Tidsfrist på parkeringsbøde samt genr. kra~
Fra : Michael Lynge

Dato : 24-07-02 12:39

Hej NG

Jeg håber i kan hjælpe mig med et underligt problem.

I Januar måned, helt nøjagtig den 3. januar fik jeg en parkeringsbøde af
Kbh. Kommune parkeringsvagter lige foran min bopæl.

Jeg mente ikke at den bøde var korrekt pga. dårlig skiltning eller
rettere, mangel på samme samt at bilen skulle bruges til sygetransport
senere.
Desuden holdte der håndværkere parkeret med deres pickups og lastbiler
som renoverede en væg på samme gade/vejstrækning.

Derfor skrev jeg en klage til Parkeringkontoret i København samme dag
med alt relevant data.

Sidste uge fik jeg så tilsendt en nyt girokort med samme beløb, dvs
stadig 510.- og med en 10 dages frsit til at betale.

i de 8 måneder der er gået har jeg intet hørt fra Kbh. parkering.
Hverken om de har behandlet min klage eller afvist den.

Der må da være regler for sådan noget, dvs det jeg mener er at de kan da
ikke bare pluselig komme og gøre krav på et beløb efter 8 måneder?
I det mindste burde de vel skrive tilbage og sige at de har afvist
klagen og nu får man chancen for at betale igen.

jeg ringede til parkeringskontoret og fik fat i en venlig mand som kun
kunne kanstantere at min sag vistnok var lukket og det nok var en fejl
at jeg fik et lyserødt girokort tilsendt.

Men hvad er reglerne for indrivelse af sådan en bøde?
Er det kun det offentlige der kan blive ved med at inddrive og hvor vi
små borgere pænt må affinde os med det og at de samme krav ikke gælde
omvendt?

umiddelbart ville jeg mene at man - uden at have givet tilkende at man
har behandlet en klage, uanset udfaldet - bare kan udsende en ny regning
- og uden at der er kommet de sædvanlige rykkergebyr og renter, vil jeg
betrage det som snøl og passiv holdning og derfor må bøden frafaldes.

Er jeg forkert på den?

Mvh
Michael L.

Fra : TGD

Dato : 24-07-02 12:48

"Michael Lynge" <lyngelynge@netscape.net> skrev i en meddelelse
> Hej NG
<KLIP>
> Jeg mente ikke at den bøde var korrekt pga. dårlig skiltning eller
> rettere, mangel på samme samt at bilen skulle bruges til sygetransport
> senere.

Det ændrer ikke på noget, du bor sikkert i en P-zone.

> Desuden holdte der håndværkere parkeret med deres pickups og lastbiler
> som renoverede en væg på samme gade/vejstrækning.

De andre børn må være ude til kl 12 hvorfor må jeg så ikke?

<KLIP>

> Der må da være regler for sådan noget, dvs det jeg mener er at de kan da
> ikke bare pluselig komme og gøre krav på et beløb efter 8 måneder?

Jo da, du troede sikkert de havde glemt dig, men det havde de ikke

<KLIP>

> Men hvad er reglerne for indrivelse af sådan en bøde?

Det er ikke en bøde! men en afgift. Du kan ikke klage til andre end til Kbh.
P der efter er det en fogedsag hvor du skal bevise at du ikke parkerede
forkert eller en adne forklaring på at du ikke vil betale.

<KLIP>

> [...]
> - og uden at der er kommet de sædvanlige rykkergebyr og renter, vil jeg
> betrage det som snøl og passiv holdning og derfor må bøden frafaldes.

Det er stadig ikke en bøde, ang. passivitet så har du jo også selv lænet dig
tilbage. Hvis du tjekker Kbh. parkerings hjemmeside vil du se at de gør
opmærksom på at der kan være en lang ventetid.

> Er jeg forkert på den?

Ja desværre.

Fra : Michael Lynge

Dato : 24-07-02 13:16

<klip>
> Det ændrer ikke på noget, du bor sikkert i en P-zone.

<klip>

Fair nok - det ved jeg jo ligesom

+

> Jo da, du troede sikkert de havde glemt dig, men det havde de ikke
<klip>

Kommenter seriøst eller undlad at kommentere!

> [...]

> P der efter er det en fogedsag hvor du skal bevise at du ikke parkerede
> forkert eller en adne forklaring på at du ikke vil betale.

Fokuser på mit spm - jeg klagede jo netop til Kbh. Parkering uden at få
svar!

> Det er stadig ikke en bøde, ang. passivitet så har du jo også selv lænet dig
> tilbage. Hvis du tjekker Kbh. parkerings hjemmeside vil du se at de gør
> opmærksom på at der kan være en lang ventetid.

Det gjorte jeg også - i januar stod der at der vil gå op til 3 måneder
og jeg sendte min klage både som mail og anbefalet brev. Dermed ville
jeg mene at bolden nu var hos Kbh Parkering og ikke hos mig.

> Ja desværre.

Til en anden gang kan du godt komme med noget mere kontruktivt, såsom
regler eller love hvad eks. opkrævning fra offentlige myndigheder angår,
istedet for at skrive i den nedladende tone.
Den som spøger om noget i denne gruppe vedr. et eller andet problem, har
for det meste behov for støtte og hjælp og ikke en eller anden som bare
griner af dem eller slår dem endnu engang oven i hovedet.

[snip]

TDG >>
Du behøver ikke at svare på denne tråd mere, da jeg ikke vil
kommentere/besvare dine eventuelle fremtidige indslag vedr. mit spm.

Mere for både at spare din og specielt min tid.

Mvh
Michael L.

Fra : TGD

Dato : 24-07-02 15:48

> <klip>
> Kommenter seriøst eller undlad at kommentere!

Stil et juridisk spm istedet for at komme med undskyldninger!

> <klip>
> Fokuser på mit spm - jeg klagede jo netop til Kbh. Parkering uden at få
> svar!

Det ændrer ikke på noget! Du kan ikek beskylde dem for passivitet når du
selv er passiv.

<KLIP>
> Det gjorte jeg også - i januar stod der at der vil gå op til 3 måneder
> og jeg sendte min klage både som mail og anbefalet brev. Dermed ville
> jeg mene at bolden nu var hos Kbh Parkering og ikke hos mig.

Det ændrer ikke på at du kan sige de er passive, har du forsøgt at ryke for
et svar? Det gør det offentlige 3 rykkere endog.

<KLIP>

> Til en anden gang kan du godt komme med noget mere kontruktivt, såsom
> regler eller love hvad eks. opkrævning fra offentlige myndigheder angår,
> istedet for at skrive i den nedladende tone.

Der er intet nedladende! Kan ikke se hvorfor jeg skulle komme med nogle
relevante §, du har forsøgt at være smart og håbe på der ikke skete noget og
det gjorde der!

> Den som spøger om noget i denne gruppe vedr. et eller andet problem, har
> for det meste behov for støtte og hjælp og ikke en eller anden som bare
> griner af dem eller slår dem endnu engang oven i hovedet.

Der er ikke noget støtte at hente, det er en jura gruppe ikke
dk.klap.på.skulderen, udover det er der ikke noget hjælp at hente, du skal
betale så enkelt er det.

<Klippet noget ikke juridisk øjen tørreri>

Fra : Peter G C

Dato : 24-07-02 19:10

TGD <mkp"remove"@dk2net.dk> skrev:

[klip]

> Det ændrer ikke på noget! Du kan ikek beskylde dem for passivitet når du
> selv er passiv.

Hvad i alverden er det for noget vrøvl. Det er jo grebet ud af den blå luft.

Jura? *RTFLOL*

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : TGD

Dato : 24-07-02 19:19

> TGD <mkp"remove"@dk2net.dk> skrev:
>
> [klip]

> Hvad i alverden er det for noget vrøvl. Det er jo grebet ud af den blå
luft.

OK det er altså ikke passivitet fra hans side? Og han vil selvfølgelig ikke
skulle betale afgiften... Hold dig til jura eller pil over i
dk.sjove.forkortelser.

> Jura? *RTFLOL*

Hvad er den af?

Fra : Thomas W.

Dato : 24-07-02 19:15

"TGD" <mkp"remove"@dk2net.dk> wrote in message

> "Michael Lynge" <lyngelynge@netscape.net> skrev i en meddelelse
>
> Stil et juridisk spm istedet for at komme med undskyldninger!

Du begyndte vist selv med nogle æv-bæv-betragtninger.

> Det ændrer ikke på noget! Du kan ikek beskylde dem for passivitet når du
> selv er passiv.
Snip.

Og hvorfor ikke? Jeg skal gerne indrømme at formueretten ikke er min
ynglingsspise, så hvis du kan diske op med med en henvisning, der støtter
den påstand?

/Thomas

Fra : B. Sørensen

Dato : 24-07-02 18:10

"Michael Lynge" <lyngelynge@netscape.net> wrote

klip en masse ævl og tudefjæs-grimasser

Hvorfor sabler du TGD ned? Han var så venlig at bekræfte realiteterne for
dig: At du selvfølgelig
håbede på at man havde glemt dig... hvilket skulle vise sig ikke at være
tilfældet.
Betal dog den bøde som et mandfolk og kom videre!

--
/B. Sørensen
»Qued Erat Demonstrandum«

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-02 11:18

B. Sørensen wrote:
> [...]
> tilfældet.
> Betal dog den bøde som et mandfolk og kom videre!

Læs dog hvad manden skriver!?

Han klagede med det samme straks efter han fik bøden?
Så er han netop ikke passiv.

Efter som han netop klagede dagen efter, vil det da ikke være at
betrakte som passivitet?! Han har derved smidt bolden over til Kbh. Kommune.

De kommer så først med et brev 8 måneder efter hans klage, kan det
virkelig være rigtigt at man må vente i 8 måneder med at komme med et svar?

Havde de nu skrevet i deres bødeforlæg at, hvis man klager kunne der gå
op til 8 måneder inden man fik et svar, så ville jeg mene at det er
rimeligt, men da de ikke skriver noget om, hvor lang tid der kan gå
inden de kommer med deres svar, vil jeg mene at det er passivitet fra
Kbh. Kommune's side.

Det er det der er spørgsmålet:
Må offentlige instituitioner herunder Kbh. Kommune venter i 8 måneder
med at komme med et svar?

Så vidt jeg ved står der ikke noget om nogen steder at man skal rykke 3
gange eller noget i den stil, det er bare smart at gøre det, men det er
en hel anden side af sagen. Kunne ikke lige finde nogen § som værken be
eller afkræfter dette.

At han skal betale er en helt anden sag. Som i selv går og prædiker om
her i gruppen, er gruppen ikke til diskusion af moral, men til diskusion
om § og fortolkning af disse.

René Madsen --- reneZZXQ@schultzconsult.com remove ZZXQ
Schultz Consult --- http://www.schultzconsult.com
Din IT Leverandør --- tlf. 64 73 35 45

Fra : TGD

Dato : 25-07-02 11:31

"Schultz Consult - [René Madsen]" <rene@REMOVEschultzconsult.com> skrev i en
meddelelse news:3d3fd01f$0$16787$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

<KLIP>

> Læs dog hvad manden skriver!?

<KLIP>

> Havde de nu skrevet i deres bødeforlæg at, hvis man klager kunne der gå
> op til 8 måneder inden man fik et svar, så ville jeg mene at det er

Bødeforlæg ?

<KLIP>

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-02 11:43

TGD wrote:
> Bødeforlæg ?

Ja, jeg er ikke jurist, så det er sikkert ikke det rette ord.
De sender manden en bøde/ et gebyr for at parkere uloveligt.
På denne står der ikke noget om at, hvis man klager kan der gå op til 8
måneder inden man får et svar.

Fra : TGD

Dato : 25-07-02 17:07

"Schultz Consult - [René Madsen]" <rene@REMOVEschultzconsult.com> skrev i en
meddelelse news:3d3fd5db$0$16826$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Ja, jeg er ikke jurist, så det er sikkert ikke det rette ord.
> De sender manden en bøde/ et gebyr for at parkere uloveligt.

Nej de sender en afgift. Om man er jurist el normal er sagen uvedkommende,
men der er stor forskel på en bøde, et gebyr og en afgift.

> På denne står der ikke noget om at, hvis man klager kan der gå op til 8
> måneder inden man får et svar.

Der står hellere ikke det modsatte!

Fra : Michael Lynge

Dato : 02-08-02 03:16

Til Ng´ens information:

D.d. har jeg netop modtaget et brev hvori Kbh. Parkering undskylder og
beklager den lange behandling.

Nå ja - så blev min "parkeringsafgift" annuleret pga. "fejl på girokortet".

vh\Lynge