thomas tomcat

Dato : 26-07-02 16:16

in article 1ffxmr6.i4va001vk8nxvN%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber
Gylling at jesper@gylling.net wrote on 26/07/02 14:28:

> Sikke klog du bliver sådan en fredag ?!

Ja, godt det snart er weekend.

> Per Madsen er også Mac bruger - super fin fyr. Bruger også
> dk.edb.mac, når han ikke er omtåget af Albani øl 8-D

Nå, han lyder da flink (men der er nu osse andet øl end Albani)

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-07-02 18:28

jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) writes:

> [...]
> bliver ved med at bruge en browser til at hente billeder med, og det
> betyder at serveren hele tiden står og siger klik, klik, klik for hvert

Hvad er det problemet er med det_ Hvorfor maa folk ikke hente med http_

http://homepage.mac.com/ravn

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 25-07-02 19:29

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Hvad er det problemet er med det_ Hvorfor maa folk ikke hente med http_

Det må de da også. Men jeg har sat serveren til at klikke når nogen
logger ind og ud, så måske du kan forestille dig hvordan det lød da der
va 10 brugere på via http ? Jeg slukkede for lyden. 8-D

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-07-02 20:09

> [...]

> logger ind og ud, så måske du kan forestille dig hvordan det lød da der
> va 10 brugere på via http ? Jeg slukkede for lyden. 8-D

Synes du ikke det er lidt pinligt at det ikke er serveren men dig, der
ikke kan skalere?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 25-07-02 20:57

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Synes du ikke det er lidt pinligt at det ikke er serveren men dig, der
> ikke kan skalere?

Jeg forstår ikke hvad du mener ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 26-07-02 00:01

> Jeg forstår ikke hvad du mener ?

At en given konfiguration kan skalere, betyder at hvis belastningen
ti-dobles, så stiger hardwarekravet med en faktor 10.

De fleste maskiner der findes i dag, kan klare en belastning som du
beskriver ovenfor, så det er ikke din hardware der er problemet.

Til gengæld kan _du_ ikke skalere, når du ikke kan klare 10 gange så
mange bip. Måske skal du opgradere dig selv til en dual-processor,
eller bare en nyere model?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Jan Jonasen

Dato : 25-07-02 21:05

In article <kkeldrhbfi.fsf@mimer.null.dk>, Thorbjoern Ravn Andersen
(thunderbear@bigfoot.com) wrote:
> Synes du ikke det er lidt pinligt at det ikke er serveren men dig, der
> ikke kan skalere?

I hvert fald en usædvanlig situation

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Lone Koefoed

Dato : 25-07-02 16:53

hvoffor må _jeg_ (og andre kvindfolk) ikke?

--
Lone

Fra : thomas tomcat

Dato : 25-07-02 16:55

in article karotte-E5A948.17532525072002@nntp04.dk.telia.net, Lone Koefoed
at karotte@mac.com wrote on 25/07/02 17:53:

> hvoffor må _jeg_ (og andre kvindfolk) ikke?

/jeg/ sladrer ikke

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 25-07-02 17:00

Lone Koefoed <karotte@mac.com> wrote:

> hvoffor må _jeg_ (og andre kvindfolk) ikke?

Helt seriøst - jeg synes også det ville være fedt med en masse billeder
af Steven Seagal, Pierce Brosnan, Bruce Willis og så videre - men de er
fandme umulige at opdrive.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Christian Bech

Dato : 27-07-02 19:02

> Helt seriøst - jeg synes også det ville være fedt med en masse billeder
> af Steven Seagal, Pierce Brosnan, Bruce Willis og så videre - men de er
> fandme umulige at opdrive.

Hvem siger, at Lone er interesseret i billeder af mænd?

--
Christian

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-07-02 19:54

In article <1ffzpq6.1snz9z818escgsN%giambattista.vico@mail.tele.dk>,
giambattista.vico@mail.tele.dk (Christian Bech) wrote:

> Hvem siger, at Lone er interesseret i billeder af mænd?

Hvem siger at Christian er interesseret i billeder af kvinder?

Fra : Christian Bech

Dato : 28-07-02 22:03

> Hvem siger at Christian er interesseret i billeder af kvinder?

Ligesom Lone deler jeg folkeregisteradresse med en kvinde.

--
Christian

Fra : Lone Koefoed

Dato : 28-07-02 22:05

In article <1fg1zy3.cowyg51ui54bN%giambattista.vico@mail.tele.dk>,
giambattista.vico@mail.tele.dk (Christian Bech) wrote:

> Ligesom Lone deler jeg folkeregisteradresse med en kvinde.

principielt set vel med to?

--
Lone

Fra : Martin Edlich

Dato : 28-07-02 22:33

In article <karotte-8F794C.23045028072002@nntp01.dk.telia.net>,
Lone Koefoed <karotte@mac.com> wrote:

> principielt set vel med to?

Er Christian en kvinde?

Fra : Christian Bech

Dato : 29-07-02 22:41

Lone Koefoed <karotte@mac.com> wrote:

> principielt set vel med to?

Man vil jo nødigt prale.

--
Christian

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 29-07-02 23:30

giambattista.vico@mail.tele.dk (Christian Bech) writes:

> Man vil jo nødigt prale.

Jeg går ud fra at det ikke skyldes at fruen er i Søs-kaliber?

Kan arvingen løse trippelintegraler endnu?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Martin Edlich

Dato : 28-07-02 22:33

In article <1fg1zy3.cowyg51ui54bN%giambattista.vico@mail.tele.dk>,
giambattista.vico@mail.tele.dk (Christian Bech) wrote:

> Ligesom Lone deler jeg folkeregisteradresse med en kvinde.

Og? Det gør jeg da også....

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 29-07-02 06:26

> Ligesom Lone deler jeg folkeregisteradresse med en kvinde.

Det kan der jo være mange grunde til.

Prøver du diskret at antyde at Lones beklagelser var principielle?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Christian Bech

Dato : 29-07-02 22:41

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Det kan der jo være mange grunde til.
>
> Prøver du diskret at antyde at Lones beklagelser var principielle?

Lone er ikke principiel. Hun er yderst konkret. Det vil enhver, der har
smagt en af hendes Custard Cream-kiks med lyserødt fyld kunne bekræfte.

--
Christian

Fra : Nina Storm

Dato : 28-07-02 14:26

> Helt seriøst - jeg synes også det ville være fedt med en masse billeder
> af Steven Seagal, Pierce Brosnan, Bruce Willis og så videre - men de er
> fandme umulige at opdrive.

Næ, nu har vi set på veltrimmede ben og balder i 3 uger hver
eftermiddag. Og når de går på scenen er det bare for at tage mere tøj
på... I Paris i eftermiddag må de da smide trikot'en, ellers er det da
for tyndt.
Eller måske er vi faktisk bedst tjent med de københavnske cykelbude

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : thomas tomcat

Dato : 28-07-02 16:50

in article 1fg1el4.4ane1kwkrupwN%Ninzen@ofir.dk, Nina Storm at
Ninzen@ofir.dk wrote on 28/07/02 15:25:

> Eller måske er vi faktisk bedst tjent med de københavnske cykelbude

I en del situationer er de osse meget sjovere at kigge på.

Fra : Jan Jonasen

Dato : 28-07-02 17:12

(Ninzen@ofir.dk) wrote:
> [...]
> eftermiddag. Og når de går på scenen er det bare for at tage mere tøj
> på... I Paris i eftermiddag må de da smide trikot'en, ellers er det da

Har du aldrig set rytternes bare overkrop? Det er ikke noget kønt syn, da
det oftest ser ud som om, at de stadig har en hvid t-shirt på.

Fra : Martin Edlich

Dato : 28-07-02 17:16

In article <MPG.17ae360a42bc0cd6989705@news.stofanet.dk>,
Jan Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Har du aldrig set rytternes bare overkrop? Det er ikke noget kønt syn, da
> det oftest ser ud som om, at de stadig har en hvid t-shirt på.

Der er jeg heldigere stillet. Hvis jeg render rundt med bar overkrop ser
det ud som om jeg har en løsthængende langærmet hvid trøje på.

Fra : Peter Gersmann

Dato : 25-07-02 18:35

Lone Koefoed wrote:
> hvoffor må _jeg_ (og andre kvindfolk) ikke?

Der er jo nyhedsgrupper dedikeret til kvinder, så du og dine medsøstre
(over 18 år) behøver slet ikke FTP eller andet bøvl. Det er bare at tune
ind på:
alt.mag.playgirl
alt.binaries.playgirl

Nu forstår jeg ikke helt hvad det oprindelige indlæg har med dk.edb.mac
at gøre, men sådan er der jo så meget

//Peter

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-07-02 18:38

Lone Koefoed <karotte@mac.com> writes:

> hvoffor må _jeg_ (og andre kvindfolk) ikke?

Har dit skrivebord ikke allerede en babe?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 25-07-02 19:14

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Har dit skrivebord ikke allerede en babe?

Næh - mit har kantareller. Hvis du vil have en kopi mail mig ;-}

venlig hilsen

Martin

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-07-02 20:11

ammentorp@FJERNMIGget2net.dk (Martin Ammentorp) writes:

> Næh - mit har kantareller. Hvis du vil have en kopi mail mig ;-}

Nu _var_ det ogsaa Lones skrivebord jeg taenkte paa...

At du er lidt svampet, har vel ikke noget med historien at goere.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Lone Koefoed

Dato : 25-07-02 20:14

In article <kk8z3zhbd0.fsf@mimer.null.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Nu _var_ det ogsaa Lones skrivebord jeg taenkte paa...

jeg ved ikke om det er sådan man siger, men jeg takker for tilliden
--
Lone

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-07-02 20:16

> jeg ved ikke om det er sådan man siger, men jeg takker for tilliden

Noed laerer som bekendt noegen kvinde at noejes.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 28-07-02 22:54

> ftp://80.197.181.14/
>
> Kig under 1024x768 og Women
>
> Brug venligst en ftp klient, som der i øvrigt også ligger på serveren
> til download

Er kommet hjem fra en uges ferie og har fundet denne vigtige tråd. Jeg
læser, at det skulle være i orden at bruge netværksbrowser i MacOS. Jeg
skriver adressen i den dialog, der kommer frem i menupunktet "Forbind
til server" og klikker derefter på anomym, da jeg ikke har noget
password til denne server. Derefter står programmet bare og brygger på
opgaven uden at komme nogen vegne. Jeg har ADSL. Har jeg helt
misforstået, hvad det går ud på? - Jeg mener, at jeg for nogen tid siden
nåede frem til en anden samling tilhørende en af gruppens faste
deltagere. Er meget interesseret i at nå frem til målet.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : thomas tomcat

Dato : 28-07-02 23:32

in article 1fg223y.1u9l2i41tunzt8N%ossmidt@tdcadsl.dk, Ove Steen Smidt at
ossmidt@tdcadsl.dk wrote on 28/07/02 23:54:

> Har jeg helt
> misforstået, hvad det går ud på?

Jeg ved det ikke, men se tidligere i tråden. Jeg havde store
startvanskeligheder, men Jesper hjalp mig igennem.

> Er meget interesseret i at nå frem til målet.

Mange timers underholdning i farver og sorthvid. -)

Fra : thomas tomcat

Dato : 28-07-02 23:35

PS, husk at ftp-site't er in action from 9 am - 0.30 am CET

Kan ikke huske, hvad CET er i dansk tid, men han har sikkert slukket
maskinen lige nu, for eksempel.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 29-07-02 08:06

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> wrote:

> PS, husk at ftp-site't er in action from 9 am - 0.30 am CET
>
> Kan ikke huske, hvad CET er i dansk tid, men han har sikkert slukket
> maskinen lige nu, for eksempel.

Faktisk er jeg blevet lidt usikker på om det hedder CET (Central
European Time), men jeg har ikke kunnet finde noget om det, så jeg skrev
hvad jeg mener at de plejer t sige på MTV, når der kommer en eller anden
udsendelse.

GMT = London
CET = København
XXX = Baltikum

Hvor hulen finder man sådan noget ? Det skulle jo gerne være rigtigt og
forståligt for en australier fx.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 29-07-02 08:09

jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) writes:

> Hvor hulen finder man sådan noget ? Det skulle jo gerne være rigtigt og
> forståligt for en australier fx.

Skriv GMT+2. Det skulle være forståeligt verden rundt.

Husk iøvrigt at CET er vintertid. Sommertid hedder noget andet.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 29-07-02 08:12

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Skriv GMT+2. Det skulle være forståeligt verden rundt.

+2 men har de ikke sommertid i Englamnd ?

> Husk iøvrigt at CET er vintertid. Sommertid hedder noget andet.

Hvor finder du det ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 29-07-02 08:30

Prøv med en Googlesøgning på tidszoner.

> +2 men har de ikke sommertid i Englamnd ?

Jo i England har de GMT+1 om sommeren.
GMT/UTC er en fastsat standard der ikke ændres af sommer/vintertid eller
andre påfund.

mvh.
Kaj.

--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 29-07-02 08:37

> [...]

> Jo i England har de GMT+1 om sommeren.
> GMT/UTC er en fastsat standard der ikke ændres af sommer/vintertid eller

Jamen så skal jeg jo rette det 2 gange om året. Der må da være noget man
kan skrive som altid er korrekt ?

Hvad står UTC for ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 29-07-02 08:43

jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) writes:

> Jamen så skal jeg jo rette det 2 gange om året. Der må da være noget man
> kan skrive som altid er korrekt ?

Nej. Hvornår falder sommertiden fx?

> Hvad står UTC for ?

Universal Time Coordinates (me thinks, spørg google).

Det var hvad GMT blev til efter at Greenwich observatoriet ikke havde
råd til at beholde det mere.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 29-07-02 17:12

> Jamen så skal jeg jo rette det 2 gange om året. Der må da være noget man
> kan skrive som altid er korrekt ?

Så gør som BBC og CNN: Brug bynavne: Berlin/Paris
I øvrigt mener jeg at CET er gyldig både til sommer- og normaltid, det
benyttes da både sommer og vinter for at betegne vores tid.

mvh.
Kaj.

--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 29-07-02 17:22

kajc@ofir.dk (Kaj Christiansen) writes:

> Så gør som BBC og CNN: Brug bynavne: Berlin/Paris
> I øvrigt mener jeg at CET er gyldig både til sommer- og normaltid, det
> benyttes da både sommer og vinter for at betegne vores tid.

Nej. CET = Central European Time. CEST = Central European Summer
Time.

Spørgsmålet har været oppe og vende før, så groups.google.com har
sikkert en reference til tråden

--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewss@gen-v.net - ICQ: 11413721
irc://irc.netc.dk/%23Macintosh

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 29-07-02 17:23

kajc@ofir.dk (Kaj Christiansen) writes:

> Så gør som BBC og CNN: Brug bynavne: Berlin/Paris

Problemet er så - hvad er tidsforskellen?

> I øvrigt mener jeg at CET er gyldig både til sommer- og normaltid, det
> benyttes da både sommer og vinter for at betegne vores tid.

Nej. Sommertid er CDT.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 29-07-02 17:25

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> writes:

> Nej. Sommertid er CDT.

Så vidt jeg ved. Thomas bud på CEST lyder påfaldende velkendt :) Så
det er det nok istedet.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 29-07-02 17:34

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> writes:

> Så vidt jeg ved. Thomas bud på CEST lyder påfaldende velkendt :) Så
> det er det nok istedet.

Ok da, her er dokumentation:
http://www.timeanddate.com/time/abbreviations.html

Hvis nogle har råd til at købe ISO 8601 standarden (
http://www.iso.ch/iso/en/CatalogueDetailPage.CatalogueDetail?CSNUMBER=26780
), står det sikkert også deri.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 29-07-02 17:35

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> writes:

> Nej. Sommertid er CDT.

Hvis man bor i USA eller Canada, ja

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 29-07-02 18:53

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200207@gen-v.net> writes:

> Hvis man bor i USA eller Canada, ja

Kontekst! Kontekst!! Du er værre end Edlich.

Hvad bliver det næste? At du insisterer på at Jesus blev født i 1904?
Eller 1970?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Martin Edlich

Dato : 29-07-02 19:34

In article <kku1miifpw.fsf@mimer.null.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Kontekst! Kontekst!! Du er værre end Edlich.

Det kan jeg ikke forestille mig.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 29-07-02 08:41

> +2 men har de ikke sommertid i Englamnd ?

GMT er ikke engelsk tid, men et nulpunkt (Greenwich mean time).

Bemærk at alle tider i headere bør have et GMT offset.

> Hvor finder du det ?

Det kan jeg ikke huske. En eller anden ISO-standard, vistnok.

OS/2 havde en interessant variant. Den brugte som standard Middle
European Time (MET), hvilket jeg brugte en hel del tid på at
lure,HVORFOR mine Java-programmer viste en tidsforskel på 3.5 time.
Det skyldes at MET egentlig betyder Middle Eastern Time, hvilket igen
betyder at den troede jeg sad i Iran oder so.

At ændre det til CET rettede det.

Hvorfor ikke bare benytte noget som folk kan forstå?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-07-02 10:13

On Mon, 29 Jul 2002 09:05:36 +0200,

> Hvor hulen finder man sådan noget ? Det skulle jo gerne være rigtigt og
> forståligt for en australier fx.

De fleste vil ikke have problemer med at forstå CET, alternattivt kan
du skrive GMT +1.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 29-07-02 10:33

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> De fleste vil ikke have problemer med at forstå CET, alternattivt kan
> du skrive GMT +1.

Jeg tror du tager fejl. Hvad er PST fx og hvad er tidsforskellen
hertil. Og mit yndlingseksempel: MET.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 29-07-02 10:37

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Jeg tror du tager fejl. Hvad er PST fx og hvad er tidsforskellen
> hertil. Og mit yndlingseksempel: MET.

PST = Pacific Standard Time - den amerikanske vestkyst og Hawaii
velsagtens ?!

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 29-07-02 10:43

jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) writes:

> PST = Pacific Standard Time - den amerikanske vestkyst og Hawaii
> velsagtens ?!

Nu var det egentligt PDT jeg tænkte på :)

Bortset fra det ligger Hawaii så langt mod vest at der er et par
tidszoner mere, så her ville du have gættet forkert.

Min pointe er at det er meget nemmere at regne med tidsforskelle, hvis
man ser fx GMT+10 og ved at man selv er i GMT+2.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : thomas tomcat

Dato : 29-07-02 12:05

in article kk8z3u98ez.fsf@mimer.null.dk, Thorbjoern Ravn Andersen at
thunderbear@bigfoot.com wrote on 29/07/02 11:43:

> Bortset fra det ligger Hawaii så langt mod vest at der er et par
> tidszoner mere, så her ville du have gættet forkert.

Man kan ikke altid regne med det: tidszonerne følger kun næsten rette
linier.

Nogle (lokale) myndigheder morer sig med få tilladelse til at tilhøre en
klokke, der ellers passer til et andet geografisk område. Har du så'en
spejder-bog, eller hvad det hedder, hvor der er lommeoplysninger om
månefaser og tidevand og alt muligt; der er typisk osse et kort, hvor man
kan se afvigelserne fra de rette linier tidszonernes.

[men *hrm* jeg har ikke lige selv slået det op, om Hawaii har det sådan for
tiden..]

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 29-07-02 16:15

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> writes:

> [men *hrm* jeg har ikke lige selv slået det op, om Hawaii har det sådan for
> tiden..]

Så er det godt Google har.

http://aa.usno.navy.mil/faq/docs/world_tzones.html

Betegnelserne er militære.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 29-07-02 14:49

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> wrote:

> PS, husk at ftp-site't er in action from 9 am - 0.30 am CET
>
> Kan ikke huske, hvad CET er i dansk tid, men han har sikkert slukket
> maskinen lige nu, for eksempel.

Udmærket. Jeg er kommet igennem nu. Og da jeg ikke har tid til at hente
alle herlighederne på en gang, har jeg gjort det forsøg at trække
adressen ftp://80.197.181.14/ ud på skrivebordet. Og som jeg havde
forventet, dannes der et symbol. Når jeg klikker på det, åbnes
Netværtksbrowsers login-vindue.

Vh. Ove Steen

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 29-07-02 15:43

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> adressen ftp://80.197.181.14/ ud på skrivebordet. Og som jeg havde
> forventet, dannes der et symbol. Når jeg klikker på det, åbnes

Jeg fik som sagt ikke det hele med i første omgang. Jeg trykkede på stop
ved udsigten til, at det ville tage mindst 2 timer med ADSL at hente
damemappen. Når jeg nu vil hente resten, er jeg nødt til at tage
undermapperne én for én. Man kan nemlige ikke shift-klikke i
Netværksbrowser. Det er jo træls. Er der nogen løsning på det?

Vh. Ove Steen

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 29-07-02 15:48

> [...]

> undermapperne én for én. Man kan nemlige ikke shift-klikke i
> Netværksbrowser. Det er jo træls. Er der nogen løsning på det?

Det kan umuligt tage 2 timer da mappen kun fylder ca. 70 MB

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 29-07-02 17:15

> Det kan umuligt tage 2 timer da mappen kun fylder ca. 70 MB

Nåja, det stod der altså på skiltet. Men jeg prøver gerne igen.

Fra : thomas tomcat

Dato : 30-07-02 14:03

in article 1fg3ha1.iptvz91xw291cN%ossmidt@tdcadsl.dk, Ove Steen Smidt at
ossmidt@tdcadsl.dk wrote on 29/07/02 18:15:

> Nåja, det stod der altså på skiltet. Men jeg prøver gerne igen.

Osse på mit - men det er standard ISDN, een linie aktiv.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 30-07-02 14:18

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> wrote:

> in article 1fg3ha1.iptvz91xw291cN%ossmidt@tdcadsl.dk, Ove Steen Smidt at

> Osse på mit - men det er standard ISDN, een linie aktiv.

Du må sgu da snart få dig en ADSL !!!! 8-D

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : thomas tomcat

Dato : 30-07-02 14:33

in article 1fg53u2.1gdpmiczh7ttoN%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber
Gylling at jesper@gylling.net wrote on 30/07/02 15:18:

> Du må sgu da snart få dig en ADSL !!!! 8-D

Jah joh, je' overvejede det igår, da Tiscalis tilbud udløb. På vej hjem fra
arbejde cyklede je' endda forbi deres butik i Nørregade -- nu var den tom og
tilleje. Så det var så det.

Men du må meget gerne fortælle mig: er det sandt, at der er visse Ufordele
(udover evnt. øget månedspris) ved ADSL ... at maskinen er mere sårbar for
ondsindet skidt fra det store stygge Net, som den pludselig er
tvangsopkoblet til 24/7..? Og at det så i praksis betyder, at jeg skal vænne
mig til at gøre et eller andet... hvad-ved-jeg, hente nye versioner af
Norton jævnligt, måske.

Eller/ og andet?

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 30-07-02 14:47

> [...]

> mig til at gøre et eller andet... hvad-ved-jeg, hente nye versioner af

Du skal gøre det samme. Hvis du er bekymret for maskinen så sluk den
når du ikke bruger den.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : thomas tomcat

Dato : 30-07-02 14:56

in article kkfzy1ba6e.fsf@mimer.null.dk, Thorbjoern Ravn Andersen at
thunderbear@bigfoot.com wrote on 30/07/02 15:46:

> Du skal gøre det samme.

Ja, det skal jeg vel egentlig.

> Hvis du er bekymret for maskinen så sluk den
> når du ikke bruger den.

Jo klart. men _er_ der større sårbarhed (..jeg hører jo så meget, det er
svært at bedømme sandhedsværdi. Her i gruppen er det lidt nemmere.)

- eller er der i praksis ingen ulemper ved ADSL [ifht ISDN]

For det er en meget tillokkende gulerod at ikke skulle holde øje med
taxameteret.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 30-07-02 14:48

> [...]

> mig til at gøre et eller andet... hvad-ved-jeg, hente nye versioner af

Jeg synes der er flere ting du bør overveje:

1. Hvor stort et beløb bruger jeg nu på opkald til nettet.

2. Det billigste (ikke det mest hensigtsmæssige) ADSL du kan opdrive er
300,- om måneden.

3. Hvor tit bliver du irriteret over at det går langsomt - for det gør
det. Den langsommeste ADSL er 4 gange så hurtig din ISDN.

4. Er der flere computere i boligen ?

5. Er jeg tit meget længe væk fra min opkobling ?

6. Kunne det være cool med en ftp eller http server ?

og så er der sikkert et par ting mere.

Med mindre du sætter dine Mac'er fuldstændig tåbeligt op, så er du
ligeså sikker på en ISDN som på en ADSL.

CyberCity har en 384/128 linie, som er router baseret og den er 6 gange
hurtigere end din nuværende ISDN med mindre du bundler, men så betaler
du også dobbelt takst.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : thomas tomcat

Dato : 30-07-02 15:03

in article 1fg54t2.1ze3vmin0di8N%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber
Gylling at jesper@gylling.net wrote on 30/07/02 15:48:

> Jeg synes der er flere ting du bør overveje:
>
> 1. Hvor stort et beløb bruger jeg nu på opkald til nettet.
>
> 2. Det billigste (ikke det mest hensigtsmæssige) ADSL du kan opdrive er
> 300,- om måneden.

svarer ca til mit nuværende forbrug.

> 3. Hvor tit bliver du irriteret over at det går langsomt

Ikke så tit: når jeg downloader noget, eller sender en stor email.

> 4. Er der flere computere i boligen ?

Nej.

> 5. Er jeg tit meget længe væk fra min opkobling ?

Tager nogengange på weekend. Hvilken relevans har det?

> 6. Kunne det være cool med en ftp eller http server ?

Næh.

> ligeså sikker på en ISDN som på en ADSL.

Forstået.

> CyberCity har en 384/128 linie, som er router baseret og

Jeg har begærligt fulgt de 2 nylige tråde om ADSL-udbyder-valg.
Jeg tænker nu bare at blive hos TDC, for "DET ER NEMMEST", og de har butik
her i byen, til når jeg skal ned og brokke mig over det ikke virker.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 30-07-02 14:29

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> wrote:

> in article 1fg3ha1.iptvz91xw291cN%ossmidt@tdcadsl.dk, Ove Steen Smidt at

> Osse på mit - men det er standard ISDN, een linie aktiv.

Men jeg har altså bare ADSL.

Fra : Jesper

Dato : 29-07-02 21:35

> Det kan umuligt tage 2 timer da mappen kun fylder ca. 70 MB

Den fylder 48,1 MB hvis man downloader den Binary og ikke MacBinary. Der
sparede jeg en 21,9 MB download ved at vælge binary og skippe
resourcegrenene!
--
Jesper
em@il -> pinebox {a} myrealbox [dot] com

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 29-07-02 22:01

Jesper <spam@supressor.invalid> wrote:

> Den fylder 48,1 MB hvis man downloader den Binary og ikke MacBinary. Der
> sparede jeg en 21,9 MB download ved at vælge binary og skippe
> resourcegrenene!

Hvordan gøres det fra MacOS-netværksbrowser? (Nu er der jo endelig en
god anledning til, at alle kan få lært, hvordan man henter materiale fra
en server. Så lad os få gjort det ordentligt).

Og lad mig gentage spørgsmålet: Når man ikke kan shiftklikke på emner i
Netværksbrowser, dvs. foretage samlet valg af en udvalgt række emner, er
der så mulighed for det i de alternative programmer?

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Jesper

Dato : 29-07-02 22:09

> [...]

> Netværksbrowser, dvs. foretage samlet valg af en udvalgt række emner, er
> der så mulighed for det i de alternative programmer?

Netværksbrowseren er kun til at forbinde til AppleShare servere via
AppleTalk eller TCP/IP.

Du skal bruge en rigtig FTP klient for at logge på Jesper Gyllings
server.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 29-07-02 22:18

> [...]

> AppleTalk eller TCP/IP.
>
> Du skal bruge en rigtig FTP klient for at logge på Jesper Gyllings

Nemlig, du skal gå ind med din browser under Mac-FTP-application og
hente Anarchie 3.7 og med den går du bagefter ind og downloader hvad du
vil have.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 30-07-02 00:56

On Mon, 29 Jul 2002 23:09:26 +0200, Jesper <spam@supressor.invalid> wrote:

> Netværksbrowseren er kun til at forbinde til AppleShare servere via
> AppleTalk eller TCP/IP.

nej da - den kan sagtens bruges i en snæver vendning.

> Du skal bruge en rigtig FTP klient for at logge på Jesper Gyllings
> server.

ellers skal jesper strippe sine filer for resucegrenen (eller lade
serveren gøre det)

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 30-07-02 08:31

> nej da - den kan sagtens bruges i en snæver vendning.

> ellers skal jesper strippe sine filer for resucegrenen (eller lade
> serveren gøre det)

Hvad mener du ? Skal det forstås sådan at når en af filerne ligger på
fx. skrivebordet, så kan man se hvad billedet forestiller ? I så fald
vil jeg ikke ændre det, da jeg bruger GraphicConverter til at sortere
billederne med og den lave en micro thumbnail, som dog får filen til at
fylde mere.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Jesper

Dato : 30-07-02 09:17

> [...]
> vil jeg ikke ændre det, da jeg bruger GraphicConverter til at sortere
> billederne med og den lave en micro thumbnail, som dog får filen til at

Lav dog et iView Pro katalog og slet så de resourcegrenene.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 30-07-02 09:23

Jesper <spam@supressor.invalid> wrote:

> Lav dog et iView Pro katalog og slet så de resourcegrenene.

Hvad mener du ? Har du i øvrigt ferie ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Jesper

Dato : 30-07-02 09:51

> Hvad mener du ? Har du i øvrigt ferie ?

Jeg mener det jeg siger: Hent iView, åbn og træk alle dine billeder ind
i den, så bliver de katalogiserede, så kan du slette resourcegrene.

Ja jeg har ferie nu.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 30-07-02 10:22

Jesper <spam@supressor.invalid> wrote:

> Jeg mener det jeg siger: Hent iView, åbn og træk alle dine billeder ind
> i den, så bliver de katalogiserede, så kan du slette resourcegrene.

Findes den til OS 9 ?

> Ja jeg har ferie nu.

Skal du ikke ud i det gpde vejr ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 30-07-02 10:48

> Findes den til OS 9 ?

<http://www.iview-multimedia.com/bin/ivmp.sit>

/Preben

Fra : Jesper

Dato : 30-07-02 13:01

> Findes den til OS 9 ?

Ja

> Skal du ikke ud i det gpde vejr ?

Har en fin altan.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 30-07-02 14:29

Jesper <spam@supressor.invalid> wrote:

> Ja

> Har en fin altan.

Træk alle billederne hen i et nyt iView-vindue, fyld is og passende
væske i glasset, flyt om muligt Macen hen til altandøren, klik på
knappen slideshow og nyd livet. Med iView kan du vælge, hvor længe
billedet skal stå. Showet kan sættes på loop.

Vh. Ove Steen

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 30-07-02 16:40

> Findes den til OS 9 ?

Det er ikke nødvendigt at hente andre programmer til disse operationer.
GraphicConverter kan alt hvad du har brug for i denne sammenhæng.

Jeg gætter på at du har brugt den indbyggede browserfunktion til at få
overblik og sortere mappen(-erne), som hvis du ikke ændrer på
indstillingerne (Indstillinger->Browser->Generelt) hvor du bestemmer om
oprettelsen af af oversigterne skal være permanant eller midlertigt.
Når du allerede har tilføjet oversigter til dine billeder, åbner du
mappen i Konverter flere...,markerer alle billederne og holder
æble-tasten nede, hvorved Symbole/Oversigt-knappen ændres til Slet
ressource, som du så klikker på, og gæt hvad der sker...

Du kan også bruge GraphicConverter på samme måde som Ove Steen foreslår,
til at fremvise billederne i en mappe/disk som diasshow, foretag de
ønskede indstillinger i Indstillinger->Diasshow, og så kan du sortere i
op til 30 mapper undervejs, hvis du har behov for det.

--
mvh.
Mogens Thyregod

Fra : Jesper

Dato : 30-07-02 16:52

Mogens Thyregod <mothsoft@mac.com> wrote:

> [...]
> ønskede indstillinger i Indstillinger->Diasshow, og så kan du sortere i
> op til 30 mapper undervejs, hvis du har behov for det.

Så skal man sidde og vente på at midlertidige oversigt bliver oprettet
hver gang? Usmart. Med iView oprettes overigten oprettet i et permanent
katalog, det er ærligt talt noget smartere.

Du kan også under Konverter flere... slette resourcerne i billederne i
en mappe ved at markere mappen holde Ævletaststen ned og vælge Slet
Resource.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 29-07-02 16:16

ossmidt@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) writes:

> [...]
> adressen ftp://80.197.181.14/ ud på skrivebordet. Og som jeg havde
> forventet, dannes der et symbol. Når jeg klikker på det, åbnes

Sæt et bogmærke i stedet.

Alternativt så brug RBrowserLite. Den er fin til de kopieringsformål
jeg har.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Jesper

Dato : 29-07-02 12:21

> ftp://80.197.181.14/
>
> Kig under 1024x768 og Women
>
> Brug venligst en ftp klient, som der i øvrigt også ligger på serveren
> til download

Husk at sætte download mode til Binary. Hvis den står på Automatic vil
den fordi der er tale om en Mac server og en Mac klient automatisk blive
sat til MacBinary. Problemet med det er at der er nogle store
resourcegrene på alle Jesper Gyllings JPEG billeder, det er dem der
laver et sødt lille billede på billedefilen men det fylder af H... til
og det er ganske unødvendigt at downloade.