Motionssite
Fra : PM

Dato : 25-07-02 08:16

Hej

Jeg er ved at lave en motionsside (det er ikke en decideret slankeside),
og når den kommer tættere på at være færdig (en lille ugestid) kunne jeg
godt
tænke mig at få lidt respons på den med hensyn til ideer.

Er det iorden at jeg på et senere tidpunkt poster url'en i denne
nyhedsgruppe,
eller vil det man betragte det som spam/reklame? Det er et gratis site som
alle
kan benytte og der er ingen bannere på det.

I grundsystemet er der mulighed for at:
Indtaste ruter
Indtaste løb (eller hvordan man nu udfører sin rute).
Indtaste vægt
mm.

Ud af det får man en graf, hvor man løbende kan se sin vægtudvikling og BMI
tal sammenholdt med sine 'løb'. Denne graf kan man så få på sin egen
hjemmeside.

--
PM

Fra : Iben Kirja

Dato : 25-07-02 08:49

Hej PM

Jeg synes du roligt kan lægge et link/henvisning til din side, når den er
færdig.
Jeg har set, der er flere herinde, som efterlyser gode ideer til motion...
Men måske du også bør overveje alternativer til løb på din side
Selv ligger mit BMI 26,6 - det er alt for meget!!! For et år siden var den
22,7 - der skal den ned igen, og jeg forsøger virkelig at bruge tabeller mm.
OGSÅ tabeller over motion - altså så og så meget forbrænder jeg (taget min
højde og vægt i betragtning) hvis jeg; løber, svømmer, går, cykler - igen
tager jeg højde for om det er langsomt, moderat eller hurtigt!
Det er bøvlet at lave de udregninger, og mange flere ville sikkert benytte
sig af teknikerne til at finde sit eget stofskifte mm. hvis der fandtes et
site hvorpå man "bare" lagde sine tal ind...

Så altså... konklusionen: Kom du bare igen om en uge

IbenKirja

Fra : PM

Dato : 25-07-02 08:57

"Iben Kirja" <sindholt@post11.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej PM
<cut>
> Så altså... konklusionen: Kom du bare igen om en uge

Det lyder godt, jeg kommer snart igen så :)

--
PM

Fra : Nicolai

Dato : 25-07-02 19:52

"PM" <ikke@nogen.her> skrev i en meddelelse

> Det lyder godt, jeg kommer snart igen så :)

Hvis nogen skulle brokke sig, så kan du altid henvise til dit site i din
signatur. Det er ret effektivt. Jeg ville ikke have noget imod det, men der
er jo mange på usenet, som følger reglerne meget firkantet. Men reglerne
skal jo også følges, da ellers folk vil misbruge usenet, og det vil ramme
alle.

Så mit råd er, for at undgå henstillinger, så sæt dit site i din signatur.

--
*Nicolai

"Winning isn't everything - but wanting to win is."
/Vince Lombardi

Fra : KatjaStrofen

Dato : 25-07-02 20:35

Nicolai <g-l-a-d@sol.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:IMX%8.39$2N1.7223@news010.worldonline.dk...

> [...]
>
> *Nicolai
>
> "Winning isn't everything - but wanting to win is."

Jeg vil også råde dig til at bruge din signatur til reklame og til søgning
af folk til at teste osv.

Jeg er træt af at få smidt annoncer og reklamer i hovedet konstant [Så kald
mig bare en firkantet regelrytter] - men da jeg følger med i mere end en
nyhedsgruppe.. skal jeg altså skovle mig gennem meget **** før jeg finder
noget interessant!

Jeg ved godt siden i og for sig kan være relevant - men synes nok stadig at
det er en dårlig ide at reklamere for den - af flere grunde! - jeg besøger
af princip aldrig sider som jeg ser reklamer for.. så skal jeg dælme
virkelig have brug for produktet - og af andre grunde jamen det kan ses som
dårlig reklame!

Katja

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 25-07-02 22:21

"KatjaStrofen" <katja@katjastrofenremove.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af princip aldrig sider som jeg ser reklamer for.. så skal jeg dælme
> virkelig have brug for produktet - og af andre grunde jamen det kan ses

Jeg er MEGET enig med dig, men det ville så også være høfligt at henvise til
den gruppe som er beregnet til den slags.

Det er en gruppe som alle der bevæger sig på usenet burde abonnere på, så
kunne vi måske blive fri for at det reklame fis.

Hvis man vil have en vurdering af sit site kan man bruge

Som det blev nævnt er de fire linjer i ens signatur et fristed, så har man
noget andet at fortælle end det man skriver i sit indlæg så brug dog
signaturen.

Mvh
Henrik

Fra : PM

Dato : 26-07-02 06:39

Jeg kan se at de at retningen går henimod, at jeg ikke skal poste mit site,
hvilket jeg så ikke vil gøre.

Jeg ved godt det er irriterende med de mange reklamer, men da det er
meget forskellig fra gruppe til gruppe ville jeg lige spørge først da jeg
ikke
normalt følger med i denne gruppe.

Jeg kender godt til:
> [...]

Men det nytter jo ikke meget, hvis man vil have noget testet (ikke
funktionelt)
/nye ideer, så er det jo kun en potentiel målgruppe som kan gøre dette...

Så, konklusion: signatur også en smule aktivitet i gruppen :)

--
PM

Fra : Nicolai

Dato : 26-07-02 14:56

> Jeg ved godt det er irriterende med de mange reklamer, men da det er
> meget forskellig fra gruppe til gruppe ville jeg lige spørge først da jeg
> ikke
> normalt følger med i denne gruppe.

Ja, men abonnenterne er lige så forskellige.

> Jeg kender godt til:

Jeg tror heller ikke, at din målgruppe har deres daglige gang derinde.

> Men det nytter jo ikke meget, hvis man vil have noget testet (ikke
> funktionelt)
> /nye ideer, så er det jo kun en potentiel målgruppe som kan gøre dette...

Ja, det er et dilemma. Hvis du spurgte om nogle ville teste et eller andet
på din side, så skal man passe på at det ikke opfattes som skjult reklame.
Man hvis du er seriøs omkring dit site, og du søger inspiration, idéer eller
lign., så sker der vel ikke noget i at annoncere efter den hjælp og så
henvise til din signatur, bare det ikke bliver til reklame.

Ellers må du jo tage udgangspunkt i dig selv, og opbygge dit site efter hvad
du synes det skal indeholde, og så håbe på at andre synes det samme som dig.
Egentlig er det måske også en bedre idé, da hvis du tager udgangspunkt i dig
selv, er du sikker på at dit site bliver helt "ægte". Hvis du tager
udgangspunkt i andres idéer, kan det måske gå hen og blive en halvhjertet
rodebunke. Ved ikke om jeg fik udtrykt det ordenligt.

> Så, konklusion: signatur også en smule aktivitet i gruppen :)

Signatur er sikker. Så jeg vil holde øje med din signatur.

Fra : Peter

Dato : 26-07-02 20:47

"Nicolai" <g-l-a-d@sol.dk> wrote in message

> "PM" <ikke@nogen.her> skrev i en meddelelse

> Ja, men abonnenterne er lige så forskellige.

Det var derfor jeg pænt spurgte først :)

> Jeg tror heller ikke, at din målgruppe har deres daglige gang derinde.

Det er jo det jeg siger, men jeg tror at en mængde gemmer sig herinde :)

> [...]
> lign., så sker der vel ikke noget i at annoncere efter den hjælp og så
> henvise til din signatur, bare det ikke bliver til reklame.

Jeg vil gøre det til et mål at være så sober som muligt :) Og det bliver
99,99% sikkerhed kun 1 post (max 2), så der kommer ikke den daglige
reklame fra mig.

> [...]
> udgangspunkt i andres idéer, kan det måske gå hen og blive en halvhjertet
> rodebunke. Ved ikke om jeg fik udtrykt det ordenligt.

Jeg kan godt se hvad du mener. "Problemet" er at det startede som et simpelt
site rettet til en ven og et par af hans motionsvenner (mindre end 10
brugere).
Og hvis man kan tilføje noget ekstra og gøre det mere funktionelt for en
større
målgruppe, så ville jeg gerne gøre det (og det kan jo være at det viser sig
ikke at være nødvendigt). Så personligt har jeg ingen interresse i at
benytte
sitet, og derfor ingen egne ideer :/ Og jeg er lidt bange for at kigge på
andre
sites, da det dermed let kan blive en 'kopi' og måske ikke noget nogen har
brug for.

--
PM

Fra : Nicolai

Dato : 27-07-02 10:40

"Peter" <blabl@blablablablabla.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> andre
> sites, da det dermed let kan blive en 'kopi' og måske ikke noget nogen har

Jeg synes det er en glimrende, uselvisk idé. Jeg ville ikke selv, have noget
imod, at du skrev sitet i et indlæg. Men så holder jeg bare øje med din
signatur.

Men af gode idéer:

Alle mulige forskellige beregningsprogrammer, - eks.vis forbrænding, BMI,
energibehov osv.
Gode opskrifter, - sunde, proteinrige, til vægttab, til vægtforøgelse osv.
Nyheder fra den danske sundhedsverden, - evt. links
Forskellige træningsprogrammer,- løb, styrketræning, cykling osv.
Vægttab, - psyke, energifordeling/behov, kostomlægning.
Tips og inspiration til motion, vægttab og vægtforøgelse.
Et chat/debatforum.
En bytte/salgs central,- Udstyr, tøj osv. Evt. delt op i kommerciel og
privat.
Links:
Danske motionscentre.
Forhandlere af kosttilskud og diverse.
Forhandlere af motionsudstyr til private.
Forhandlere af tøj til store og små, sport og motion.

Jeg skal nok tænke over noget mere. Og jeg vil da gerne hjælpe med at teste
osv.

--
*Nicolai

"Enhver fejltagelse vil hævde, at succes ikke er andet end held"

Fra : Tina Nilsson

Dato : 27-07-02 09:27

Hej PM

Hvorfor spørger du ikke om der er nogen herinde som vil være testere for
dig, de sender deres emailadresse til dig og du sender dem linket og dermed
får du relevant kritik af siden når folk selv har sagt ja til at hjælpe.

Jeg vil personligt gerne hjælpe dig med at teste og komme med gode ideer
osv. Det er jo en relevant side du er ved at opbygge...

Hilsen Tina