Skjult reklame
Fra : Bräuner

Dato : 24-07-02 22:10

Så vidt jeg kan læse mig til hér:
http://www.kum.dk/noframes/dk/34_PUB_582_2361.htm
er skjult reklame i tv ulovligt såfremt forbrugeren ikke gøres opmærksom på
reklamen (også er den vel ikke skjult..)
Mit spørgsmål til alle jer kloge hoveder er således, hvordan man afgøre om
noget er product placement ?
Jeg har lagt mærke til at samtlige værter i tv-programmet "Tournesol" på DR1
bærer tøj af mærket Tommy Hilfiger.
Det kan naturligvis være et tilfælde meeeen...
MVH
Bräuner

Fra : Henning

Dato : 24-07-02 22:16

>Jeg har lagt mærke til at samtlige værter i tv-programmet "Tournesol" på DR1
>bærer tøj af mærket Tommy Hilfiger.
>Det kan naturligvis være et tilfælde meeeen...

DR1 har heller ikke reklamer, men utrolig mange udsendelser er
"sponsoreret af..."
Så mon ikke de bare er sponsorerede af Tommy?

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : morten sorensen

Dato : 25-07-02 10:27

"Henning" <newsmail@mailme.dk> wrote in message

> DR1 har heller ikke reklamer, men utrolig mange udsendelser er
> "sponsoreret af..."
> Så mon ikke de bare er sponsorerede af Tommy?

Det kan måske osse ordnes med et 'Værternes tøj leveret af Tommy
Hilfiger' i rulleteksterne.

morten sorensen