JScrollBar problem igen
Fra : Carsten Højgaard

Dato : 24-07-02 20:25

....prøver lige igen.

Jeg kan let få en scrollbar frem hvis jeg bruger fx BorderLayout.
Men i en applikation hvor jeg bruger absolute-layout, har jeg problemer med
at angive størrelsen på panelet som scrollbaren skal reagere ud fra:

JScrollPane scroll = new JScrollPane(panel);
scroll.setPreferredSize(new Dimension(500, 500));
con.add(scroll, BorderLayout.CENTER);

Scrollbaren kommer aldrig frem, og reagerer heller ikke hvis jeg kommer
under preferredsize.
Nogen som har haft samme problem? eller evt. kender en løsning?

Hilsen
Carsten Højgaard

Fra : Stig Tanggaard

Dato : 25-07-02 09:29

Hej

Jeg synes jeg havde set din post før!? Så jeg fandt den lige på suns
swingforum, hvilket hjalp lidt på min forståelse af dit problem.

Jeg forestiller mig du har sat layout på dit contentpane for din frame til
null. Isåfald vil dit contentpane ikke resize children når den selv bliver
resized. Det er layoutmanagerens ansvar, at layout children, når containeren
bygges op, resizes ol. Så din component vil altså, efter du har givet den en
indledende størrelse, ikke ændre størrelse når du bruger null-layout. Uanset
at containeren den befinder sig i bliver mindre.

Løsning kan være at lave din egen layoutmanager, eller, lade være at bruge
nulllayout :)

Stig.