IIS 5.1 webserver (OT!)
Fra : Søren Ribergård Møll~

Dato : 24-07-02 13:31

Dette er godt nok OT, men da der ingen dk.edb.software.server kommer den
her.

Jeg er lige skiftet fra Apache til IIS 5.1 (da jeg skal bruge
fjernskivebordet via web i XP Pro). Mit problem er at IIS holder op med at
virke efter ca. 30 minutter (står bare og søger efter siden uden resultat).
Jeg har prøvet at geninstallere, køre med default setup samt lave mine egne
justeringer, men uden held!
Er der ved hvad jeg gør forkert?

PS: Da jeg kørte Apache var der ingen problemer + nyeste IIS update er
installeret.

--
Med venlig hilsen / Best regards,
Søren R. Møller

Fra : Troels Arvin

Dato : 24-07-02 13:42

Prøv at se http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.system.ms-windows.server

> Jeg er lige skiftet fra Apache til IIS 5.1 (da jeg skal bruge
> fjernskivebordet via web i XP Pro)
Havde du VNC under overvejelse?

> Mit problem er at IIS holder op med
> at virke efter ca. 30 minutter (står bare og søger efter siden uden
> resultat).
I dk.edb.system.ms-windows.server vil de sikkert bedre kunne svare, hvis
du giver nogle flere informationer:

Accepterer den HTTP-requests overhovedet? Kommer der ingen respons
overhovedet, selv efter flere minutters venten? - Husk, at browsere er
dårlige til at debugge med; prøv at værktøj såsom curl til at kigge
nærmere på sagerne med: http://curl.haxx.se/download.html (bemærk: den
findes også til Windows).

Hvilke logs har du kigget i?

Fra : Søren Ribergård Møll~

Dato : 24-07-02 15:09

Troels Arvin wrote:
:: On Wed, 24 Jul 2002 14:31:13 +0200, Søren Ribergård Møller wrote:
::
::: Dette er godt nok OT, men da der ingen dk.edb.software.server
::: kommer den her. Prøv at se
::: http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.system.ms-windows.server
--
Tak, der prøver jeg!
--
::: Jeg er lige skiftet fra Apache til IIS 5.1 (da jeg skal bruge
::: fjernskivebordet via web i XP Pro)
:: Havde du VNC under overvejelse?
--
Ja, og jeg bruger det på en anden maskine, og derfor skal bruge
fjernskivebordet på den der alligevel køre web-server! (idet min router er
Jo, siden kan ikke vises!
--
[...]
Det prøver jeg!
--