Forskæld på ATI Radeon 8500DT og 8500LE
Fra : Michael Madsen

Dato : 25-07-02 10:34

Er der nogen der kan beskrive forskælden på de 2 kort hvis der er nogen.
MVH. Michael Madsen

Fra : Søren

Dato : 25-07-02 11:42

Jeg har forstået at den FORSKEL der er, er at 8500DT er et Daytona har
lavet det skulle være lidt langsommere end det som ATI laver, mens 8500LE
udgaven også er et ATI kort men noget langsommere end 8500 udgaven.

Søren.

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 25-07-02 12:04

Michael Madsen skrev: (messageID: <news:3d3fc5d4$0$12698
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>)

> Er der nogen der kan beskrive forskælden på de 2 kort hvis der er nogen.

Som Søren skriver, så er DT udgaven fra Daytona. Ifølge mine oplysninger*,
så er Daytonakortet også baseret på LE-chippen, men er 7-9% langsommere end
et ATi eller Hercules kort.

*) Fra forhandleren.

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net/

Fra : Michael Madsen

Dato : 25-07-02 22:15

Tak for svarene men hvorfor er det langsommere når de har samme ramdac
hastighed kan nogen svare på det og er det noget man mærker.
Michael Madsen

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 25-07-02 22:59

Det må du næsten spørge producenten om.
Men sådan vil det jo nok altid være.Også på gf4 er der forskel i ydelse fra
producent til producent.

Fra : Søren

Dato : 26-07-02 18:04

"Michael Madsen" <michael.elgaardfjern@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message

> Tak for svarene men hvorfor er det langsommere når de har samme ramdac
> hastighed kan nogen svare på det og er det noget man mærker.

Et grafikkort består jo af andre komponenter end GPU'en, man kan jo også
lave to forskellige biler med samme motor, og de vil køre forskelligt.

Hvis det er samme GPU og ikke en 'light' version, kan du højst sandsynligt
ikke mærke forskel, men du kan måske måle det i benchmarks.

Ofte vil man jo gerne have det bedste selvom man skal slippe nogle hundrede
mere.

Søren.

Fra : Michael Madsen

Dato : 27-07-02 16:41

tak for svarene jeg har bestilt et hercules 3d fdx 8500le retail.