egen wap side
Fra : Per

Dato : 24-07-02 13:11

Hej folks

Jeg har lige prøvet at lave min egen wap side på tagtag.com

Det var hujende nemt, og nem at logge på .

Så nu har jeg mapper med adresser, links, og meget andet.

Satte min jubii email op, det virker ikke helt, men jeg kan dog sende
e-mails men ikke læse dem.

Så der lidt vej endnu, men det er skam sjovt at rode med.

Hilsen Per

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 24-07-02 21:01

"Per" <biker@streetteam.dk> wrote in message
> [...]
> e-mails men ikke læse dem.
>
> Så der lidt vej endnu, men det er skam sjovt at rode med.

Enig med deg! Når man kan lage en wap-side så enkelt (nemt), til og med
gratis, er det virkelig "sjovt at rode med", som dere sier på dansk.
Riktignok tok det litt tid før jeg forsto filsystemet, men det er bare å
prøve seg frem. Systemet laget automatisk linker til de sidene man
opprettet, samt en link til startsiden. Filsystemet vises som man er vant
med i Windows' Explorer.

Dersom man lager en startside, og deretter en ny side, ble det altså laget
linker mellom dem automatisk. Alle sidene man oppretter som "under-sider"
til en side, vises automatisk som linker, i den rekkefølge de lages.

Dersom man legger inn mye tekst på en side, blir denne automatisk delt opp,
med henvisning til neste og forrige side. Man behøver derfor ikke opprette
noen linker internt på siden. Glimrende!! Unntaket er der man henviser til
eksterne wap-sider.

Hele tiden skal man huske på å lagre arbeidet. Man kan se "mesterverket" i
en virtuell telefon, som velges i menyen. Dermed får man en noenlunde
peiling på hvordan det hele kommer til å ta seg ut. I tillegg er det viktig
å sjekke hvordan det tar seg ut, ved selv å kontrollere siden på sin egen
telefon. Kanskje en ide kunne være å oppgi hvilke(n) telefon(er) man bruker
til denne kontrollen, og opplyse om det.

Et godt råd er å forsøke å planlegge hjemmesiden på et papirark før man går
i gang. Det vil si, man kan utmerket godt gjøre seg kjent med Tagtag først,
for å å sette seg til "tegnebordet" for å konstruere siden.

Jeg begynte på min wap-side nå i kveld... http://tagtag.com/tva (skal vises
på mobilen, ikke på web :) )

Mvh

Thorolv Valentinsen

Fra : Per

Dato : 25-07-02 07:26

Smart side , jeg kan få nogle ideer. Selv eksperimenterer jeg kun på i
øjeblikket.

Det er dog ærgeligt man ikke kan sætte password på noget af wap delen, så
man kunne lægge kort numre, private ting ind.

Mvh Per

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 25-07-02 09:51

> [...]
>
> Det er dog ærgeligt man ikke kan sætte password på noget af wap delen, så
> man kunne lægge kort numre, private ting ind.

Ja, jeg har ennå ikke funnet mulighetet til å passordbeskytte deler av
siden. Men man kan vel ikke få alt for kroner null :)

Likevel kan det godt hende at jeg legger inn en del private opplysninger for
referanse i situasjoner der jeg kun har wap å hjelpe meg med (altså ikke
internett, Filofax eller Palm). Jeg legger dog ikke inn hva som helst, som
f.eks passord osv :)

Lykke til med arbeidet på din wap-side!

Mvh

Thorolv

Fra : Fischer

Dato : 26-07-02 09:19

> Jeg har lige prøvet at lave min egen wap side på tagtag.com

Jeg har også lavet en lille side.

Er der i øvrigt nogen der kender en hjemmeside med henvisning til gode og
informative wap-sider?

*Fischer