Grafik OC
Fra : EFN

Dato : 24-07-02 12:48

Jeg har følgende sys:

P4S533
P4NW 1.6@2,415
2x256mb PC2700 Kingston
ASUS V8200 T2 Deluxe

Ved adapter default tester den 7245 i 3D Mark 2001SE
Sætter jeg kortet til 230-501 tester den 8345 i 3D Mark 2001 SE

Så er det jeg gerne vil vide hvor højt kortet kan tåle at blive OC??

Hvilket program er bedst til overvågning af temp. af ovenstående kort??

Desuden vil jeg gerne høre hvad andre med lignende sys tester i 3D Mark, for
lige at sammenligne om mit er helt hen i skoven.

--
Mvh. efn

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 24-07-02 14:21

Jeg mener du kan O/C til 235/520Mhz.
Jeg har selv kortet men har IKKE O/C'et det.
Jeg scorer mellem 7087-7100 point i 3D Mark 2001 på min XP1800+,512MB PC2100
DDR-Ram kingston.

Til overvågning af temp på kortet skal du bruge Asus Smart Doctor (er med på
din driver CD til grafikkortet !)

RE: "Ved adapter default tester den 7245 i 3D Mark 2001SE"
Hvad mener du med adaptor ? Og får du 7245point uden O/C ?, hvis ja så er
det en meget god score. Normalt ligger den på 6500 sådan ca.
-Niels-

EFN <nfe@ofir.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d3e9407$0$13978$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 25-07-02 14:35

"EFN" <nfe@ofir.dk> skrev:
> ASUS V8200 T2 Deluxe
>
> Så er det jeg gerne vil vide hvor højt kortet kan tåle
> at blive OC?
>
> Hvilket program er bedst til overvågning af temp. af
> ovenstående kort??

Hejsa, prøv i denne gruppe:

Mvh.
Mikael

Fra : EFN

Dato : 25-07-02 18:47

> Hejsa, prøv i denne gruppe:
>
> Mvh.
> Mikael

Det har jeg prøvet, der har ikke været respons endnu

mvh efn

Fra : Lars Krag

Dato : 25-07-02 19:50

"EFN" skrev ...

[snip]

> Så er det jeg gerne vil vide hvor højt kortet kan tåle at blive OC??

Det er lidt forskelligt fra kort til kort. Mit GF3 kan klare op til 245/530
i kortere tid, men der kommer lidt fnidder fra rammene, når de bliver
for varme efter en ca. ½-1 times spil. 240/510 kører det 24/7 uden
problemer af nogen art. Hvor højt dit kan tåle at blive clocket kan jeg
ikke sige noget om. Du må prøve dig frem, simpelthen. Men start
med én ting ad gangen (core/mem). Når core ikke vil mere kommer
der enten en forvrængning af skærmbilledet eller kortet fryser. Så
skal du tilbage (typisk en 4-5 Mhz). Dernæst rammene. De vil sikkert
vise et forvrænget skærmbillede før de fryser, så se godt efter. Du
skal endvidere holde øje med dine benchmark resultater, for det er
meget normalt at scoren begynder at dykke lige inden kortet fryser.

> Hvilket program er bedst til overvågning af temp. af ovenstående kort??

Har Asus ikke indbygget en tempmåler i deres kort? Mit gamle Asus
GF1 DDR havde i alt fald. Ellers må du jo smække en probe på.

> Desuden vil jeg gerne høre hvad andre med lignende sys tester i 3D
> Mark, for lige at sammenligne om mit er helt hen i skoven.

Det lyder fint nok. 3DMark varierer en hel del efter hvilke tweaks man
bruger. Da jeg havde min P4 1.8A @ 2.4 med mit GF3 lå jeg på lidt
over 9k, men det var også med RDRAM.

Lars