Tromlebremsen hviner
Fra : michelangelo

Dato : 25-07-02 00:20

Så skal der gøres lidt ved bremserne...de er efterhåden slidt godt ned, og
samtidig hviner mc'en uvirkeligt højt når man bremser (samt op til flere
minuter efter, da den ikke er meget for at 'slippe' bagbremsen når den først
har været aktiveret. Kunne det ike nemt være en følge af nedslidte bremser
at den larmer sådan?

Men hvad skal jeg købe ind - er nogle bakker det eneste der
behøves.....eller skal jeg osse have andet?
Er der nogen der kan give en kort beskrivrelse af hvordan man griber det an.

Mange hilsner fra Lasse

Fra : Tommy Hansen

Dato : 25-07-02 01:35

Hej Lasse

Nu er alle motorcykler ikke ens, men normalt skal du kun købe bremsebakker.
Jeg har selv lige haft samme problem og jeg gjorde følgende.
Start med at afmontere baghjulet, der efter er det nemt at tage "indmaden"
ud.
Alt efter model kan du så vippe de gamle bakker af og montere de nye.
Min bremsearm sad fast så jeg skilte det hele ad og sleb let på den
gennemgående del og fedtede den godt ind inden jeg samlede det hele.
Held og lykke

Tommy

Fra : Thomas Jensen

Dato : 25-07-02 07:21

.. Kunne det ike nemt være en følge af nedslidte bremser
> at den larmer sådan?

Nok mere møgbeskidte bremser, da det lyder som om bremsearmen ikke kører
frit.

Men et par nye bakker er da heller ikke skadeligt, når du alligevel har det
splittet ad.

Rens det godt af, og giv evt bremsearmen lidt fedt, der hvor den går ind i
ankerpladen.
Og kun der!

mvh

Thomas Jensen
XJ600s div

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 25-07-02 10:45

Min tromle forbremse(!) gjorde det samme!
Jeg pillede hjulet af, tog bremsebakkerne af og affedtede
bremsebelægningerne samt tromlenavet. Herefter fik belægningerne en omgang
med en stålbørste (husk åndedrætsværn!).

Herefter smurte(!) jeg INDERSIDEN af bakkerne (lejet og armen, hvor enderne
mødes) med ganske *lidt* kobberfedt.... satte skoene på plads....

Det hjalp!

Hilsen
Lars
Fjern NOSPAM fra min E-mail-adresse
MEDMINDRE at du er spammer! - I så fald skal NOSPAM stadig stå i E-mail
adressen!