Bare for at være besværlig.
Fra : Luc Byron

Dato : 24-07-02 18:39

Okay.jeg har nu prøvet mig frem et godt stykke tid, men jeg kan sgutte regne
den ud:

Jeg har brug for at lave en link til et andet sted i et flashdokument - men
det SKAL være fra en DEL af et stykke dynamisk tekst.det er jo nemt nok at
lave en link til et html-dokument eller javascript under de forhold, men
hvorfor i alverden ikke til en anden scene / frame? Ev.

Håber I kan hjælpe mig,
På forhånd tak.

Fra : peo

Dato : 26-07-02 07:14

actionscript-kode kan ikke direkte afvikles fra et a-tag, men du kan "linke"
til en actionscript-funktion, som så indeholder selve den action du ønsker
at afvikle:
<A HREF="asfunction:minFunktionsNavn">link til min funktion</A>

Normal når man sender parametre med til en funktion, så bruger man de vandte
(), men det kan man ikke i dette tilfælde. Det er dog stadig muligt at sende
ét enkelt parameter med til funktionen:
<A HREF="asfunction:minFunktionsNavn,parameter">link til min funktion med et
parameter</A>

Bem. at man kun kan have ét enkelt parameter. Dette problem kan omgåes ved
at det enkelte parameter man parser til funktionen, i virkeligheden
indeholder flere forskellige parametre...:
<A HREF="asfunction:minFunktionsNavn,parameter1|parameter2|parameter3">link
til min funktion med et parameter</A>

Funktionen der kaldes skal nu bare udstyres med en lille rutine der splitter
det enkelte "multiparameter" op i hvert enkelt parameter, ala:

linket:
<A HREF="asfunction:testParam,parameter1|parameter2|parameter3">Test af
flere parametre</A>

funktionen:
function testParam (p) {
var parameter = p.split("|");
trace ("Dette er det første parameter: " + parameter[0] );
trace ("Dette er det andet parameter: " + parameter[1] );
trace ("Dette er det tredje parameter: " + parameter[2] );
}

Hvis man ikke "ved" prævist hvor mange parametre der bliver parset til
funktionen, kunne denne se således ud:
function testParam (p) {
var parameter = p.split("|");
for (i=0; i < parameter.length; i++) {
trace ("Det " + (i+1) + ". parameter er: " + parameter[i]);
}
}

mvh.
peo
http://www.peo.dk

Fra : peo

Dato : 26-07-02 08:06

Mener iøvrigt at man i MX kan linke direkte til labels og scener, men nævnte
virker i flash 5.
Nedenstående er et eks. på en funktion der kan bruges til at "linke" til en
bestemt label (eller frame#) fra noget dynamisk HTML-tekst.

// parametre = komplet target-sti | label | gotoAnd (1=Play; 0=Stop)
function gotoAnd (parametre) {
var p = parametre.split("|");
with (p[0]) {
if (p[2]) {
gotoAndPlay (p[1]);
} else {
gotoAndStop (p[1]);
}
}
}

test:
<A HREF="asfunction:gotoAnd,_root|40|1">go to frame 40 and play</A>

/peo
http://www.peo.dk