Planteskoler på Fyn
Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 24-07-02 17:27

Hej

Jeg har en skummel plan om måske at køre en tur til Fyn i morgen for at
besøge Assens Planteskole samt Staudehaven i Vissenbjerg.

Nu er det jo lidt langt at køre for kun at besøge to steder. Så er der
andre planteskoler som kan anbefales i det område? Eller måske på vejen
derned, dvs. ikke for langt fra motorvej E45?

Det jeg lige især er på jagt efter er stauder. Hosta, iris, dagliljer og
lign.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Stefan

Dato : 24-07-02 20:52

Hejsa

Der er Ellebæk planteskole, der ligger ved Holmstrup,,,og så er der jo
Langeskov plantskole, nok den største, her på Fyn, vil jeg tro....

mvh
Stefan

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 24-07-02 21:42

On Wed, 24 Jul 2002 21:51:40 +0200, "Stefan" <Corvetten@mail.dk> wrote:

> Der er Ellebæk planteskole, der ligger ved Holmstrup,,,og så er der jo
>Langeskov plantskole, nok den største, her på Fyn, vil jeg tro....

Ellebæk var da til at finde, og ligger tæt på de andre steder. Den er i
hvert fald en mulighed.

Langeskov kender jeg godt, den er _stor_. Den har jeg besøgt et par
gange, så den springer jeg lige over i denne omgang.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Marlene

Dato : 25-07-02 13:19

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:53ltjugumbq21413tm13t05bj32glmbvg7@4ax.com...
> [...]
> derned, dvs. ikke for langt fra motorvej E45?
>
> Det jeg lige især er på jagt efter er stauder. Hosta, iris, dagliljer og

Ja, nu har du jo nok været dernede, men ellers er der også A & S Planteskole
i Roerslev, som har et enormt udvalg af stauder. Måske lidt rodet, men mange
sjældne planter. Og de er begge så søde (Arne og Sune). Assens Planteskole
har jo også et stort udvalg, men Ole Madsen er alligevel den mindst
serviceminded, jeg nogensinde har oplevet. Man må overhovedet ikke røre ved
planterne, og hvis man ringer efter pris på planterne, bliver han meget
stresset, hvorfor jeg valgte at maile efter priser den 27. maj - jeg har
endnu ikke fået svar. Så jeg har det sådan nu, at jeg hellere vil få
planterne fra udlandet end at få dem dernede fra. Men det kan jo være, at
det blot er mig, som har været uheldig.

Staudehaven i Vissenbjerg er også god - de har en flot have, som man også
kan se (mod et mindre beløb).

Mvh. Marlene.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 25-07-02 14:10

On Thu, 25 Jul 2002 14:19:20 +0200, "Marlene" <tunne@heaven.dk> wrote:

> [...]
>sjældne planter. Og de er begge så søde (Arne og Sune). Assens Planteskole

Næh, jeg sprang over, halsen har det ikke så godt
Besøgte A & S sidste efterår, og det var virkelig et imponerende udvalg.
Har faktisk stadig nogle få planter stående i potter som jeg fik slæbt
med hjem dernede fra.

Desværre er jeg ikke helt tryg ved at køre derned, pga. aftalen jeg
lavede med dem sidste år: Jeg handlede både lidt til mig selv og lidt
til planteskolen jeg arbejdede på, efter aftale med min chef. Desværre
er jeg ret sikker på at min daværende chef ikke fik den regning betalt
inden hans firma vendte bunden i vejret... Så jeg venter nok lige et par
år ekstra inden jeg kører derned igen.

> [...]
>endnu ikke fået svar. Så jeg har det sådan nu, at jeg hellere vil få
>planterne fra udlandet end at få dem dernede fra. Men det kan jo være, at

Det lyder jo lidt trist, men derfor vil jeg nu have dem besøgt alligevel

>Staudehaven i Vissenbjerg er også god - de har en flot have, som man også
>kan se (mod et mindre beløb).

Ved du hvad det 'mindre beløb' er? Der stod på deres hjemmeside at det
kostede noget, men ikke hvor meget.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Marlene

Dato : 26-07-02 10:20

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:kqtvjug8jq7t1eq09e8kb9hpadjne1cacg@4ax.com...

> Næh, jeg sprang over, halsen har det ikke så godt

Det var da ikke så godt - god bedring!

> [...]
> er jeg ret sikker på at min daværende chef ikke fik den regning betalt
> inden hans firma vendte bunden i vejret... Så jeg venter nok lige et par

Ja, det kan jeg måske godt forstå.... Lidt synd for Arne og Sune!!!

> Ved du hvad det 'mindre beløb' er? Der stod på deres hjemmeside at det
> kostede noget, men ikke hvor meget.

Jeg mener, det var omkring 20 kr. sidste år - det var i hvert fald ikke ret
meget.
God tur - når du kører derned!

Mvh. Marlene.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 26-07-02 10:41

On Fri, 26 Jul 2002 11:19:55 +0200, "Marlene" <tunne@heaven.dk> wrote:

>Det var da ikke så godt - god bedring!

Mange tak. Det er heldigvis gået i sig selv igen, det ville også være
for surt at skulle holde sig i ro når nu det bliver solskin og varmt
igen

>Ja, det kan jeg måske godt forstå.... Lidt synd for Arne og Sune!!!

Ja, bestemt. Nu ved jeg ikke med sikkerhed om det forholder sig sådan,
men jeg vil have det lidt dårligt med at komme derned og så få at vide
at der ikke blev betalt - det var jo mig som ene mand var nede og hente
sagerne. Og jeg har selv afregnet med min chef....

Nå, tiden læger... osv.

>Jeg mener, det var omkring 20 kr. sidste år - det var i hvert fald ikke ret
>meget.

Det er da til at komme over.

>God tur - når du kører derned!

Mange tak.